Skal til at dele børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
8 svar
4 synes godt om
13. februar 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste har forladt mig. Vi har to børn sammen og en på vej.

Hvordan kan man "dele" børnene bedst muligt? 

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2015

MKN_96

Anonym skriver:

Min kæreste har forladt mig. Vi har to børn sammen og en på vej.

Hvordan kan man "dele" børnene bedst muligt? 

Hvad er jeres erfaringer?

Først en
Det må ikke være en sjov situation at stå i!

Mht dit spørgsmål, så har jeg oplevet at weekend fredag eftermiddag til lørdag middag / fredag eftermiddag til søndag aften skiftevis hver anden uge, og ellers ferier lige opdelt, har fungeret godt! 14 dage er længe for børn uden deres ene forælder (og længe for forælderen uden barnet/børnene)

Men mon ikke I finder den løsning der passer jer bedst! Håber i kan snakke om tingene

Anmeld

13. februar 2015

Snoopy77

Jeg tænker at det kommer meget an på børnenes alder og tilknytning til jer?

Anmeld

13. februar 2015

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Jeg tænker at det kommer meget an på børnenes alder og tilknytning til jer?

7 og 4 

de har lige god tilknytning til os begge

Anmeld

13. februar 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg tænker ved far hver 14 dag 

Og så hver anden onsdag de uger hvor de ikke skal over til far muligvis onsdag til torsdag vis det passer bedre ind 

Så får de mulighed for at se far uden der går for lang tid i mellem. 

Og den lille ny er stræks  være vil ikke tro det er godt for barnet før den er 2 år hvor det kan forstå lidt mere så må far besøge dig for at se den lille. 

Grunden til jeg ikke tror det er så godt er at far ikke er inde i rutinen og ikke er en del af den trykke person i den lilles hverdag. 

Held og lykke her fra 

Anmeld

13. februar 2015

lineog4

Ærligt - jeg synes farmand må klare at blive i hjemmet i det første stykke tid med baby, måske ikke bo der men i hvert fald være der som praktisk gris, tage de store, tage den lille så du kan få sovet, få været sammen med de store osv.

kæmpe kram til dig og dine børn, det er bare ikke lige det perfekte tidspunkt at finde ud af man er træt af familielivet. 

Anmeld

13. februar 2015

Ciss

Kommer an på børnene.

Min den ældste har behov for forudsigbarhed og en fast base. Den yngste er mere fleksibel.

For dem begge har det været vigtigt, at de ser sin far fast hver uge. Ellers bliver der for lang tid i mellem og de begynder virkelig at savne ham.

Du må følge hjertet, og så er det vigtigt, at I begge forsøger at holde jeres eventuelle konflikter og sårede følelser udenfor og fokusere på, hvad som er bedst for BØRNENE. Det er rigtig hårdt, men i længden er det det, som er vigtigt.

Anmeld

13. februar 2015

Vik

Nu har jeg ikke selv erfaring med dele børn, men har en del famile og venner med dele børn. Jeg er nok til 7/7 ordning hvis afstand er ik ke så stor og børn er både tilknyttet til far og mor od det skal selvfølgelig først og fremmest fungere for børnene. Hører tit fra mødre at de gider ikke undværre unger i så lang tid, men det er sgu ikke en argument . Faren( og børnene )skal sgu ikke straffes for at forhold ikke har holdt. Men igen, man skal tage udgangspunkt i hvordan børn trives bedst og lukke sine egne følelser/ frustrationer væk. 

Den lille nyfødt skal selvfølgelig ha sin egen ordning, så der må i i tankeboksen og snakke ting igennem.

Anmeld

13. februar 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Vi har fået snakket nogle ting i gennem og indtil videre er vi enige om at de det første stykke tid er hos mig. Når de så er kommet sig oven på chokket så tager vi den derfra. Fandt en rigtig god artikel som vi vil benytte os lidt af, og så koge lidt på selv. 

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=1440

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.