Hvornår aftager risikoen for SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
9 svar
7 synes godt om
9. februar 2015

namaha

Altså jeg føler mig til dum at jeg skal spørge om sådan noget men kan bare ikke forstå at når man er 10+ så er man i uge 11 forstår det bare ikke 

når men til mit spørgsmål.

Aftager risikoen for SA når man er i uge 11+ altså uge 12 eller når man er i uge 12+ altså uge 13 ?? 

Håber på svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
namaha skriver:

Altså jeg føler mig til dum at jeg skal spørge om sådan noget men kan bare ikke forstå at når man er 10+ så er man i uge 11 forstår det bare ikke 

Aftager risikoen for SA når man er i uge 11+ altså uge 12 eller når man er i uge 12+ altså uge 13 ?? 

Håber på svar 

12+0 tolv fulde uger. Men allerede når der er set hjerteblink i uge 8 er der 97% chance for det hele ender med et levende barn, fik jeg af vide til tryghedsscanning.

Anmeld

9. februar 2015

Stabel

Håber på svar 

Når man er 10+ er man i uge 10 eller 11. uge 

Risikoen skulle aftage ved uge 12 ( altså når man er 12+)

Der er dog desværre stadig en risiko for at noget går galt senere...

Anmeld

9. februar 2015

namaha

sommerbarn<3 skriver:

12+0 tolv fulde uger. Men allerede når der er set hjerteblink i uge 8 er der 97% chance for det hele ender med et levende barn, fik jeg af vide til tryghedsscanning.

Vi så hjerteblink i uge 9+3-4 

I følge min sidste mensturation skulle jeg være 9+4 men scanningen viste 9+3 og fostret havde udviklet sig lige efter bogen  jordmorden eller hvad hun nu er, sagde at når man var så langt som jeg var der og barnet havde udviklet sig som det sølle og hjertet solg fint, så var chancenfor at miste meget lille, da det som regl er før uge 8 man mister 

slulle os bare høre med hvornår risikoen falder meget som det var 11+0 eller 12+0 godt der kun er en uge til jeg er 12+0 og 8 dage til nf 

Anmeld

10. februar 2015

The wish

namaha skriver:

Vi så hjerteblink i uge 9+3-4 

I følge min sidste mensturation skulle jeg være 9+4 men scanningen viste 9+3 og fostret havde udviklet sig lige efter bogen  jordmorden eller hvad hun nu er, sagde at når man var så langt som jeg var der og barnet havde udviklet sig som det sølle og hjertet solg fint, så var chancenfor at miste meget lille, da det som regl er før uge 8 man mister 

slulle os bare høre med hvornår risikoen falder meget som det var 11+0 eller 12+0 godt der kun er en uge til jeg er 12+0 og 8 dage til nf 

Ka sagtens forstå dig, jeg går også og har det på præcis samme måde hele tiden.  Jeg har 9 dage til nf. Så vi må næsten være lige langt henne hvornår har du terminsdato? 

Anmeld

10. februar 2015

The wish

AI skriver:

Ka sagtens forstå dig, jeg går også og har det på præcis samme måde hele tiden.  Jeg har 9 dage til nf. Så vi må næsten være lige langt henne hvornår har du terminsdato? 

Nå nej ka nu se der står du venter dig den 1/9 spændende. Jeg sat til den 3/9 indtil videre

Anmeld

10. februar 2015

modesty

namaha skriver:

Håber på svar 

11+ er uge 11 (men 12. uge)

12+ er uge 12 (men 13. uge)

Men risikoen for abort aftager allerede markant hvis man ser hjerteblink ved uge 7.

Grunden til at man siger at risikoen aftager i uge 12, er ikke fordi der er noget magisk over uge 12, men fordi det er dér man nakkefolddscanner, og derfor dér sundhedspersonalet med garanti kan fastslå at fosteret er levende.

Så - risikoen aftager markant ved scanning efter uge 7, som i de flestes tilfælde først er ved nakkefold. 

Anmeld

10. februar 2015

namaha

AI skriver:

Nå nej ka nu se der står du venter dig den 1/9 spændende. Jeg sat til den 3/9 indtil videre

Spændene, min mor har skudt på jeg nedkommer d.25.8.15 altså en uge før termin

Min far håber det bliver d.29.8.15 da det er hans fødselsdag

og resten mener jeg nedkommer d.30-31.8.15 så det bliver spændene hvornår den lille kommer

Jeg skal til nf på onsdag d.18, glæder mig så hammer meget til at se dem lille igen, hvis det stod til mig kunnejeg tage til scanning hver dag  elsker sådan at se ind i maven og hvordan barnet udvikler sig, syntes det er så spændene  hihi

det bliver spænden og se ved du om du vil have kønnet at vide, vi har valgt ikke at vide det  fordi manden gerne ville have det sådan, men ved nr 2 må jeg godt få at vise hvad køn det bliver, det er en fast aftale vi har lavet for at han skulle få sin vilje om ikke at vide kønnet 

Anmeld

10. februar 2015

mortilfreja

namaha skriver:

Håber på svar 

Det siges at risikoen aftager meget efter uge 12, men det sker desværre stadig at man aborterer også selv om man har set hjerteblink. Det skete desværre for os i april sidste år.

Jeg havde set hjerteblink både 6+0 og 8+0 men da jeg blev scannet 11+4 var barnet dødt i 9. uge 

Men tro på at det lykkedes  Det gør vi. Jeg er i dag 5+5 så krydser 

Anmeld

10. februar 2015

The wish

namaha skriver:

Spændene, min mor har skudt på jeg nedkommer d.25.8.15 altså en uge før termin

Min far håber det bliver d.29.8.15 da det er hans fødselsdag

og resten mener jeg nedkommer d.30-31.8.15 så det bliver spændene hvornår den lille kommer

Jeg skal til nf på onsdag d.18, glæder mig så hammer meget til at se dem lille igen, hvis det stod til mig kunnejeg tage til scanning hver dag  elsker sådan at se ind i maven og hvordan barnet udvikler sig, syntes det er så spændene  hihi

det bliver spænden og se ved du om du vil have kønnet at vide, vi har valgt ikke at vide det  fordi manden gerne ville have det sådan, men ved nr 2 må jeg godt få at vise hvad køn det bliver, det er en fast aftale vi har lavet for at han skulle få sin vilje om ikke at vide kønnet 

Åhh jeg er for nysgerrig til at ik få det af vide, det ka jeg ik.men så langt tænker jeg slet ik, lige nu vil jeg bare ha alt går godt. Det hele er stadig meget surrealistisk. . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.