Lomm skriver:
Der er nok desværre ikke det vilde at gøre for at få det til at gå hurtigere væk, andet end standard rådene med at slappe af, have varmt tøj på osv så kroppen kan koncentrere sig om at helbrede sig selv...
Man siger også man kan tage en masse vitamin C (piller) for at speede tingene op, men ved ikke om det ville være ok ifm graviditet. Om ikke andet kan du da spise noget grønkål + 5kg appelsiner / røde peberfrugter 
Dampbad er fint for at løsne lidt op i næsen - evt med noget pebermynte olie eller the hvis du har. Hvis det er helt galt og du fx ikke kan sove pga stoppet næse, må du gerne bruge næsespray nogle få gange - jeg var selv mega forkølet i efteråret og JM sagde god for begrænset brug i nogle få dage. Det er ikke godt at bruge, men det er heller ikke godt at man ikke sover...
Jeg har tendens til hurtigt at blive "afhængig" af næsespray, så jeg kombinerer altid med hjemmelavet saltvand som jeg suger op i næsen. Det smager afskyeligt, men virker fordi saltet trækker væske ud af slimhinderne (og er helt harmløst). Det tager dog somregel et par dage før næsen ligesom reagerer på saltvandet, så bare igang med det samme.
God bedring!
Mange tak, kæresten og jeg sov ikke det meste af natten pga vi begge hostede, og det er da træls
men nu er han heldigvis rask, så han kan passe på mig, så får ham lige til at lave et dampbad, og mere the når han har lavet mad 
Anmeld