Anonym skriver:
slutter næsten altid af med ag kramme og kysse og forklar at jeg bliver ked af det/ sur når barnet ikke vil høre hvad jeg siger.
Vil bare gerne stoppe mig selv i at små råbe, for synes ikke at det høre hjemme ..
Det knuser os mit hjerte at barnet siger "jeg savner min far, jeg vil ha min far osv" så føler jeg at jeg er den dårlige og jeg mister barnet" mor og far er ikke sammen og har ikke været det i to år..
Jeg er Au pair, og ofte er jeg bedre end bade mor og far, og pigen fylder 1år på næste onsdag. Jeg mener hun kan virkelig skrige, hvis mor tager hende op, og hun vil bare over til mig.
I dag gik jeg op på toilettet, og hun skreg, der var bedstemor, moster og mor, ikke kunne trøste hende, ind til jeg kom ned igen og tog hende. Men det gør dem ikke til dårlige, men hun er bare inde i en fase, hvor jeg er den bedste. 
Børn har tid hvor de helst vil have den ene frem for den anden. Det har ikke noget at gøre med være den dårlige eller ej.. Du har barnet mest?
Og jeg tror det er naturligt for et barn at sige; jeg vil have mor/far, når man bliver skældt ud af den anden forælder.. De er bare ked af det I det øjeblik, og tænker; Hvis jeg nu har den anden, bliver det bedre.
Det er hårdt, virkelig hårdt, når man star med et barn der hverken vil det eller det andet.
Den store her er lige blevet 26måneder, han har ikke meget sprog, kan kun sige ord, så han kan ikke sige hvad der er galt, når han bliver sur, så det er skrig, hovedet eller hånden ind I væggen, slå ud efter os... Fordi han er gal.. For det meste kan vi bare sige; vil du hen på uh uh(Hans stol, der har en abe på), og han stopper og gør hvad der bliver sagt, for det er ikke sjovt at sidde på den stol, men nogen gange kan han bare blive ved, så meget at han står i storsved, hvor jeg tager ham op i mine arme og på den måde slapper han af..
Det er vigtigt at barnet lære at man er den voksne og man mener hvad man siger.
Det kan tage tid for barnet at lære, men det kommer..
Jeg ved at det er hårdt, jeg kan også godt hæve stemmen, hvis han ikke holder op med at skrige, uden at man tænker over det, men det gør ikke en til en dårlig person, det gør en menneskelig..
Men næste gang, så lad vær med at sig det så mange gange, 1-2, højest tre gange, og hvis der ikke sker noget efter 3 gange, så må du bruge en anden metode, så dit barn lære at du mener det.