fået konstateret myksødem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2015

MorTilN

emiliedamm skriver:

Hej piger  

jeg var Idag på akutmodtagelsen for gravide fordi jeg ikke havde mærket liv i to dage. Men min lille pige havde det selvfølgelig godt og valgte da at danse derud af så snart jeg fik de der målere på maven (typisk ). Men så siger min jordmoder pludselig "jeg kan se du har myksødem". Og jeg måtte blankt spørge hende hvad det er. Det er så for lavt stofskifte. Og ja - jeg anede ikke jeg havde det.  Men både min mor og mormor har for lavt stoftskifte såååå .... Det giver god mening at jeg har det. 

Nå men piger - er der nogen som har for lavt stofskifte som kan fortælle mig lidt om behandling og effekt ? Fik at vide at det ville kunne hjælpe på mit vægttab og energi niveau og overskud. Jeg er nemlig overvægtig og jeg kan ikke sidde længe uden at falde i søvn. Så jeg håber da det kan hjælpe på det  

Jeg har selv for lavt stofskifte som jeg fik konstateret som 16-17 årig og der havde de regnet med at jeg havde haft det i ca. 2 år.

Jeg bliver behandlet med eltroxin og er ved at være nede på et velreguleret niveau efter intensiv opstart på behandling i August 2014.

Jeg har dog været opstartet i behandling 3 gange da mine læger glemte at fortælle den lille teenager hvor vigtigt det er at følge sin behandling HELE tiden selvom man føler det er lige gyldigt og irreterrende at skulle til lægen 2 gange på en uge hver 6. uge

Men prøv at læse lidt på den her hjemmeside:

http://www.thyreoidea.dk/fakta/for-lavt-stofskifte.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.