Sendes ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
5 svar
3 synes godt om
15. februar 2015

M &.I

Hej jeg har nogle ting til salg, og nogle folk vil købe dem og sendes til den med Porto . 

Men jeg har ingen erfaring hvordan

skal man bare købe kuverten og ligge den i ?? Skal man også have frimærket ?? 

Hvis det skulle betale ca 10 kr for Porto for 50 g hvad så med frimærket så skulle de betale ekstra for den???  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

esiuol22

Pak dem ind fx et brev eller papir og vej det.

Gå på post Danmarks hjemmeside og tryk på priser og vægt, så kan du se hvor meget porto bliver.

Man kan også få frimærker i form af tal og bogstaver på siden. men syntes det er nemmer at købe i butik, lidt nyt for mig også at købe frimærker/koder over nettet

Anmeld

15. februar 2015

M &.I

esiuol22 skriver:

Pak dem ind fx et brev eller papir og vej det.

Gå på post Danmarks hjemmeside og tryk på priser og vægt, så kan du se hvor meget porto bliver.

Man kan også få frimærker i form af tal og bogstaver på siden. men syntes det er nemmer at købe i butik, lidt nyt for mig også at købe frimærker/koder over nettet

Jeg har faktisk ingen brev, for jeg bruger aldrig brev. 

Hvordan skriver man kode?? 

Er det noget som man altid kan bruge sammen kode eller skal man hele tiden skifte?? 

Jeg har engang mellem bestille ting men jeg ser altid kode og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg også kan lave det så jeg kan spar frimærket. 

Anmeld

15. februar 2015

esiuol22

Mor&prins skriver:

Jeg har faktisk ingen brev, for jeg bruger aldrig brev. 

Hvordan skriver man kode?? 

Er det noget som man altid kan bruge sammen kode eller skal man hele tiden skifte?? 

Jeg har engang mellem bestille ting men jeg ser altid kode og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg også kan lave det så jeg kan spar frimærket. 

Koden betaler man, lige som  med frimærke, det koster det samme, men du kan sende billigere som b post, så kan det også godt tage en dag eller to længer om at nå frem.

Jeg plejer hvis det er tøj først at putte i en plasticpose og derefter pakke i noget brunt papir Ved legetøj finder jeg en kasse og putter det i og sender, så længe det ikke vejer over 2 kilo kan det sendes som brev.

http://www.postdanmark.dk/da/Erhvervspost/Breve/Sider/breve.aspx

Anmeld

15. februar 2015

Kvist

Jeg sælger en del, og det er nu ikke så omstændigt..

Hvis det er tøj plejer jeg at putte det i et par poser, og så sende det sådan..

Ellers i en papkasse du lige har stående..

Hvis du har smartphone kan du hente den app der hedder mobilporto, der køber du en portokode, som du skriver på pakken der hvor frimærket ellers skulle sidde.. Du køber en ny kode for hver pakke, ligesom man ville købe et frimærke for hver pakke..

I den app kan du også hurtigt se hvad porto løber op i når du har vejet pakken, så køber kan overføre det korrekte beløb til dig...

Anmeld

15. februar 2015

De3Guldklumper

Mor&prins skriver:

Hej jeg har nogle ting til salg, og nogle folk vil købe dem og sendes til den med Porto . 

Men jeg har ingen erfaring hvordan

skal man bare købe kuverten og ligge den i ?? Skal man også have frimærket ?? 

Hvis det skulle betale ca 10 kr for Porto for 50 g hvad så med frimærket så skulle de betale ekstra for den???  

Jeg sælger en del og det er faktisk super nemt. 

Jeg putter altid varen i en en pose og så pakker den ind i papir bagefter. Nogen sender bare i posen - godt tapet til

hvis du sælger en vare til 100 kr pp (plus Porto) så skal køber betaler porto oveni de 100 kr. Sælger du 100 incl porto - så "betaler" du porto ud af de 100 kr. 

Du kan sende som a post, b post og med g Porto. Sender du med med a post og b post (uden indleveringsattest - tilkøbes på posthuset til ca 14 kr) så står du for ansvaret indtil pakken kommer frem. Kommer den ikke frem så skal du tilbage betale beløbet (måske i kan indgå kompromis) en indleveringsattest gør at du har bevis for at du har sendt pakken og du hæfter derfor ikke hvis pakken ikke kommer frem (mange deler dog halv skade alligevel)

a post og b post - kan kun betale sig hvis du sender pakker til maks 250 g. Kommer pakken op på over 250 g så sender jeg altid med g Porto. G Porto er gennem gul og gratis og skal du købe porto'en og printe en label ud og sætte på pakken. Her får du et TT (travl & trace) så både du og køber kan følge pakken indtil modtagelse. 

Du kan købe alm frimærker på posthuset eller du kan hente app'en fra post Danmark hvor du får tilsendt en portokode. Den skrives i højre hjørne - der hvor du ville ha placeret frimærket (super nemt og hurtigt og du er fri for at skulle på posthuset med pakken) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.