Anonym skriver:
Jeg vælger anonym da jeg ikke vil stå frem er flov over jeg ikke kan engelsk ..
jeg er kommet til at love min søster disse men kan ikke finde ud af hvad opskriften hun siger i videon er så vil en af jer hjælpe mig så jeg kan glæde min søster
https://www.youtube.com/watch?v=I2yW_VONWco
Dejen:
170 gram usaltet smør
155 gram flormelis
En fingerspids salt
1 teske vanilje (eller 5ml)
3 æggeblommer
310 gram kagemel
Så ælter man det sammen til en klump og deler den således:
1/3 del bruges til vanilje dejen, den del sættes til side. Resten deles op i seks portioner. De seks portioner får hver deres madfarve. Hver især æltes sammen til en lille kugle.
Herefter laves selve småkageformen. Det er en rund cirkel med et regnbuefarvet hjerte. Hver farve er 5mm, i alt 3 cm. Så viser de selve hjertet af en stålform som er 2 cm. Ikke helt sikker på hvad det betyder.
Så kommer selve samlingen af småkagen. Hver af de seks portioner gøres flade med en kagerulle. På hver side placeres der en bog der er præcis 0,5 cm høj. Der bruges desuden film over dejen. Puttes herefter i køleskabet for at hvile.
Så blandes 1 æggehvide, 1 teske vand sammen. Det bruges til at 'lime' de enkelte elementer sammen. Dejpladerne lægges ovenpå hinanden med 'limen' imellem. Rækkefølgen er rød, orange, gul, grøn, blå og lilla. Igen puttes film over og kører kagerullen over mens man presser let. Skærer det ovenskyende væk så man får en pæn firkant.
Herefter måler man kanten på formen, som her er 1,5 cm. Bruger en lineal til at afmærke hvert 1,5 cm. Skærer af hvor der er afmærket så man får fine lange stænger. Puttes igen i køleskabet.
De stænger man lavede tidligere 'lægges' ned og man bruger hjerteformen. Så man får fine små hjerter i regnbuensfarver. Hvert hjerte pensles med tidligere 'lim' og de sættes sammen ovenpå hinanden så man får en lang hjertestang.
Vaniljedejen tages frem (den ufarvede) og ruller lange pølser der sættes på rundt om hjertestangen, således det dækker hele stangen undtagen foran og bagved (hvor man rent faktisk kan se hjertet). Det rulles ind i film og sættes i køleskabet.
Man bruger samme 'lim' som tidligere til at dække hele stangen. Stangen rulles i farvet krymmel. Stangen skæres i tynde stykker, puttes på en bageplade og bages ved 335 i 10-11 minutter. Ret sikker på der også står 170 C i 10-11 minutter.
... og så SPIS!