Fædre kæmper for kontakten til deres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.278 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. marts 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

Mænd vil ikke længere gå glip af livet med deres børn. Større mulighed for fælles forældremyndighed får nu flere fædre til at kræve deres ret, lyder det fra statsforvaltningerne

Antallet af fædre, som er parate til at gå rettens vej for at bevare kontakten til deres børn efter en skilsmisse, er steget markant, siden en lovændring i 2007 åbnede for større mulighed for fælles forældremyndighed.

Den nye Forældreansvarslov trådte i kraft i oktober sidste år og betyder, at forældre i udgangspunktet deler forældremyndigheden over deres børn, og at den fælles myndighed kun ophæves, hvis tungtvejende grunde – som psykisk sygdom, vold eller misbrug – taler for det.

Det er samtidig blevet muligt at fastsætte samværsordninger, hvor barnet er lige meget hos hver forælder. Før boede barnet mest hos den ene af forældrene – typisk moderen.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hvad mener I om den nye Forældreansvarslov? Hvad er jeres erfaring med en lige deling af ansvaret for og samværet med børnene? Og hvad er egentlig bedst for børnene?

Anmeld

31. marts 2008

H+S Skjolgborg.

jeg syntes hvis man kan have sit barn ugevis eller sådan nået i den stil og det funger for barne/børne så er det den bedste løsningen..
Jeg syntes det er super med den nye lov især for min forlove nu her han midste forældremyndigheden lige en uge før den 1/10-07 langt ude og uden grund...
Jeg har selv pt og ikke haft nogle problemme med min to børns fædre...Men jeg syntes de har ligså meget ret til af se børne som mig.Men jeg vil da også sige jeg syntes det er hårdt omkring min datter vi har hende ugevis og hun har være hos sin far i ulige uger siden hun var 10-11 mdr og mig ligeuger.. jeg syntes det køre meget godt men et sted ville jeg nok godt hvis det forsætte kun have han har hende onsdag til søndag da han har fri for arbejde disse dage så victoria ikke er hos farmor i ulige uge fra søndag til tirsdag aften/eller onsdag morgen ikke fordi hun ikke må være og se sin farmor men syntes et sted tre steder efterhånden må køre overtil to. Ja også de sidste mange gange (ca 6-7 mdr) hvor vi har aflever victoria om søndag har hun holdt fast i mig og grædt og ikke ville slippe mig og løbe efter mig når vi sagde fravel om det er lige meget om vi har aflever hende hos farmor eller hendes far så var hun ulykkelig..Men de siger det går over efter 5-10 min..
Jeg har det sådan af Pt ville jeg se det ad lidt inu også må jeg tag en snak med ham igennnn
Men syntes også hun trives og altid glad og hun har jo kørt sådan siden hun var 10-11 mdr og er nu 20 mdr her den 13/4-08.Så også lidt underlig hun efter nogle mdr græder osv men tro det er pga hun er komme mere og mere tætter på mig efter alt det er sket sidste år osv...
men nu ser jeg det lige ad en tid inu..
Knus fra henriette

Anmeld

31. marts 2008

Honningblomst

Jeg synes der burde tages individuelle hensyn, muligt det ikke kan lade sig gøre, men det burde det.
Ang. 7/7 deling af børn, så mener jeg det er en løsning som primært tilgodeser og tilfredsstiller forældrenes behov for at have deres børn lige meget og ikke børnenes behov for at have et hjem og en fast base..jeg mener bestemt ikke denne løsning er god og slet ikke til små børn.
Knus Eva...som har to børn hvor der er fælles og en hvor det heldigvis er mig der har fm, og jeg håber da ikke min x kan få fælles hvis han søger om det???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.