Hvad er vigtigt i SF?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Jeg er anonym indtil sagen er ovre - håber det bliver respekteret.

For at gøre en lang historie kort, så har jeg søgt den fulde forældremyndighed på min 3 årige datter grundet svigt fra faderens side.

Kan fortælle om den sidste episode:

Min eks er "hjemløs" (læs: gider ikke bruge penge på et indskud og "bor" derfor rundt på sofaer ved venner og sin mor) Så han har haft samvær ca. hver anden weekend med vores datter i mit hjem. Imens har jeg været ude hos venner og familie. 

Sidste weekend skulle han være sammen med en fælles kammerat hele weekenden, hvilket jeg synes er okay, da min datter er tryg ved denne person også. Men som altid kimmer min eks mig ned og spørger efter det ene, andet og tredje. Hvortil jeg så til sidst bliver irriteret, da jeg ikke kan slappe af og nyde at være ude. Det er ikke livsvigtige spørgsmål, nærmere noget han selv ville finde ud af hvis han gad, men det er bare nemmere at ringe til mig. Søndag formiddag hvor jeg er ude og spise frokost med en veninde ringer vores fælles kammerat mig så op. Han virker underlig og får så sagt ar min eks stadig sover, så han har vores datter selv. Jeg bliver chokkeret og beder ham vække min eks og sige han skal tage sig af vores datter. Han fortæller så at min eks har været oppe kl. 7 da vores datter vågnede, men selv var træt og derfor bare plantede hende i hendes seng igen og gik ind og sov. Vores datter blev selvfølgelig ked af det og frustreret, så kammeraten tager hende op med det samme. Derfor vil han ikke vække ham af frygt for han bliver negativ. (kl. er 11.30 nu). Jeg vælger så at skrive en sms til min eks og bliver gal og siger at han skal stå op nu! Han bliver voldsomt sur og det ender så med at jeg igen bliver ringet op af vores kammerat hvor han siger at min eks har taget sin taske og er skredet med et kort farvel til vores datter.

Her brænder jeg helt sammen. Jeg kommer hjem og vores kammerat fortæller så yderligere at min eks har givet vores datter ble på om dagen selvom hun om dagen er blefri fordi han ikke gad rende med hende på toilet hele tiden . Og at han om fredagen havde skældt hun ud gentagende gange fordi hun havde grædt og sat og sagt: STOP MED AT GRÆD, STOP MED AT GRÆD!!!!!

Mit hjerte bløder på min datters vejne og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.

Mandag ringer jeg til statsforvaltningen og forklarer dem om episoden og mange andre ting der er foregået tidligere, hvor jeg siger at jeg ikke længere mener det i mit barns tarv at hun skal have alene samvær med sin far.

Damen i statsforvaltningen virker chokkeret og opfordre mig til at søge den fulde forældremyndighed og stoppe samværet med det samme. Hun siger så at han skal søge samvær igennem dem og at det nok bliver overvåget også grundet hans manglende bopæl.

Han har gentagende gange været voldelig overfor mig i fortiden og truet mig med at slå mig ihjel mange gange. Også denne gang. Jeg har dog blokeret hans tlf nummer og facebook osv. Så han ikke kan true mig mere.

Men jeg går ud fra at der kommer et møde i statsforvaltningen og her kommer mine spørgsmål.

Hvordan skal jeg få forklaret at det ikke er for at være usamarbejdsvillig at jeg søger den fulde forældremyndighed? De går jo meget op i at man skal være villig til samarbejde. Men min eks er så ustabil og har mange gange brudt aftaler om samvær osv. 

Er der nogle ting der er vigtige at jeg ligger vægt på osv?

Jeg er simpelthen så nervøs. Kom gerne med med erfaringer hvis i har haft søgt fuld forældremyndighed osv?

Undskyld hvis det blev rodet. Jeg håber at det er til at læse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Jeg er anonym indtil sagen er ovre - håber det bliver respekteret.

For at gøre en lang historie kort, så har jeg søgt den fulde forældremyndighed på min 3 årige datter grundet svigt fra faderens side.

Kan fortælle om den sidste episode:

Min eks er "hjemløs" (læs: gider ikke bruge penge på et indskud og "bor" derfor rundt på sofaer ved venner og sin mor) Så han har haft samvær ca. hver anden weekend med vores datter i mit hjem. Imens har jeg været ude hos venner og familie. 

