Gravid og uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. februar 2015

Lovetoyou

Hej allesammen   håber der er en eller flere som kan hjælpe mig lidt  

min kæreste og jeg vil rigtig gerne i gang med at prøve og lave en baby men jeg skal starte uddannelse inden længe som tandklinikassistent, vi vil dog ikke vente 3 år til jeg er færdig, er der nogle der kender til reglerne omkring barsel under denne uddannelse, og hvad man kan få af penge imens osv? 

Tak på forhånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

serinasmor

Lovetoyou skriver:

Hej allesammen   håber der er en eller flere som kan hjælpe mig lidt  

min kæreste og jeg vil rigtig gerne i gang med at prøve og lave en baby men jeg skal starte uddannelse inden længe som tandklinikassistent, vi vil dog ikke vente 3 år til jeg er færdig, er der nogle der kender til reglerne omkring barsel under denne uddannelse, og hvad man kan få af penge imens osv? 

Tak på forhånd 

Får du løn ? For så er reglerne som hvis du var normalt ansat = barselsorlov og barselsdagpenge

Hvis du får SU så er det SU reglerne der gælder

Anmeld

13. februar 2015

Lovetoyou

serinasmor skriver:

Får du løn ? For så er reglerne som hvis du var normalt ansat = barselsorlov og barselsdagpenge

Hvis du får SU så er det SU reglerne der gælder

Får SU på grundforløbet, efterfølgende skal der findes en elevplads, og det er så elevløn man får :-) men man kan ikke blive fyret eller lign fra elevpladsen, vel? 

Anmeld

13. februar 2015

Masig

Lovetoyou skriver:

Får SU på grundforløbet, efterfølgende skal der findes en elevplads, og det er så elevløn man får :-) men man kan ikke blive fyret eller lign fra elevpladsen, vel? 

De må ikke fyre dig fordi du er gravid og generelt skal der rigtig meget til før de må fyre en elev så det skal du ikke frygte. Mht økonomi er du berettiget til barselsdagpenge som elev, dvs enten får du barselsdagpenge når du går fra på barsel ellers får du fuld løn og så kan din arbejdsgiver søge om refusion og få dine barselsdagpenge udbetalt til at dække din løn. Jeg ved dog ikke hvor længe dette gælder. Jeg er kun på barsel i 8 mdr så jeg får bare fuld løn hele vejen... men det kan din arbejdsgiver finde ud af ved at kontakte udbetaling danmark...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.