Hårfarve og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2015

Stjerneskud84

Jeg ville vente til efter fødslen... Jeg lignede også noget der var løgn, da jeg var gravid... Jeg bed i det sure æble og ventede... Jeg turde ikke tage risikoen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Lisette W

Jeg kan godt forstå at du syntes det er kedeligt ikke at kunne farve hår eller tage sol, men kan du ikke kompensere på en anden måde? Få håret klippet smart, binde tørklæder i håret eller bruge noget nyt hårpynt så du føler det bliver spændende at se på? Jeg er heller ikke begejstret for at være bleg, men jeg bruger lidt solskindspudder uden parabener og parafume og så gør jeg umage for smile mere, i håbet om at det kan kompensere lidt Der er også noget tøj hvor man ser mere bleg ud, så find noget lækkert tøj hvor du kan føle dig smuk gennem graviditeten.  

Anmeld

14. februar 2015

Krydserfingre

CH2012 skriver:

De fleste solarier har netop filter imod de stråler, så det burde ikke være et problem, hvad det angår... Men ved godt at det ikk er ens betydende med at det så er sunde at tage sol. Jeg hader bare virkelig når jeg er rigtig bleg. Har aldrig tage meget sol, bare en gang i mellem for at få lidt glød... Men ja... 

Der kommer stadig stråler igennem og langt mere intenst end hvis du fx var lidt i solen. Og så er der en stor risiko for at få pigment forandringer som ikke sådan lige er til at komme af med igen. Synes bare solaire generelt er en mega dårlig ide - specielt når man er gravid. Kan ikke se nogen grund til at gøre det. Ja så må man være lidt bleg i de få måneder, men det er så værst synes jeg. 

Anmeld

15. februar 2015

LovingMikey

CH2012 skriver:

Hvordan er det med hårfarve og graviditet? 

Jeg har for snart to måneder siden farvet mit hår, og er ved at være godt træt af udgroningen, hvilket gør mig ked af det i forhold til mit udseende. 

Er det helt skadeligt eller er det ikk så slemt eller? Og hvordan med økologiske hårfarver? 

Og hvordan med en smule solarie? Hvornår er der tale om, at det kan ændre pigmenterne i huden? Med det samme eller senere i graviditeten? 

Hvis du endelig vil farve dit hår, så brug produkter som kaffe, ketchup eller citron (som er afblegende). Søg efter helse opskrifter på "naturligt" hårfarve.

Lad være med at bruge produkter som ikke er helse. Måske er dit udseende vigtigt, men husk på at barnet er altid vigtigere. Og selv i økologiske hårfarve ting er der grimme ting i som kan risikere at blive givet videre til dit barn.

Solarie vil jeg stærkt fraråde dig. Ikke kun pga grimme pigementer, men også fordi jeg har hørt at overophedning af ens krop grundet solarie kan påvirke fosterets iltforsyning.

Håber at du får en let og god graviditet. og så stort tillykke med den kommende familieforøgelse.

Anmeld

15. februar 2015

l.kjoeller

CH2012 skriver:

Jeg har for snart to måneder siden farvet mit hår, og er ved at være godt træt af udgroningen, hvilket gør mig ked af det i forhold til mit udseende. 

Er det helt skadeligt eller er det ikk så slemt eller? Og hvordan med økologiske hårfarver? 

Og hvordan med en smule solarie? Hvornår er der tale om, at det kan ændre pigmenterne i huden? Med det samme eller senere i graviditeten? 

Jeg farver ikke da det er kemikalier og er usundt. Det samme med solarium. 

Anmeld

15. februar 2015

MysteriousAngel

Jeg har farvet hår i alle mine graviditeter. Simpelthen fordi jeg hader udseendet hvis ikke jeg gør. Jeg har så bare valgt en økologisk hårfarve i håb om at det var bedre. 

Anmeld

15. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke farve hår - der er alt for mange kemikalier og solaire ville jeg slet ikke bevæge mig ud i. 

Se det som en øvelse - når du bliver mor kommer du til at sætte dine behov til side meget mere

og husk på at de fleste ikke ser din udgroning - de ser din smukke gravide mave 

tillykke med graviditeten og held og lykke 

Anmeld

15. februar 2015

modesty

CH2012 skriver:

Hårfarve er noget lort, uanset om det er økologisk eller ej. Og nogle af de kemikalier der er i, forlader aldrig din krop. Uanset om du er gravid eller ej, hvis du researcher lidt på hvor meget gift der er i hårfarve, så vil du virkelig ikke have lyst til at starte på det igen..

Du kan få lavet striber som ikke rører ved hovedbunden. På den måde bliver kemikalierne ikke optaget i din krop. Men jeg ville stadig få gjort det hos en økologisk frisør hvis jeg var dig.

Anmeld

15. februar 2015

migxher

Nej, nej, nej, hårfarve er og bliver et no go under graviditet, også det  økologiske, det er sgu også noget skidt, nok bare i en lidt mindre grad. 
Solarie ville jeg også holde mig fra, i al almindelighed, men også pga risiko for grimme pigment forandringer.

En jeg kender fik de grimmeste pigment forandringer bare af at tage sol på stranden i sommers, som gravid. Tro mig, du vil langt hellere være bleg i 9 måneder, end få grimme pigment forandringer 

Anmeld

16. februar 2015

alenemor42

Du optager ikke kemikalier gennem dit hår, det er hornlag og dødt

Derimod kan du optage det gennem hovedbunden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.