Mor&prins skriver:
Hej jeg har nogle ting til salg, og nogle folk vil købe dem og sendes til den med Porto .
Men jeg har ingen erfaring hvordan 
skal man bare købe kuverten og ligge den i ?? Skal man også have frimærket ??
Hvis det skulle betale ca 10 kr for Porto for 50 g hvad så med frimærket så skulle de betale ekstra for den???
Jeg sælger en del og det er faktisk super nemt.
Jeg putter altid varen i en en pose og så pakker den ind i papir bagefter. Nogen sender bare i posen - godt tapet til
hvis du sælger en vare til 100 kr pp (plus Porto) så skal køber betaler porto oveni de 100 kr. Sælger du 100 incl porto - så "betaler" du porto ud af de 100 kr.
Du kan sende som a post, b post og med g Porto. Sender du med med a post og b post (uden indleveringsattest - tilkøbes på posthuset til ca 14 kr) så står du for ansvaret indtil pakken kommer frem. Kommer den ikke frem så skal du tilbage betale beløbet (måske i kan indgå kompromis) en indleveringsattest gør at du har bevis for at du har sendt pakken og du hæfter derfor ikke hvis pakken ikke kommer frem (mange deler dog halv skade alligevel)
a post og b post - kan kun betale sig hvis du sender pakker til maks 250 g. Kommer pakken op på over 250 g så sender jeg altid med g Porto. G Porto er gennem gul og gratis og skal du købe porto'en og printe en label ud og sætte på pakken. Her får du et TT (travl & trace) så både du og køber kan følge pakken indtil modtagelse.
Du kan købe alm frimærker på posthuset eller du kan hente app'en fra post Danmark hvor du får tilsendt en portokode. Den skrives i højre hjørne - der hvor du ville ha placeret frimærket (super nemt og hurtigt og du er fri for at skulle på posthuset med pakken)
Anmeld