barn der ikke kan lege selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2015

Bshizzle

Kan ikke rigtig stemme... 

Mine drenge på 3 år og 9 år leger fint alene.. 

Den store er god til at fordybe sig i en leg på hans værelse med alt hans legetøj.. 

Den lille kan sagtens lege alene, men ikke lige så længe som den store. 

Den lille vil meget gerne se tv eller spille på IPad.. 

Men jeg går meget op i at de skal lege med deres legetøj alene eller sammen, så de ikke bruger alt tiden foran tv'et. 

Dog er tv'et tændt her hjemme hver dag.. 

De elsker at spise morgenmad foran en god tegnfilm samt koble af til en tegnfilm når de kommer hjem om eftermiddagen (men først når der er lavet lektier eller ryddet op på værelset). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Kan ikke rigtig stemme... 

Mine drenge på 3 år og 9 år leger fint alene.. 

Den store er god til at fordybe sig i en leg på hans værelse med alt hans legetøj.. 

Den lille kan sagtens lege alene, men ikke lige så længe som den store. 

Den lille vil meget gerne se tv eller spille på IPad.. 

Men jeg går meget op i at de skal lege med deres legetøj alene eller sammen, så de ikke bruger alt tiden foran tv'et. 

Dog er tv'et tændt her hjemme hver dag.. 

De elsker at spise morgenmad foran en god tegnfilm samt koble af til en tegnfilm når de kommer hjem om eftermiddagen (men først når der er lavet lektier eller ryddet op på værelset). 

her er tv også altid tændt ikke nødvendigvis fordi der bliver set noget 

men vi har computeren og forstærker over tv så vi høre også musik osv på tv derfor er det altid tændt (børnene spørg nå de vil se noget ) men det kunne være vi skulle lære at lade det være slukket det meste af dagen.

også lave nogen faste tidspunkter 

min den store kan også fordybe sig i en leg i flere timer men min datter kan ikke heller ikke i 5 min

Anmeld

9. februar 2015

Happiness

Herhjemme skal knægten spørger om han må bruge iPaden. Se tv eller lignende. Men det har heller aldrig været et problem. Han har fra han var ca. 2½-3 år kunne lege fint selv. Ikke i lange perioder, men alligevel er han oppe på en times tid, hvis han virkelig er fordybbet i noget.

MEN før det kunne han ikke lege selv. Her var det mig der altid aktiverede ham. Han vidste reelt ikke hvordan han skulle lege uden mig. Han var jo ikke vant til andet.

Jeg fik en fødselsdepression med ham, og følte hele tiden at jeg skulle kompensere for det, og derved lege med ham i al den tid han var hjemme og vågen. Jge gik ned med stress! Ikke kun pga legen, men fordi jeg også havde et fuldtidsarbejde som jeg også følte jeg skulle være 100% på med.

Nå men hvad jeg ville med det, var at der skulle en psykolog til at få mig til at indse, at det er mig der skal lære min søn at lege selv. Det tog lidt tid, hvor han hev i mit bukseben, græd og virkelig bare sad og surmulede i et hjørne. 

Men pludselig begyndte han at lege selv, og nu er der ingen problemer med det. Selvf. kan jeg ikke forvente at han leger selv i flere timer, da han kun er 3½ nu, men han gør det, og han får meget ud af det.

Han har så først for alvor begyndt at bruge iPaden/Tv efter han blev 2½, ikke et bevist valg, det har bare aldrig interesseret ham. Så derfor er det som sagt ikke et problem herhjemme. Så ved ikke om det er et afhængighedsproblem, eller om det rent faktisk er fordi hun ikke ved hvad hun skal lave.

Måske hvis du tog det væk i perioder og så lod hende sidde der surmulende i noget tid om dagen, at hun pludselig begynder at finde ting at lege med? 

Anmeld

9. februar 2015

Happiness

Læste så lige hele tråden  

Kan I måske lave de iPad/tv fire perioder, mens søster/bror ikke er hjemme? AT far/mor tager afsted med de(n) andre imens?

Jeg ved godt det er svære at koordinere, men måske er det godt givet ud? Kan være det ikke tager så lang tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.