Jeg er både super glad og lykkelig, men samtidig kunne jeg sætte mig ned og tude.
Min kæreste og jeg venter vores første barn, og vi glæder os så meget. Vi har taget den beslutning at vi ikke vil fortælle det til hverken venner eller familie før efter NF, hvilket der stadigvæk er en del uger til. Derfor er jeg anonym.
Men så her den anden dag fik jeg lige smidt i hovedet af min mor at min søster er gravid IGEN. Det er hendes 3. barn.
Jeg havde bare lyst til at råbe, at jeg også var gravid. Men da vi ligesom har aftalt at vi holder det hemmeligt indtil NF, valgte jeg ikke at sige noget.
Da min mor så sagde hvilken måned hun havde termin i, havde jeg igen lyst til at råbe, at det har vi også.
Da hun så fortalte hvilken dato hun var sat til, så havde jeg bare lyst til at råbe alle de bandeord jeg kunne, og slutte med, at det er vi også.
Ja, jeg fandt så ud af at hun har termin præcis sammen dato som mig.
Jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, og vores børn får sikkert også glæde af hinanden.
Men jeg havde bare set så meget frem til at skulle fortælle mine forældre det, og nu føles det bare som om at jeg bare kommer med endnu et barnebarn. Følelsen af at nu skulle vi fortælle dem noget helt specielt efter NF, er der bare ikke mere. Min far har ellers de sidste par år, gået og spurgt til, hvornår vi kom med et barnebarn, og nu kommer vi bare som nummer to i rækken og siger det.
Jeg havde set frem til at det var mit barn der skulle forkæles, og os som skulle havde fået opmærksomheden. Skal lige siges at min søster både ved nummer et og to, har fået sindssyg mange ting af mine forældre og de har hjulpet hende i hoved og røv. Ikke at jeg hverken vil have ting eller hjælp, vi klare os skam ganske udmærket.
Ja, og så skal vi selvfølgelig føde på samme sygehus. Jeg ved godt at sandsynligheden for at vi føder samme dag er lille.
Men det der går mig på, er at nu var det ligesom vores tur. Og jeg var begyndt at planlægge hvordan de skulle have det af vide. Og lige nu kan jeg slet ikke se det sjove i at skulle fortælle det.
Jeg frygter så også endnu mere NF, end jeg gjorde før. For jeg vil slet ikke kunne bære hvis der er noget i vejen med vores lille, og man så skal have en abort. Vil slet ikke kunne bære at de så fik et barn og vi ikke gjorde. Jeg ved godt at man ikke skal tage sorgerne på forskud. Men det går mig bare virkeligt på.
Det skal siges at jeg elsker min søster.
Men er jeg en led søster fordi at jeg har det sådan, og når vi når til NF, kan man så godt tillade sig at fortælle hvordan man har det.