Arrrrgh..... snegle-invation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
6 svar
11 synes godt om
11. februar 2015

Mutti2

Har brug for råd. 

Vi flyttede i hus for 2 mdr. Siden. 

Allerede efter 3 dage i huset, havde vi vores første besøg af en klam klam snegl. (Senere identificeret som en land-lungesnegl). 

Troede denne gang at det skyldtes at den havde siddet på tingene under flytningen, og uskyldigt var kommet ind i huset. 

Men siden har vi haft besøg af endnu 2 snegle. De kommer op af en lille revne der er imellem en fodliste og væggen. 

Her til morgen er der så SNEGLESPOR (læs slim &nbsp på mit gulvtæppe  så snegl nr. 4 har været på besøg. Og vi kan ikke finde den. Datteren ligger syg. Og kan ikke klare tanken om at der er en snegl løs... Og jeg er gravid i 34. Uge så kan ikke komme ned på gulvet og lede ordentligt. 

Nogen der har nogle gode råd? Jeg har læst mig til at når de optræder i huse, skyldes det fugt. Hvilket giver meget mening ift. At min astma er gået helt amok siden vi flyttede. 

Jeg har læst at de kommer ud om natten, og spiser alt hvad de kan finde. Har overvejet at stille en terlerken op om natten med salat og hælde salt ved, da dette jo opløser snegle. Men ved ikke. 

Andre forslag? 

Mvh. Pernille

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

Sprit25

Er det køb eller leje?

Anmeld

11. februar 2015

Mutti2

Sprit25 skriver:

Er det køb eller leje?

Leje.... Har overvejet om vi allerede skal til at finde et andet sted at bo. 8 uger med astma anfald og hoste. Skal jo ikke ende med at mine børn også bliver påvirket 

Anmeld

11. februar 2015

Sprit25

Putte-mor skriver:

Leje.... Har overvejet om vi allerede skal til at finde et andet sted at bo. 8 uger med astma anfald og hoste. Skal jo ikke ende med at mine børn også bliver påvirket 

Jeg ville ringe til udlejer og høre hvad han har at sige

Anmeld

11. februar 2015

Pigent

Kan i se bor til leje så ville kontakte udlejer med det samme. 

Jeg tænker i nok skal finde noget andet 

Jeg ville slet ikke kunne være i huset bare ved tanken om at der var snegle..

Anmeld

11. februar 2015

Frk_Louise

Putte-mor skriver:

Har brug for råd. 

Allerede efter 3 dage i huset, havde vi vores første besøg af en klam klam snegl. (Senere identificeret som en land-lungesnegl). 

Troede denne gang at det skyldtes at den havde siddet på tingene under flytningen, og uskyldigt var kommet ind i huset. 

Men siden har vi haft besøg af endnu 2 snegle. De kommer op af en lille revne der er imellem en fodliste og væggen. 

Her til morgen er der så SNEGLESPOR (læs slim &nbsp på mit gulvtæppe  så snegl nr. 4 har været på besøg. Og vi kan ikke finde den. Datteren ligger syg. Og kan ikke klare tanken om at der er en snegl løs... Og jeg er gravid i 34. Uge så kan ikke komme ned på gulvet og lede ordentligt. 

Nogen der har nogle gode råd? Jeg har læst mig til at når de optræder i huse, skyldes det fugt. Hvilket giver meget mening ift. At min astma er gået helt amok siden vi flyttede. 

Jeg har læst at de kommer ud om natten, og spiser alt hvad de kan finde. Har overvejet at stille en terlerken op om natten med salat og hælde salt ved, da dette jo opløser snegle. Men ved ikke. 

Andre forslag? 

Mvh. Pernille

Ring til udlejer med det samme - det skal i ikke bo i..

Det med, at din astma er gået amok, er også et klart tegn på fugt/skimmel. Og så snegle. Ad!!! 

Hvis udlejer ikke vil gøre noget, så Skynd dig og få sagt op.. Find noget andet.

Anmeld

11. februar 2015

Troldemommi

Putte-mor skriver:

Har brug for råd. 

Andre forslag? 

Mvh. Pernille

Måske er det de to snegle fra nybolig reklamerne som er flyttet ind i dit hus  ej dårlig vits  men jo du skal som de andre skriver kontakte din udlejer, det er deres problem ikke dit.

Monica 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.