Om at have et forhold med en andens mand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det moralsk i orden bevidst at vælge at have et forhold med gift mand? (Læs gerne teksten før du stemmer)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.076 visninger
4 svar
4 synes godt om
10. februar 2015

Ciss

Dette er historien om den klassiske utro ægtemand set fra den anden side.

Spørgsmålet er:

Hvis du var singel og mødte en gift mand, ville du så synes for din egen del, at det var moralsk helt ok at have et forhold med ham?

Dette drejer sig ikke om, hvem som har ansvaret. Er man utro, så er man utro, og der er ikke snak om at lægge ansvaret over på en anden. Det drejer sig om, hvad slags moralsk niveau man lægger for sig selv. Er det moralsk ok at sige "han er gift, hans problem"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

Happiness

Nej, jeg synes ikke det er i orden at gå ind til et forhold, når den ene part har partner! Jeg synes det er lige så slemt at være elskerinden, som det er at være den utro mand!

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Det er for meget er alt for forenklet spørgsmål. For ja i princippet er det moralsk forkert, men hvad hvis man hovedkuls forelsker sig i en mand og denne mand viser sig at være gift, skal man så vende om og gå?

svaret er simpelt (for mig) hvis du spørger til en sengepartner, en one night, bolleven hvad ved jeg - så holder man fingrene fra dem i forhold.

Men det er straks kompliceret når det handler om kærlighed og forelskelse. Der vil det moralsk rigtige være, han sagde det til sin partner før I gjorde noget, men det er bare ikke altid man handler hundrede procent moralsk rigtigt.

Anmeld

10. februar 2015

Sprit25

Jeg synes det er svært. Jeg har selv til en fest været sammen med en fyr som jeg udemærket vidste var i et forhold og hans kammerater gjorde os også opmærksom på det, men derfor endte vi alligevel med at stå og kysse på hinanden hele aften! Jeg var fuld og han var mega sød og kær og ja så skete det. 

En mdr efter var vi så til fest sammen igen og denne gang havde han kæresten med hvilket var SÅ super akavet, da hans kæreste faktisk var rigtigt sød! Men alligevel endte den aften med vi kom til at kysse hinanden farvel, men hun stod i et andet rum! Jeg vil lige sige jeg var meget ung og jeg den dag i dag, ville have smækket ham en i stedet, da det er fuldstændig under moralske lavmål at lave sådan et stunt… Men tror bare det er svært hvis man lige pludeslig møder hinanden og man falder for hinaden… 

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Hvis jeg var single ville det ikke bekymre mig. Jeg ville tage ansvaret for mig selv, og det måtte en eventuel sengepartner også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.