Hvad har man på - ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.030 visninger
3 svar
1 synes godt om
12. februar 2015

lineog4

Går her med forkølelse og fryser, en dreng hjemme med feber og de to andre hostende men afsted.

og jeg skal pakke, til vi skal rejse på lørdag, vi skal til Agadir Marokko - 20 grader, men hvad pokker har man egentlig på i 20 grader? Har sgu helt glemt.... Jeg tænker lange bukser og t-shirt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2015

Bak

lineog4 skriver:

Går her med forkølelse og fryser, en dreng hjemme med feber og de to andre hostende men afsted.

og jeg skal pakke, til vi skal rejse på lørdag, vi skal til Agadir Marokko - 20 grader, men hvad pokker har man egentlig på i 20 grader? Har sgu helt glemt.... Jeg tænker lange bukser og t-shirt?

Ja, eller shorts og en tynd langærmet bluse?

Lyder lækkert med ferie!

Anmeld

12. februar 2015

Muffinmus

Tag det tøj med du ville have på en dag i Danmark i april/maj måned. Og så f.eks et par shorts, og T-shirts. Her hjemme plejer folk at trække i T-shirten når temp siger mellem 18-20 grader. Tag en god lun jakke med, for aftnerne er kolde dernede nu her...helt ned til 8-10 grader.

Tag badetøj med.... Temp. ser ud til at stige til op til 23 grader mens i er der. Så der vil sikkert være mulighed for badning under turen.

Fokuser på at kunne holde jer varme om aftenen da det er surt at have for koldt tøj med.

Solcreme, evt mavepiller da flere oplever diarre dernede grundet seriøst dårlig hygiejne... Mange vasker slet ikke hænder efter toiletbesøg.

Tag jer i agt for sælgerne dernede...de kan være virkeligt påtrængende. Bedste ting er slet ikke at tale med dem, bare gå forbi.

God tur

Anmeld

12. februar 2015

modesty

Over jul og nytår var vi cirka halvanden times kørsel syd for Agadir. Det var noget varmere end jeg havde regnet med. DMI sagde også omkring de 20 grader, men når solen står højt og man sidder i læ, føles det varmere. Jeg fortrød at jeg ikke havde taget nederdel/kjole med, så jeg lånte af min svigerinde. Og jeg måtte klippe to par af sønnens bukser over til shorts - og han (og jeg) ville have haft godt af et par sandaler.

Fra cirka 10-11 - 16-17 er det dejligt vejr. Som en mild sommerdag i Danmark.

Om aftenen og natten bliver det meget koldt - ørkenklima. Så sørg for at have sweatre og en god jakke med også. Nu ved jeg ikke om I skal bo på hotel med aircon, men det gjorde vi ikke, og inde i husene er det også skidekoldt fordi de er bygget til at modstå varmen.

Jeg får altid (som i altid) dårlig mave når jeg rejser syd for Europa, men denne gang undgik jeg mirakuløst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.