gravidtet. hvornår fortælle det til sin familie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. februar 2015

Anonym trådstarter

hej

jeg tænker på at skulle fortælle min forælder og søskende og de nærmeste i familien at jeg er gravid, jeg er 8-9 uger henne deromkring, hvornår skal jeg mon fortælle det??

jeg tænker også lidt på hvordfan skal jeg lige få det sagt??hvordan forklarede du/i familien at du var gravid, og hvor langt i gravidteten var du henne før du sagde det,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

maak

Anonym skriver:

hej

jeg tænker på at skulle fortælle min forælder og søskende og de nærmeste i familien at jeg er gravid, jeg er 8-9 uger henne deromkring, hvornår skal jeg mon fortælle det??

jeg tænker også lidt på hvordfan skal jeg lige få det sagt??hvordan forklarede du/i familien at du var gravid, og hvor langt i gravidteten var du henne før du sagde det,

Jeg fortalte min søster det med det samme, da vi er meget tætte

Fortalte vores forældre at de skulle være bedsteforældre over en middag da jeg var omkring 9 uger henne  

Anmeld

14. februar 2015

April-baby

Jeg fortalte min mor det efter jeg havde fået det bekræftet hos lægen. Så der har jeg været omkring en måned henne. Men jeg tog en ny test og kørte ud til hende, " sammen ned faren self " og viste hende testen. Hun reagerede først meget sådan " er du nu os sikker på du vil det her " men nu kan hun ikke vente, der er hendes første barnebarn (:

Anmeld

14. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg var i 10. Uge. Havde været til en privat scanning samme dag som vi fortalte det til svigermor.

det var manden der sagde det til hende: "du skal være farmor"

Nogle dage senere fortalte vi det til min mor, der sagde jeg noget lignende, bare mormor

Nå ja, min søster fik det også af vide med det samme Viste hende testen og sagde det og så græd hun

Anmeld

14. februar 2015

ErDetSnartNU

Vi fortalte det til mine forældre meget tidligt - 4+5, eller sådan noget. Vi havde inviteret dem herhjem, hvor vores hund havde fået en "jeg skal være storesøster!"-bluse bundet om halsen. Jeg mistede så kort tid efter det, men fortryder på ingen måde, at mine forældre fik det at vide - jeg/vi var nemlig kede af det, og også bange, fordi jeg skulle en tur til vagtlægen pga stærke smerter i siden (frygt for graviditet uden for livmoderen). 

Svigerforældrene, som vi har et mere anstrengt forhold til, og som bor 300 km væk, får det at vide efter en tryghedsscanning, når jeg engang er så heldige at blive gravid igen. Lige ved dem ville jeg ikke kunne bære at skulle fortælle dem, at vi har mistet, da det sikkert ville medføre en masse spørgsmål om, hvad jeg kan have gjort "forkert" og lignende. 

Jeg synes du skal fortælle familien det, når det passer dig/jer. Hul i, hvad andre synes, at det skal være efter NF osv - hvis du vurderer, at du får brug for deres støtte i tilfældet af, at du mister - eller hvis du bare gerne vil dele din glæde - så fortæl det dog til dem, så de kan glæde sig sammen med dig  

Anmeld

14. februar 2015

Mor1986

Første gang var jeg ca 6 uger henne og vi fortalte det ved ar give en ramme md et digt i, hvor der stod noget med at der endnu ikke var noget billede men det kom der i x måned.

næste gang så fortæller vi det først efter NF. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.