Sidste weekend skulle han være sammen med en fælles kammerat hele weekenden, hvilket jeg synes er okay, da min datter er tryg ved denne person også. Men som altid kimmer min eks mig ned og spørger efter det ene, andet og tredje. Hvortil jeg så til sidst bliver irriteret, da jeg ikke kan slappe af og nyde at være ude. Det er ikke livsvigtige spørgsmål, nærmere noget han selv ville finde ud af hvis han gad, men det er bare nemmere at ringe til mig. Søndag formiddag hvor jeg er ude og spise frokost med en veninde ringer vores fælles kammerat mig så op. Han virker underlig og får så sagt ar min eks stadig sover, så han har vores datter selv. Jeg bliver chokkeret og beder ham vække min eks og sige han skal tage sig af vores datter. Han fortæller så at min eks har været oppe kl. 7 da vores datter vågnede, men selv var træt og derfor bare plantede hende i hendes seng igen og gik ind og sov. Vores datter blev selvfølgelig ked af det og frustreret, så kammeraten tager hende op med det samme. Derfor vil han ikke vække ham af frygt for han bliver negativ. (kl. er 11.30 nu). Jeg vælger så at skrive en sms til min eks og bliver gal og siger at han skal stå op nu! Han bliver voldsomt sur og det ender så med at jeg igen bliver ringet op af vores kammerat hvor han siger at min eks har taget sin taske og er skredet med et kort farvel til vores datter.

Her brænder jeg helt sammen. Jeg kommer hjem og vores kammerat fortæller så yderligere at min eks har givet vores datter ble på om dagen selvom hun om dagen er blefri fordi han ikke gad rende med hende på toilet hele tiden . Og at han om fredagen havde skældt hun ud gentagende gange fordi hun havde grædt og sat og sagt: STOP MED AT GRÆD, STOP MED AT GRÆD!!!!!

Mit hjerte bløder på min datters vejne og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.

Mandag ringer jeg til statsforvaltningen og forklarer dem om episoden og mange andre ting der er foregået tidligere, hvor jeg siger at jeg ikke længere mener det i mit barns tarv at hun skal have alene samvær med sin far.

Damen i statsforvaltningen virker chokkeret og opfordre mig til at søge den fulde forældremyndighed og stoppe samværet med det samme. Hun siger så at han skal søge samvær igennem dem og at det nok bliver overvåget også grundet hans manglende bopæl.

Han har gentagende gange været voldelig overfor mig i fortiden og truet mig med at slå mig ihjel mange gange. Også denne gang. Jeg har dog blokeret hans tlf nummer og facebook osv. Så han ikke kan true mig mere.

Men jeg går ud fra at der kommer et møde i statsforvaltningen og her kommer mine spørgsmål.

Hvordan skal jeg få forklaret at det ikke er for at være usamarbejdsvillig at jeg søger den fulde forældremyndighed? De går jo meget op i at man skal være villig til samarbejde. Men min eks er så ustabil og har mange gange brudt aftaler om samvær osv. 

Er der nogle ting der er vigtige at jeg ligger vægt på osv?

Jeg er simpelthen så nervøs. Kom gerne med med erfaringer hvis i har haft søgt fuld forældremyndighed osv?

Undskyld hvis det blev rodet. Jeg håber at det er til at læse.

Puha... Forstår godt du er nervøs over samværet med datteren..
Eks'en lyder som en person der har mangel på energi til at være sammen med datteren.

Har han altid været sådan? Eller?

Og og så en anden ting... Jeg vil ikke guide dig til hvilke svar du skal ligge frem for at få en fuld forældremyndighed, dette er noget som skal komme fra dig selv og ikke ord andre ligger i munden på dig.

Du skal bare forklare hvad DU er nervøs for, hvad du oplever og ikke oplever..

Hvad mener DU der er bedst for jeres datter? Og hvorfor mener du det?

Evt ha dokumenter som Eks'en har sendt/skrevet som du mener er upassende og måske truende mm. 

Og så vil jeg anbefale at ha en Advokat med, han/hun kan hjælpe dig og komme frem til flere spørgsmål du skal tænke på. 

Anmeld

7. februar 2015

Hertz

Få en advokat på når det drejer sig om forældremyndighed. Har selv været det igennem, fik forældremyndigheden, og min x blev erklæret uegnet som far. Det tog så også halvandet år. Men en advokat kan guide dig til hva der er vigtigst at lægge vægt på i begge sager, da samvær og forældremyndighed er 2 vidt forskellige ting. I forhold til forældremyndighed er det især vigtigt at lægge vægt på at det er umuligt for jer at samarbejde til jeres barns bedste.

Anmeld

7. februar 2015

Leneur

Som Hertz skriver så er samvær og fuld forældremyndighed 2 forskellige ting. 

