Meget kraftig blødning, 14+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
9 svar
7 synes godt om
8. februar 2015

SasjaJensen

Vågnede i nat kl 2, og følte som om jeg havde tisset i bukserne. Skyndte mig på toilet og så stod der en stråle med rent rødt frisk blod!!   Ingen smerter stort set..

Ringede til vagtlægen og snakkede med ham næsten et kvarter, han var rigtig sød og venlig - han ville dog for det første ikke sende mig på sygehuset på det tidspunkt og hans erfaring var at det faktisk var bedre at blive hjemme og prøve at slappe af. En gyn. undersøgelse kunne skade mere lige nu og her.

Så blev beordet i seng 24-48 timer og så kontakte min egen lægen mandag. 

Faldt sådan semi i søvn igen efter nogle timer og vågnede for at tisse. Tissede en stråle og kiggede - ingenting. Tissede videre, men denne gang med blod... 

Nu ligger jeg og skal tisse igen, og tør ikke!  

Har nogen erfaring med sådan en kraftig blødning?

vi overvejer en scanning hos jordemoder.dk i dag???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

Kruse90

Jeg ville også vælge en scanning. Krydser fingre for at alt er okay

Anmeld

8. februar 2015

FruStolpe

SasjaJensen skriver:

Vågnede i nat kl 2, og følte som om jeg havde tisset i bukserne. Skyndte mig på toilet og så stod der en stråle med rent rødt frisk blod!!   Ingen smerter stort set..

Ringede til vagtlægen og snakkede med ham næsten et kvarter, han var rigtig sød og venlig - han ville dog for det første ikke sende mig på sygehuset på det tidspunkt og hans erfaring var at det faktisk var bedre at blive hjemme og prøve at slappe af. En gyn. undersøgelse kunne skade mere lige nu og her.

Faldt sådan semi i søvn igen efter nogle timer og vågnede for at tisse. Tissede en stråle og kiggede - ingenting. Tissede videre, men denne gang med blod... 

Jeg vil mene at en så kraftig blødning ALTID skal tjekkes på sygehuset..... 

Ring til vagtlægen igen, og hvis du får samme svar så ring til FG. Der vil de i hvert fald have forståelse for dig -også selvom du ikke høre til der endnu...... Jeg synes det lyder meget bekymrende.

Krydser fingre for at alt er som det skal være.. 

Anmeld

8. februar 2015

pussekat

SasjaJensen skriver:

hejsa

ring igen da for du skal ind på sygehus da og se på  kan bliv så  på det pis læge som er lige glad med en ja her selv prøve det og vis den dum læge have gjor når så have jeg nok et /2 børn i dag

for der er liv i nu og du er ok 

Anmeld

8. februar 2015

lineog4

Må indrømme jeg desværre er enig med vagtlægen. Det bedste du kan gøre er totalt afslapning, at begynde at stæse til en scanning, på hospitalet osv. Kan sætte mere gang i noget, hvis det er begyndende abort/fødsel. Hvorimod på langs kan stoppe det.

Når du ikke er længere henne, er der alligevel ikke noget de kan gøre og det eneste en scanning kan fortælle dig er om baby er levende. For at måle livmoderhals nu med en indvendig scanning ville igen kunne gøre en dum situation værre. 

Så mit bedste råd er: op på langs kun bevæg dig når du skal tisse og så lav en urinprøve og få den tjekket for blærebetændelse hos læge i morgen eller køb selv en stix på apotek og hvis den viser det ring og få pencillin.

Anmeld

8. februar 2015

MEAK

Jeg kan godt forstå, du er bekymret - men jeg er helt enig med vagtlægen. Du er desværre ikke længere henne, at hvis der utænkelige er i ved at ske, så kan ingen gøre noget. Men du kan selv forværre det, ved at stæse frem og tilbage for at blive scannet - istedet for at lægge dig, hvile dig og se om blødningen aftager hen ad dagen.

Så kontakter du lægen i morgen og sammen aftaler I hvad der skal ske.

Rigtig meget held og lykke til dig.

Anmeld

8. februar 2015

SasjaJensen

Tak for jeres svar.. 

Jeg har været ude at tisse flere gange i løbet af formiddagen, og indtil videre ikke yderligere blødning end i de to gange i nat. Dog lidt brunt på papiret.

Jeg gik direkte på sofaen fra sengen og bare slappet af. Lige været oppe og hente lidt mad, men ellers bare på langs.. 

Jeg fik stixet min urin så sent som i fredags.. Så der burde ikke være en urinvejsinfektion..

Vi kan få en tryghedsscanning ude jos Jordemoder.dk, som vil ringe med ca 1 times varsel - tænker en udvending scanning ikke gør noget. Vil bare så gerne have en afklaring om der stadig er liv. 

Anmeld

8. februar 2015

AlberteSophie

Er det omkring din mens tid? 

Krydser fingre for at alt er ok

Anmeld

9. februar 2015

SasjaJensen

UPDATE 

Vi kom til scanning ude hos Jordemoder.dk og hurtig kunne hun fastslå at der stadig var liv og ingen blødning i livmoderen. Så hun mener at blødning kom fra et bristet blodkar i slimhinden. Hvilken lettelse..

Dog skete det samme igen i nat, heldigvis ikke helt så voldsomt - så skal ned til egen læge i eftermiddag.. 

Hun kunne desunden scanne for køn også, og vi venter os en lille pige 

Tak for aller jeres svar.

Anmeld

9. februar 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
SasjaJensen skriver:

UPDATE 

Vi kom til scanning ude hos Jordemoder.dk og hurtig kunne hun fastslå at der stadig var liv og ingen blødning i livmoderen. Så hun mener at blødning kom fra et bristet blodkar i slimhinden. Hvilken lettelse..

Dog skete det samme igen i nat, heldigvis ikke helt så voldsomt - så skal ned til egen læge i eftermiddag.. 

Hun kunne desunden scanne for køn også, og vi venter os en lille pige 

Tak for aller jeres svar.

Så dejligt at høre at alt er okay og tillykke med den lille pige. 

Ville lige fortælle, at jeg havde to kraftige blødninger under min graviditet, der startede og sluttede lige så pludseligt som dine. Var virkelig ubehageligt, men det betød tilsyneladende ikke noget. 

Jeg fik i hvert fald en sund og rask dreng ud af det - født 4 uger for tidligt, men ellers helt perfekt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.