Vil I ikke være søde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. august 2009

linemus

... at lade være med at skrive kommentarer og spørgsmål i de låste indlæg som fx "Kagegalleriet" og "Kun til Opskrifter"? Det bliver meget hurtigt nogle mega lange tråde, hvis alle skal give ros og spørge om råd derinde, og det er ikke tanken bag trådene.

Skriv i stedet et nyt indlæg evt. henvendt til den person, du har spørgsmål til. Så er sandsynligheden for at få svar også langt større.

Vh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2009

Diana...

Enig 

Anmeld

29. august 2009

olibias

Undskyld mange gange - fik lagt dette under jeres galleri - beklager mange gange...

Må en simpel husmor som er totalt kage spasser ikke lige spørge jer erfarne kvinder om råd..... ??

Hvordan laver i de flotte kager ?? 
Hvordan får i bundene så flotte buede ??
Hvor køber i sugerpaste og hvad er det ??
Hvad er MMF ??

Tak for jeres tid...

Vil jo gerne lære at lave kager, for mine børn må også gerne få fine kager...

Knus
Mia mor til Tobias og Oliver

Anmeld

29. august 2009

MoarViborg

Åhh undskyld
Har lige for 2 min siden skrevet 2 kommentarer i billedgalleriet - inden jeg så denne tråd! Men er helt enig, og skal self nok lade være med at gøre det fremover!

Anmeld

29. august 2009

Ina33

Jamen så må jeg nok også hellere komme med en undskyldning

Jeg er helt ny her, og havde ikke lige fanget det med, at jeg ikke måtte skrive kommentarer...  Undskyld, undskyld, undskyld, gør det aldrig igen.

I øvrigt synes jeg idéen er rigtig god, så fremover laver jeg en ny tråd til kommentarer.

Anmeld

29. august 2009

TbCp

Jeg beklager også
Måtte bare rose et par af kagerne derinde!
Meeeen fra NU af gør jeg det ikke mere

Anmeld

29. august 2009

Bondepigen

Har faktisk selv tænkt tanken flere gange, men kan da se, at jeg har smidt en kommentar i kagegalleriet.

Jeg vil fremover prøve at huske, hvilken tråd det er, jeg er i... inden jeg smider om mig med kommentarer, da jeg selv kan blive ret irriteret over det. (...og så gør jeg det selv )

Anmeld

29. august 2009

mariamiss6

Undskyld mange gange - fik lagt dette under jeres galleri - beklager mange gange...

Må en simpel husmor som er totalt kage spasser ikke lige spørge jer erfarne kvinder om råd..... ??

Hvordan laver i de flotte kager ?? 
Hvordan får i bundene så flotte buede ??
Hvor køber i sugerpaste og hvad er det ??
Hvad er MMF ??

Tak for jeres tid...

Vil jo gerne lære at lave kager, for mine børn må også gerne få fine kager...

Knus
Mia mor til Tobias og Oliver

svar på dine spørgsmål, for selvfølgelig skal du da lave fine kager til dine børn....

hvordan laver i de flotte kager? Jeg er ikke helt sikker på hvad du helt præcist mener med det spørgsmål, sådan konkret.. men et godt begynderforsøg, ville jo være hvis du købte almindelige lagkagebunde, og lavede det fyld du gerne vil have i dem. så kan du jo lave en halv-rund kage. og dette gøres ved at lægge kagen sammen "på hovedet" i en skål, som du synes passer i størrelsen. Bagefter overtrækker du den så med MMF i de forskellige farver og mønster du vil have.... der er flere trin-for-trin forklaringer herinde, på kager som du kan "kopiere" hvis du vil.

hvordan får i bundene så flotte buede?  gætter på du mener den halvrunde kage? men det er som beskrevet ovenfor, bare at læægge kagen sammen i en skål, i stedet for på et fad. Man lader så kagen stå i køleskabet natten over, og tager den derefter ud af skålen, og pynter som ønsket. Det er præcis sådan en kage der er en udførlig trin-for-trin tråd af, med dertilhørende billeder.

Hvor køber i sugarpaste, og hvad er det? Sugarpaste er det man bruger som overtræk til kagen, altså ligesom hvis du ville overtrække den med marcipan. Det kan købes i blandt andet panduro hobby, og ellers på diverse kagesider på nettet. Det koster en god sjat penge. Det er hvidt når du køber det, og du skal derfor selv farve det, med for eksempel pastafarve, som også an købes i i panduro og på kagesider på nettet.

Hvad er MMF? mmf er marshmallow fondant, en hjemmelavet udgave af sugarpaste, som er langt billigere, og slet ikke svært at lave.

MMF opskriften får du her.
100 g skumfiduser (det SKAL være dem til bål)
1 spsk vand
1spsk olie
de 3 ting hældes sammen og får 30 sekunder i microovnen, hus at røre godt og længe bagefter, det duer ikke hvis det får for meget varme, og næsten alle klumper kan røres ud.
ca. 400 g flormelis tilsættes.
stik ikke hænderne i, før du er helt sikker på at 'dejen' ikke længere klistrer til dine fingre.

hvis du bruger pastafarver til at farve med, skal disse æltes i efter du har rørt dejen helt færdig, vælger du at forsøge dig med frugtfarver, er det nemmest at putte det i inden du putter flormelis i.

Trin-for-trin tråd.... https://www.baby.dk/debat/25336pi1/kageklubben/trin-for-trin--ingen-kommentarer.aspx

gode råd, tips og tricks..... https://www.baby.dk/debat/25358pi1/kageklubben/gode-raad-tips-tricks-og-links--no-comments.aspx

diverse opskrifter.... https://www.baby.dk/debat/22541pi1/kageklubben/kun-til-opskrifter.aspx

Anmeld

29. august 2009

linemus

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.