Da min x efter 2 år søgte samvær efter jeg havde søgt og desværre tabt den første retssag om den fulde forældremyndighed, fortalte jeg at jeg helst så der slet ikke var samvær, da jeg ikke troede han ville kunne tage ordentligt vare på hende, netop fordi han rakkede rundt og opholdte sig forskellige steder og jeg ikke kunne få at vide hvor han ville være henne. Jeg sagde også at han ikke var velkommen i mit hjem, fordi jeg var meget utryg ved ham og ikke ville have ham indenfor mine døre. De spurgte så om det var ok med overvåget samvær. Det gik jeg så med til, netop for at vise jeg gerne ville samarbejde. 

Det kom så aldrig på tale, for vi ævlede og kævlede jo lidt, hvor han sagde det var underligt at betale til et barn han ikke så. Mit modsvar var at dem ville jeg glædeligt undvære hvis bare han holdte sig væk. Den fangede han, så da jeg var kommet hjem, ringede sf og sagde at det ville han gerne gå med til, så vi nåede aldrig til samvær. 

Anden gang jeg søgte om den fulde vandt jeg, så nu er vi heldigvis helt fri af ham. 

Ved ikke om jeg kan hjælpe dig yderligere men skriv hvis du har lyst. 

Anmeld

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar. Det var heller ikke ment som i at i skulle ligge ord i munden på mig som jeg så kunne bruge. Det var mere om de evt var "hårde" på nogle områder, hvor jeg skulle være opmærksom på hvordan jeg formulere mig osv. 

Min eks har alle dage prioriteret sig selv højere end vores datter.

Han har altid været aggressiv - dog ikke overfor vores datter!

Men han har bl.a smadret en ipad i raseri lige foran hende da hun var 2 år og raseret en hel lejlighed foran næsen på hende. Haft fat i mig og skubbet mig rundt også foran hende.

Jeg har flere beskeder hvor han bl.a skriver at han ikke gider se hende mere (det er nok bare for at "gøre mig ked af det" han siger det). Men også beskeder hvor han er direkte truende overfor mig og også truer med at tage sit liv.

Har er meget utilregnlig og man ved aldrig hvor man har ham. Han kan gå fra at være glad til at flippe helt ud sekundet efter.

I skriver alle at det ville være bedst jeg har en advokat med, men jeg er enlig på SU og har slet ikke penge til at betale en advokat og har heller ikke familie der kan låne mig pengene. 

Er der noget man kan gøre udover det???

Anmeld

8. februar 2015

Newsence

Som andre skriver så skal du have en advokat. d.. Til forældremyndighedssagen kan du evt søge fri proces (Så betaler staten eller hvis du har en indboforsikring så er der som regel retshjælp med så undersøg de to muligheder..)men ikke til samværsspørgmålet..du kan kun søge rethjælp eller frisprogets til sager i retten så alt inden er egenbetaling eller uden advokat men skulle I ende i retten kan du få advokat der.... Men du har krav på at have en bisidder med Til mødet i SF  som dog ikke må tale men hvis dette er en støtte så kan du have en med... 

derudover så dokumentation og mere dokumentation.. Find ALT du har på skrift hvor han er truende.. Print en side på dit teleselskabs hjemmeside ud så de kan se hvor tit han ringer... Spørg om vennen vil skrive en erklæring hvori han beskriver forløbet set fra hans side...  

Ja kort sagt find så mange beviser som overhoved muligt... Derudover skal du blot beskrive hvad du oplever og hvordan dit barn reagere på samvær og hvad du ønsker samvær skal være for fremtiden da du ikke mener det nuværende er godt for barnet iogmed at far ikke kan varetage barnet samt at du hele tiden skal involveres og at han ikke respektere barnets renlighed men sætter udviklingen tilbage grundet han ikke gider..

held og lykke 

Anmeld

8. februar 2015

Røverdatter

Anonym skriver:

Tak for svar. Det var heller ikke ment som i at i skulle ligge ord i munden på mig som jeg så kunne bruge. Det var mere om de evt var "hårde" på nogle områder, hvor jeg skulle være opmærksom på hvordan jeg formulere mig osv. 

Min eks har alle dage prioriteret sig selv højere end vores datter.

Han har altid været aggressiv - dog ikke overfor vores datter!

Men han har bl.a smadret en ipad i raseri lige foran hende da hun var 2 år og raseret en hel lejlighed foran næsen på hende. Haft fat i mig og skubbet mig rundt også foran hende.

Jeg har flere beskeder hvor han bl.a skriver at han ikke gider se hende mere (det er nok bare for at "gøre mig ked af det" han siger det). Men også beskeder hvor han er direkte truende overfor mig og også truer med at tage sit liv.

