Familie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
3 svar
8 synes godt om
12. februar 2015

Anonym trådstarter

Vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle kalde den her tråd for, så den hedder bare familie. Nå, som mange nok har set eller ved, så har jeg ingen kontakt med min far, eller hans del af familien, da de så fandt ud af jeg er gravid, synes de åbenbart vi er de bedste venner , hvilket jeg slet ikke forstår, har faktisk ingenting at snakke med dem om, heller ej min far. for noget tid siden, skrev min kusine så om jeg havde født, os svarede jeg hende " nej, har først termin i April " Skrev så igen " Hvorfor da? " Så svarede hun " Tænker bare på min lille kusine " Ja undskyld, men hun er 18 og jeg er 19. Nok om det, så bliver de bare ved og ved med at skrive om overs datter ikke snart kommer til verden, som om det blev deres datter, er ved at blive godt skør i låget! Kunne virkelig råbe og skrige, som en lille pige. Hvem tror de endelig lige de er? Skal siges har ikke snakket med nogle af dem, siden jeg er blevet en " god " borger, eller hvordan man nu skal kalde det for, altså stoppet med alt det hash og sådan, og det er fem år siden. Har ikke snakket med dem siden, os nu begynder de som om ingenting er sket. Ved godt man ikke skal bære den af i lang tid, men sådan skal de har opført sig overfor min mor og bror, kan jeg ikke lade vær. 
Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, tror bare jeg vil ud med det og få noget luft. Tak hvis du læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

AlberteSophie

Har du luftet dine tanker for dem? Hvordan pokker skulle de vide at du ikke ønsker kontakt, når du svare og reagere på det de spørger om. Desuden tænker jeg at din far prøver at finde sin datter igen, han har nok ikke kunne rumme dig i din svære tid. Siger hverken at det er rigtig eller forkert. 

Jeg tror tiltider at det gavner at tænke postitivt end negativ, ikke kun for andres skyld men mindst ligeså meget for sin egen.

Du vælger selv hvem og hvad der skal være i dit liv. 

Pøjpøj med fødselen og fremtiden. 

Anmeld

12. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle kalde den her tråd for, så den hedder bare familie. Nå, som mange nok har set eller ved, så har jeg ingen kontakt med min far, eller hans del af familien, da de så fandt ud af jeg er gravid, synes de åbenbart vi er de bedste venner , hvilket jeg slet ikke forstår, har faktisk ingenting at snakke med dem om, heller ej min far. for noget tid siden, skrev min kusine så om jeg havde født, os svarede jeg hende " nej, har først termin i April " Skrev så igen " Hvorfor da? " Så svarede hun " Tænker bare på min lille kusine " Ja undskyld, men hun er 18 og jeg er 19. Nok om det, så bliver de bare ved og ved med at skrive om overs datter ikke snart kommer til verden, som om det blev deres datter, er ved at blive godt skør i låget! Kunne virkelig råbe og skrige, som en lille pige. Hvem tror de endelig lige de er? Skal siges har ikke snakket med nogle af dem, siden jeg er blevet en " god " borger, eller hvordan man nu skal kalde det for, altså stoppet med alt det hash og sådan, og det er fem år siden. Har ikke snakket med dem siden, os nu begynder de som om ingenting er sket. Ved godt man ikke skal bære den af i lang tid, men sådan skal de har opført sig overfor min mor og bror, kan jeg ikke lade vær. 
Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget, tror bare jeg vil ud med det og få noget luft. Tak hvis du læste med.

Måske er du ikke opmærksom på det, men du har skrevet som anonym, så vi kender ikke til din baggrund og at du ingen kontakt med din far har haft. 

Kontaktforsøgene og interessen er jo positivt ment. Det er selvfølgelig mærkeligt, at de først viser dig opmærksomhed nu, hvor du er gravid, men det viser da, at de faktisk tænker på dig og følger dig. Og måske er de lidt bekymrede - du er jo meget ung, og det kan vel tænkes, de gerne vil støtte og hjælpe dig med den lille. 

Din kusine har været 13, da I droppede kontakten og har vel ingen skyld i de problemer, der har været tidligere? Kan du slet ikke se for dig, at hun kunne blive en vigtig person i dit liv fremover? Hun vil dig jo tydeligvis gerne. Er der nogen grund til at bære nag over for hende? 

Nogle ville måske blive sårede over IKKE at høre fra familien, ikke engang, når de skulle til at have barn. Her er nogen, der rækker ud efter dig, og i den sidste ende er det jo dit valg, om du tager imod - men de prøver da at vise, de holder af dig. 

Anmeld

12. februar 2015

lineog4

Efter min far døde havde jeg sporadisk kontakt med hans familie, min farmor valgte at stoppe alt kontakt til mig (og jeg valgte vist også den anden vej). Men hun var så stor så hun tog telefonen og kontaktede mig da min datter døde, hun rakte hånden ud - jeg tog den, men kunne ikke holde fast fordi jeg et eller andet sted bag nag.

Det er en af de få ting i mit liv jeg fortryder, at jeg ikke kunne lade være fortid være fortid og blot anerkende den udstrakte hånd fra et menneske som tydeligt holdt af mig og ville mig. 

Det er svært at tilgive, det er svært at smide de dumme historier ud og starte på en frisk. Men jeg ønsker stadig jeg havde kunnet.

Jeg håber ved at give den historie til dig, at du vil overveje om du vil fortryde hvis du ikke tager de udstrakte hænder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.