Sætter stor pris på min §56

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
6 svar
2 synes godt om
13. februar 2015

Holst85

Jeg skal nu igennem ÆU for 3 gang og håber at jeg får sat 2 fine æg op, men nu kan jeg rigtig slappe af i min krop under hele denne her proces.

Jeg er nemlig så heldig at ha fået lavet en §56 fra kommunen, så mine sygedage får min arbejdsplads refunderet af kommunen. Dette gør at jeg har sygemeldt mig fra den dag jeg skal ha taget æg ud, forhåbentlig på tirsdag og ca. 14 dage frem.. Sidst var jeg på arbejde og jeg stressede min krop og den slappede slet ikke af. 

Nu kan jeg bare gå og hygge om mig selv imens ægget forhåbentlig sætter sig fast.. Det er en kæmpe hjælp at jeg ikke skal tænke på arbejde, men kun skal tænke på mig selv. 

Er der andre der er så heldige at ha fået lavet sådan en §56?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

esioul

Holst85 skriver:

Jeg skal nu igennem ÆU for 3 gang og håber at jeg får sat 2 fine æg op, men nu kan jeg rigtig slappe af i min krop under hele denne her proces.

Jeg er nemlig så heldig at ha fået lavet en §56 fra kommunen, så mine sygedage får min arbejdsplads refunderet af kommunen. Dette gør at jeg har sygemeldt mig fra den dag jeg skal ha taget æg ud, forhåbentlig på tirsdag og ca. 14 dage frem.. Sidst var jeg på arbejde og jeg stressede min krop og den slappede slet ikke af. 

Nu kan jeg bare gå og hygge om mig selv imens ægget forhåbentlig sætter sig fast.. Det er en kæmpe hjælp at jeg ikke skal tænke på arbejde, men kun skal tænke på mig selv. 

Er der andre der er så heldige at ha fået lavet sådan en §56?

Jeg tror godt jeg ville kunne, men jeg slapper bedst af ved at arbejde. 

Det er det eneste tidspunkt jeg ikke går og overfortolker tegn og symptomer 

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

esioul skriver:

Jeg tror godt jeg ville kunne, men jeg slapper bedst af ved at arbejde. 

Det er det eneste tidspunkt jeg ikke går og overfortolker tegn og symptomer 

hvis jeg havde været ganske normal børnehave pædagog eller kontordame hvor jeg ikke risikerede at komme ud i en fastholdelse på en voldelig dreng eller pige, så ville jeg nok også tage på arbejde, men det kan jeg risikere med mit arbejde og ville ikke risikere at der sker mig noget i den kritiske tid, og når jeg kommer længer henne hvis jeg bliver gravid, hvad jeg håber, så skal jeg også lave andet arbejde end at være hos dem.

for at skåne mig og baby 

Anmeld

13. februar 2015

Mulle0802

Tillykke med at du kan få den ro

Jeg har lige søgt om en - vi skal starte direkte i IVF marts eller april, hvor lang tid gik dig fra du søgte til du fik svar? 

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

Jeg printede blanketten ud fra nettet og fik min arbejdsgiver til at udfylde den, en uge efter fik kommunen den og 2 uger efter fik jeg en ny seddel hvor lægen/klinikken sku udfylde et skema, og så måtte jeg rykke kommunen for svar efter 2 uger og derefter fik jeg den, tror måske 1,5 mdr gik der eller ca. 2 mdr. Max 

det kommer jo an på hvor hurtig din kommune er.. 

Anmeld

13. februar 2015

Mulle0802

Holst85 skriver:

Jeg printede blanketten ud fra nettet og fik min arbejdsgiver til at udfylde den, en uge efter fik kommunen den og 2 uger efter fik jeg en ny seddel hvor lægen/klinikken sku udfylde et skema, og så måtte jeg rykke kommunen for svar efter 2 uger og derefter fik jeg den, tror måske 1,5 mdr gik der eller ca. 2 mdr. Max 

det kommer jo an på hvor hurtig din kommune er.. 

Puha det var lang tid, min kommune fik den mandag, men rart at vide hvad men kan forvente. Godt jeg har været i god tid 

Anmeld

13. februar 2015

Holst85

Mulle0802 skriver:

Puha det var lang tid, min kommune fik den mandag, men rart at vide hvad men kan forvente. Godt jeg har været i god tid 

Du kan altid ringe om en uge og høre hvor langt de er.. For de skal jo også lige sende papirene som lægen skal udfylde.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.