cwl skriver:
Jeg går og er meget ked af det i øjeblikket. (Personlige årsager)
Kan det stresse baby inde i maven (35+0)
Og hvordan skal jeg forholde mig? Kan man mærke om baby er stresset eller??
Jeg tror baby kan mærke din sindstilstand hvis det sætter en kemisk proces i gang i din krop alla vrede hvor man kan mærke hele kroppen sitre - er du i konstant vrede (og hvem er det) så vil din baby sikkert kunne blive påvirket. Det samme hvis du vitterlig er stresset som en kemisk ubalance.
Med hensyn til ked af det så er det min ide at en latent ked af det hed ikke giver så store udsving så det gør noget ved baby. Selvsagt hvis man oplever en katastrofe og efterfølgende kæmpe sorg, men så er det i høj grad også adrenalin der er i gang.
en stresset baby vil mistrives det vil sige feks. Ikke tage på i vægt, svingende hjerterytme osv.
jeg var gravid i det år i mit liv hvor jeg har oplevet den dybeste sorg og ikke bare var ked af det, men var nede i helvedes forgård. En del sagde til mig: du skal være glad for ellers går det ud over baby - men jeg må sige det var en fis i en hornlygte. Det var det største af mine børn, han var enormt rolig og i balance som baby, han er stadig helt fantastisk 7 år efter (han er også den bogligt klogeste af mine børn forresten). Så mit råd er, lad være med at bekymre dig om det at du er ked af det gør noget skidt for dit barn, for det første kan du jo ikke blive glad på kommando og for det andet kan de tanker gære dig endnu mere ked af det.
Anmeld