Spiser (næsten) ingenting!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
7 svar
3 synes godt om
8. februar 2015

mor88

Hej piger

håber virkelig der sidder en med et meget godt råd...

vores datter på 3,5 år spiser nærmest ikke  

hun starter morgenen med en portion havregrød, hvor hun spiser ca. halvdelen. Var det op til hende, var det det eneste hun spiste hele dagen.

får hun lov, så drikker hun sig mæt.

Resten af dagen er en KAMP, både herhjemme og i BH. Hun kan ikke lide noget som helst. Hun plejede at spise alt, men nu er hendes svar til alting, at hun ikke kan lide det. Inden hun har prøvet at smage det.

Jeg giver hende en varieret og spændende madpakke med, og herhjemme får vi mad, som ikke er blandet sammen, så hun kan se hvad det er. Prøver så vidt muligt at lave børnevenlig mad, og tilbyder hende at hjælpe mig med madlavningen hver gang, men som regel gider hun ikke.

Efter hårde kampe kan vi nok få hende til at tage en bid af brødet f.eks., men hold op det er hårdt at det skal være sådan hver gang.

I går spiste vi kl 18, fik boller i karry og ris, og kl 19.30 gad hun til sidst spise 3 mundfulde ris

i BH siger de bare, at hun ikke har lyst til at spise, spiser måske et knækbrød, men det er det, og det er ikke meget til en hel dag hun får frugt, grønsager, noglegange yoghurt, brød, boller mm. med.

Hvordan får vi hende til at spise igen?

er det en fase?? Har nok været sådan i 2 måneder nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

Valle81

Jeg kender det til dels godt, men ikke så ekstremt.

Min eneste råd er, lad være at gå op i det. Jo mere opmærksomhed det gives, jo større bliver det.

Nævn ingenting, gør som i plejer. Hun skal nok spise igen��

Anmeld

8. februar 2015

A. Nonymsen

mor88 skriver:

Hej piger

håber virkelig der sidder en med et meget godt råd...

vores datter på 3,5 år spiser nærmest ikke  

hun starter morgenen med en portion havregrød, hvor hun spiser ca. halvdelen. Var det op til hende, var det det eneste hun spiste hele dagen.

får hun lov, så drikker hun sig mæt.

Resten af dagen er en KAMP, både herhjemme og i BH. Hun kan ikke lide noget som helst. Hun plejede at spise alt, men nu er hendes svar til alting, at hun ikke kan lide det. Inden hun har prøvet at smage det.

Jeg giver hende en varieret og spændende madpakke med, og herhjemme får vi mad, som ikke er blandet sammen, så hun kan se hvad det er. Prøver så vidt muligt at lave børnevenlig mad, og tilbyder hende at hjælpe mig med madlavningen hver gang, men som regel gider hun ikke.

Efter hårde kampe kan vi nok få hende til at tage en bid af brødet f.eks., men hold op det er hårdt at det skal være sådan hver gang.

I går spiste vi kl 18, fik boller i karry og ris, og kl 19.30 gad hun til sidst spise 3 mundfulde ris

i BH siger de bare, at hun ikke har lyst til at spise, spiser måske et knækbrød, men det er det, og det er ikke meget til en hel dag hun får frugt, grønsager, noglegange yoghurt, brød, boller mm. med.

Hvordan får vi hende til at spise igen?

er det en fase?? Har nok været sådan i 2 måneder nu

Det lyder fuldstændigt som min datter... Så følger lige med her

Anmeld

8. februar 2015

L&V

Det bedste råd jeg ka gi er at i ikke kommentere det og giver det opmærksomhed. Det er højest sansyneligt bare en fase og den bliver kun længere af pres og skæld ud. 

Hvis hun ik er sløv og grå så ska hun nok klare den

Anmeld

8. februar 2015

mor88

L&V skriver:

Det bedste råd jeg ka gi er at i ikke kommentere det og giver det opmærksomhed. Det er højest sansyneligt bare en fase og den bliver kun længere af pres og skæld ud. 

Hvis hun ik er sløv og grå så ska hun nok klare den

Tak

Håber det snart går over, for det er så hårdt.. Vi prøver at lade være med at snakke om maden, vi tvinger hende ikke og vi skælder ikke ud, men når klokken så når sengetid, og hun kun lige har fået en bid af et eller andet til aftensmad, synes jeg ikke det er særlig sjovt at putte en lille pige man ved ikke har spist nok hun plejer at spise tigtig meget, og hun er stadig veltilpas selvom hun ikke spiser så meget nu, så det skal nok komme igen

Anmeld

8. februar 2015

Mamacita til 2 piger

Tag det helt roligt!  

Vores datter er 3,5 (snart 4!) og hun er fuldstændig lige sådan. Hun er periodespiser. Hun skovler ind i perioder, andre rører hun ikke noget som helst. Hun SKAL dog spise lidt til morgenmad herhjemmefra. 

Vi har prøvet at kæmpe lidt for at få hende til at spise mere. Men så går hun bare i baglås. :/ 

Så vi har droppet fokus på det, for hun er jo som hun skal være. Det eneste krav er at hun skal sidde med  ved bordet mens vi andre spiser. Der ryger som regel bare lidt ned alligevel. 

Vi har serverer salat stort set hver dag, med tilbehør i små skåle, så den ene dag ryger der måske lidt agurk, feta ost og kød ned. Den næste måske noget andet.  

Ikke så meget, men det må jo være nok eftersom hun vokser som hun skal. 

Vi har lavet en aftale om, at hun slipper for at sove til middag hvis spiser min. 3 halve fra madkassen i BH. For ellers så bliver man nød at til at sove, da der ellers ikke er noget benzin på kroppen til at lege hele dagen..  

Anmeld

8. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

medmindre du som jeg får en nat hvor hun så er vågen og drikker en halv liter vand fordi hun er sulten så er hun bare i en periode hvor hun ikke føler sulten på samme måde

Vores søn har altid været småtspisende og det har haft fyldt en stor del af vores dag... så fik vi nye sundhedsplejersker der sagde at det eneste vi skulle se på var: Leger han og er glad som han plejer???

Hvis ja så drop fokus på mad og lad ham mærke sulten af sig selv...

Anmeld

8. februar 2015

L&V

mor88 skriver:

Tak

Håber det snart går over, for det er så hårdt.. Vi prøver at lade være med at snakke om maden, vi tvinger hende ikke og vi skælder ikke ud, men når klokken så når sengetid, og hun kun lige har fået en bid af et eller andet til aftensmad, synes jeg ikke det er særlig sjovt at putte en lille pige man ved ikke har spist nok hun plejer at spise tigtig meget, og hun er stadig veltilpas selvom hun ikke spiser så meget nu, så det skal nok komme igen

Kender det alt for godt. Vi har været til diætist osv. Aftensmad er bare ik noget der interessere hende særlig tit men de ska nok spise når de er sultne også er det bare med at få godt med fedt og kulhydrat i dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.