HJÆLP, SÅ meget i tvivl ang. arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
14 svar
2 synes godt om
11. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg bliver nød til at have et råd - lidt lang historie, skal prøve at gøre den kort.

Jeg søgte sidste år et job som barchef, blev kaldt til samtale, og var den eneste kandidat til dette job. Fik af vide chefen ikke gad bruge lang tid på at oplære osv. da han havde været uheldig med alle de andre han har brugt tid på at oplærer, men alligevel efter kurser osv her et par måneder senere er jeg endelig startet sådan rigtig og har haft mine første vagter. Har ikke fået kontrakt endnu.

Jeg fandt så ud af i lørdags jeg er gravid. 5+1 .

Her er så mit spørgsmål:

Jeg skal på job i weekenden. Hvad så hvis han kommer med den her kontrakt. Kan jeg tillade mig at skrive under, og "spilde" mere af hans tid end han har med de andre barchefer,  ved ikke at fortælle ham noget før om jeg ved barnet sidder ordentlig fast, eller skal jeg fortælle ham jeg er gravid så han kan finde en ny hurtigst muligt. hvad siger folk?

Jeg er i tvivl, for på et punkt sys jeg det ville være mest fair at være ærlig, men hvad så hvis barnet ikke sidder ordentlig fast så har jeg "mistet" mit drømmejob faktisk. Og abort er absolut ikke et emne på nogle områder. Ved godt jeg ikke ville kunne komme tilbage og arbejde i nattelivet efter barsel, men så har jeg i det mindste erfaringen og kan evt. få job som supervisor eller chef et andet sted.

Vælger at være anonym, da jeg ikke ved om kollegaer osv. er herinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg syntes da helt klart at du ska skrive under og tá jobbet hvis det er. Jeg syntes ik det er at snyde ham overhovedet. Vh stine

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Hvor lang tid synes du så der skal gå før jeg fortæller ham noget, for på et tidspunkt begynder min mave jo også at vokse

Anmeld

11. februar 2015

debbie19

Jeg ville sige det for synes det er mest fair de ved det ved ansættelsen da du jo kan blive ramt af kvalme osv men vi er jo forskelige alle sammen 

Anmeld

12. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det er tricky, for på den ene side er det svært at føle man snyder, og på den anden side har du jo ikke pligt til at fortælle noget førend du er 6 mdr henne. Hvis du er 1.gangs går der temmelig lang tid førend man kan se det på dig rent fysisk (måske først efter uge 20). Men ja, hvis du bliver ramt af kvalme kan det jo være svært at skjule.

Jeg vil påstå at siger du det, ja så ryger jobbet. Så han handler jo ud fra egne interesser - det burde du så vel også gøre - man er nødt til at passe på sig selv, for arbejdsgiverne gør det ikke.... Og på et eller andet plan er det jo unfair at vi kvinder skal straffes fordi vi er i stand til at føde børn....

Jeg var selv i samme situation for 3 år siden - jeg valgte at være ærlig, mest fordi det var en lille personejet virksomhed med kun 3-4 ansatte. Kunne godt regne ud at det ville belaste ejerens økonomi ret hårdt at jeg skulle på barsel efter 6 mdr. Og så tænkte jeg, at min ærlighed måske ville kunne give bonus efter barslen hvis de skulle ansætte igen. Men det vil jo så ikke være relevant for dig i den branche.

Så altså, hvis vi taler stor hotelkæde ville jeg nok ikke have de vilde skrupler - de "har råd" til det.

Anmeld

12. februar 2015

Sprit25

Jeg synes du skal være ærlig! 

Den branche er fyldt med sladder og hvis du er uærlig kan en kommende arbejdsgiver lynhurtigt få det afvide

Anmeld

12. februar 2015

Loa

Altså du "mister" vel jobbet uanset hvad. Som du siger, kan du ikke komme tilbage dertil efter barsel. Så du har månederne indtil barsel til at være der, og så er det slut alligevel? Spørgsmålet er hvad dit alternativ er. Og som en anden skriver, om det skader dig i branchen hvis du ikke fortæller det med det samme? 

Anmeld

12. februar 2015

...,

Skriv dog under på den kontrakt, i realiteten ku du jo først ha fundet ud af graviditeten efterfølgende.. 

Jeg havde skrevet under og først fortalt det om 3 måneder 

Tillykke med spiren 

Anmeld

12. februar 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres råd og meninger. Er ikke kommet så meget videre i beslutningen, og kan godt se det for jeres alles synspunkter. 

Tror dog jeg vil være ærlig, også fordi han har været sød at give mig en chance.

Kan alle have en god dag 

Anmeld

12. februar 2015

AlberteSophie

Anonym skriver:

Hvor lang tid synes du så der skal gå før jeg fortæller ham noget, for på et tidspunkt begynder min mave jo også at vokse

Syntes du skal fortælle det efter 12 uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.