Tarmslyng ? Erfaring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.063 visninger
6 svar
2 synes godt om
14. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle søde mennesker :-) 

jeg håber nogle kan give mig gode råd eller give mig ro på . 

Jeg fik igår pludseligt mange mavesmerter , virkelig mange og efter 45min har jeg en stor opkast til trods for jeg ikke havde spist noget . Efter opkast hjalp det fint , jeg drak 2 glas saft og fik igen sindssyge mavesmerter og kastede op igen . 

Mavesmerterne blev ved at være der har taget 2 panodiler x 4 det sidste døgn med okay godt virkning . Til morgen havde jeg lidt små diarre . Har bare sovet det meste af dagen men ikke flere opkastninger eller diarre 

jeg tænker bare om det kan være tarmslyng ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg tænker madforgiftning og vil råde dig til at ringe til din læge på mandag....

tarmslyng har man mere rumlen i maven og en smule madlede...

har selv prøvet begge dele hver for sig af mere end en omgang..

Anmeld

14. februar 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål.

Det lyder ubehageligt, som du har haft det.

Alligevel tror jeg ikke, det er tarmslyng. Hvis tarmen stopper til, bliver man meget syg, maven bliver spændt , hård ,mange smerter og der kommer ingen luft ud. Tarmene er totalt i stilstand. Der  kan komme opkastninger.

Panodil kan ikke tage smerterne og sove kan man ikke.

Lægerne er som regel ikke i tvivl når en patient har tarm slyng. de trykker på en spændt mave  og lytter med stetoscopet, og der er ingen tarmlyde. Ved tvivl bliver man sendt i røntgen og får taget et billede af maven, hvis der er fri luft bekræfter det diagnosen.

Håber du får det bedre, hvis ikke må du kontakte en læge.

Anmeld

14. februar 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar . Det gjorde mig da lidt rolig :-) jeg kan godt slippe luft nemlig :-) 

Anmeld

14. februar 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Hej alle søde mennesker :-) 

jeg håber nogle kan give mig gode råd eller give mig ro på . 

Jeg fik igår pludseligt mange mavesmerter , virkelig mange og efter 45min har jeg en stor opkast til trods for jeg ikke havde spist noget . Efter opkast hjalp det fint , jeg drak 2 glas saft og fik igen sindssyge mavesmerter og kastede op igen . 

Mavesmerterne blev ved at være der har taget 2 panodiler x 4 det sidste døgn med okay godt virkning . Til morgen havde jeg lidt små diarre . Har bare sovet det meste af dagen men ikke flere opkastninger eller diarre 

jeg tænker bare om det kan være tarmslyng ? 

Jeg har haft tarmslyng, og der havde jeg ikke afføring i en uge forinden. Havde virkelig mange mavesmerter og kom kun af med galdesyre. Men troede først det var forstoppelse efter en operation for blindtarmsbetændelse, men en ct skanning viSte det var tarmslyng. :-) 

Anmeld

14. februar 2015

B&J

Se tiden lidt an for mange har det som dig lige nu mega ondt i maven opkast dårlig mave og lidt små feber det vare fra 1 døgn til 5-7 dage... Syntes næsten alle omkring mig har haft den tur også mig selv og er dog ikke gravid.... Men ellers kontrakt din læge på mandag hvis det er

Anmeld

16. februar 2015

Muffinmus

Der er RIGTIG mange der har omgangs syge pt. Det smitter som bare fanden. Min datter og jeg havde det sidste weekend... Opkast i lange baner og jeg fik diarré.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.