gode råd søges!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2015

Chiip91

Lomm skriver:

Der er nok desværre ikke det vilde at gøre for at få det til at gå hurtigere væk, andet end standard rådene med at slappe af, have varmt tøj på osv så kroppen kan koncentrere sig om at helbrede sig selv...

Man siger også man kan tage en masse vitamin C (piller) for at speede tingene op, men ved ikke om det ville være ok ifm graviditet. Om ikke andet kan du da spise noget grønkål + 5kg appelsiner / røde peberfrugter 

Dampbad er fint for at løsne lidt op i næsen - evt med noget pebermynte olie eller the hvis du har. Hvis det er helt galt og du fx ikke kan sove pga stoppet næse, må du gerne bruge næsespray nogle få gange - jeg var selv mega forkølet i efteråret og JM sagde god for begrænset brug i nogle få dage. Det er ikke godt at bruge, men det er heller ikke godt at man ikke sover...

Jeg har tendens til hurtigt at blive "afhængig" af næsespray, så jeg kombinerer altid med hjemmelavet saltvand som jeg suger op i næsen. Det smager afskyeligt, men virker fordi saltet trækker væske ud af slimhinderne (og er helt harmløst). Det tager dog somregel et par dage før næsen ligesom reagerer på saltvandet, så bare igang med det samme.

God bedring!

Mange tak, kæresten og jeg sov ikke det meste af natten pga vi begge hostede, og det er da træls men nu er han heldigvis rask, så han kan passe på mig, så får ham lige til at lave et dampbad, og mere the når han har lavet mad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Til hoste skal du have noget honning (og smør - vores pige hoster også for tiden - var ved lægen onsdag, som anbefalede varm mælk med honning og smør....føj!), så ned i teen med det 

Anmeld

13. februar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

spørg på apoteket nan kan få nogle piller mod hoste. Og næsespray til natten er okay.

Anmeld

13. februar 2015

Chiip91

Lomm skriver:

Til hoste skal du have noget honning (og smør - vores pige hoster også for tiden - var ved lægen onsdag, som anbefalede varm mælk med honning og smør....føj!), så ned i teen med det 

Vi har ikke honning, kan man komme smør i the? :s

Anmeld

13. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Chiip91 skriver:

Vi har ikke honning, kan man komme smør i the? :s

Tja, det kan man da - personligt skulle jeg nu ikke nyde noget... 

Anmeld

13. februar 2015

Chiip91

Lomm skriver:

Tja, det kan man da - personligt skulle jeg nu ikke nyde noget... 

Vi har bare hverken mælk og honning :s

Anmeld

13. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Chiip91 skriver:

Vi har bare hverken mælk og honning :s

Nå men så smelter du bare noget smør og drikker det 

Anmeld

13. februar 2015

Chiip91

Lomm skriver:

Nå men så smelter du bare noget smør og drikker det 

Lyder virkelig ikk særlig lækkert :s

Anmeld

13. februar 2015

April-baby

Jeg var hammer syg da jeg var i uge 20+4, og jeg drak masser af te, jeg svedte af det, og en uge efter var jeg nogenlunde rask igen (: nogle kan svede det ud af kroppen.

Anmeld

14. februar 2015

AlberteSophie

Nu skriver du at du ingen honning har.

Men her hjælper en kop mælk med honning, ret hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.