CH2012 skriver:
Hvordan er det med hårfarve og graviditet?
Jeg har for snart to måneder siden farvet mit hår, og er ved at være godt træt af udgroningen, hvilket gør mig ked af det i forhold til mit udseende.
Er det helt skadeligt eller er det ikk så slemt eller? Og hvordan med økologiske hårfarver?
Og hvordan med en smule solarie? Hvornår er der tale om, at det kan ændre pigmenterne i huden? Med det samme eller senere i graviditeten?
Hvis du endelig vil farve dit hår, så brug produkter som kaffe, ketchup eller citron (som er afblegende). Søg efter helse opskrifter på "naturligt" hårfarve.
Lad være med at bruge produkter som ikke er helse. Måske er dit udseende vigtigt, men husk på at barnet er altid vigtigere. Og selv i økologiske hårfarve ting er der grimme ting i som kan risikere at blive givet videre til dit barn.
Solarie vil jeg stærkt fraråde dig. Ikke kun pga grimme pigementer, men også fordi jeg har hørt at overophedning af ens krop grundet solarie kan påvirke fosterets iltforsyning.
Håber at du får en let og god graviditet. og så stort tillykke med den kommende familieforøgelse.

Anmeld