Har er meget utilregnlig og man ved aldrig hvor man har ham. Han kan gå fra at være glad til at flippe helt ud sekundet efter.

I skriver alle at det ville være bedst jeg har en advokat med, men jeg er enlig på SU og har slet ikke penge til at betale en advokat og har heller ikke familie der kan låne mig pengene. 

Er der noget man kan gøre udover det???

Ved ikke om det er blevet foreslået dig. Men du kan søge fri proces. Det eneste du skal er at finde en advokat (jeg fik min igennem Mødrehjælpen) og til din advokat giver du forskudsopgørelser og så sørger de for resten (du får en mail når fri proces endeligt er gået igennem). Hvis du bor i Odense anbefaler jeg dig Anne-Birgitte Bjerre Olsen fra Helbing advokater. Hun er rigtig sød og dygtig :-)Jeg har lavet et par tråde herinde i efteråret og december (dog som anonym) hvor jeg også har søgt fuld forældremyndighed og fik den :-)Dine beskeder fra ham er vigtige! Det lagde dommeren blandt andet vægt på i sin afgørelse hos os. Hvis ikke du kan finde ud af at få dem ud på papir så må du lige selv sidde og skrive af. Jeg skrev 14 sider af - alle relevante.At i har konflikt og samarbejdsvanskeligheder (omkring jeres datter) vægter højt.Jeg var (er stadigvæk) meget utryg ved min søns far. Han er psykisk ustabil og meget aggressiv. Held og lykke. Skriv gerne privat hvis du har brug for det :-) jeg har (som sagt) netop være igennem det med forældremyndighed i efteråret.

Anmeld

8. februar 2015

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Som andre skriver så skal du have en advokat. d.. Til forældremyndighedssagen kan du evt søge fri proces (Så betaler staten eller hvis du har en indboforsikring så er der som regel retshjælp med så undersøg de to muligheder..)men ikke til samværsspørgmålet..du kan kun søge rethjælp eller frisprogets til sager i retten så alt inden er egenbetaling eller uden advokat men skulle I ende i retten kan du få advokat der.... Men du har krav på at have en bisidder med Til mødet i SF  som dog ikke må tale men hvis dette er en støtte så kan du have en med... 

derudover så dokumentation og mere dokumentation.. Find ALT du har på skrift hvor han er truende.. Print en side på dit teleselskabs hjemmeside ud så de kan se hvor tit han ringer... Spørg om vennen vil skrive en erklæring hvori han beskriver forløbet set fra hans side...  

Ja kort sagt find så mange beviser som overhoved muligt... Derudover skal du blot beskrive hvad du oplever og hvordan dit barn reagere på samvær og hvad du ønsker samvær skal være for fremtiden da du ikke mener det nuværende er godt for barnet iogmed at far ikke kan varetage barnet samt at du hele tiden skal involveres og at han ikke respektere barnets renlighed men sætter udviklingen tilbage grundet han ikke gider..

held og lykke 

Tusind tak for dit svar.

god idé med at printe ud hvor tit han ringer osv! Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Mht kammeraten. Så bliver det i hvert fald intet problem at få ham til at skrive sådan en erklæring. 

Jeg har en indbos forsikring. Måske jeg skulle undersøge om jeg kan få en advokat der igennem. 

Anmeld

8. februar 2015

Newsence

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar.

god idé med at printe ud hvor tit han ringer osv! Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Mht kammeraten. Så bliver det i hvert fald intet problem at få ham til at skrive sådan en erklæring. 

Jeg har en indbos forsikring. Måske jeg skulle undersøge om jeg kan få en advokat der igennem. 

Det har de fleste inbosforsikringer men ellers har advokaten styr på det.. Du skal bare finde en som du føler dig tryg ved så skal han eller hun nok søge de rigtige steder... 

Godt du kan få en erklæring af ham.. Be ham om at skrive hvad der skete på dagen så deltaljeret som ham kan med dato og alt... Og hvis der er andre episoder eller andre personer spm har oplevet lign så få også dette på papir... Det er bedst hvis du får udskrevet hans beskeder så det ikke er noget du har skrevet efter ( fik vi afvide da man kan snyde her men ikke med et udskrift) 

og så forbered dig grundigt på præcis hvad du ønsker af samvær så du har en plan med der i følge dig selv er bedst for jeres barn.. Prøv her ikke at lade dig påvirke af egne følelser negative  for ham.. 

Hvis du kan påvise en plan som tilgodeser at de får set hinanden i gode omgivelser og hvis du viser at du skam godt vil samarbejde og give og tage lidt så viser du dem at du gerne vil have det til at lykkes under disse omstændigheder men at grundet hans opførsel er du tvunget til at reagere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.