steriliseret og gravid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
3 svar
1 synes godt om
10. februar 2015

Anonym trådstarter

hej

ved ikke om denne er placeret det rigtige sted

min mand og jeg vil gerne have et barn sammen, men sagen er at han for 2 år siden blev steriliseret.

jeg har hørt at man godt kan få et barn alligevel, ved behandling.

er det korrekt og hvordan foegår det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

LilleMie

Anonym skriver:

hej

min mand og jeg vil gerne have et barn sammen, men sagen er at han for 2 år siden blev steriliseret.

Jeg har ikke personlige erfaringer, men jo det kan vidst godt lade sig gøre Prøv at google ordene: TESE og ICSI (den type IVF som de snakker om i det jeg har kopieret fra en hjemmeside nedenfor), så kan du læse mere om det.

"Sterilisation hos manden: selv om manden er steriliseret, producerer han fortsat sædceller. De kan blot ikke komme ud af testiklen. Derfor kan man stikke ind i testiklen og hente en lille mængde væv ud som indeholder levende sædceller. Denne procedure kaldes også for TESE. Herefter kan man sprøjte én sædcelle ind i hvert æg. Det kræver at kvinden får lavet IVF behandling, selv om det er manden der er steriliseret."

Fra  http://www.danfert.dk/dk/kontakt/faq-ofte-stillede-spoergsmaal/inden-du-er-begyndt-paa-behandlingen/ (nederste punkt)

Anmeld

10. februar 2015

Mulle0802

Det kan I godt så ovenstående skriver, I skal blot kontakte jeres læge og blive henvist til behandling. 

Ps. Jeg ville oprette den under barnløshedsbehandling - måske der er nogen der har været igennem det?

Anmeld

10. februar 2015

esioul

Anonym skriver:

hej

Min søster og hendes kærestevar igennem TESA (sædudtagning fra bitestiklen) og ICSI. Det lykkedes i første forsøg. 

Han havde fået strengene ført tilbage uden held. Det betalte de selv for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.