Hej allesammen.
Jeg er anonym indtil sagen er ovre - håber det bliver respekteret.
For at gøre en lang historie kort, så har jeg søgt den fulde forældremyndighed på min 3 årige datter grundet svigt fra faderens side.
Kan fortælle om den sidste episode:
Min eks er "hjemløs" (læs: gider ikke bruge penge på et indskud og "bor" derfor rundt på sofaer ved venner og sin mor) Så han har haft samvær ca. hver anden weekend med vores datter i mit hjem. Imens har jeg været ude hos venner og familie.
Sidste weekend skulle han være sammen med en fælles kammerat hele weekenden, hvilket jeg synes er okay, da min datter er tryg ved denne person også. Men som altid kimmer min eks mig ned og spørger efter det ene, andet og tredje. Hvortil jeg så til sidst bliver irriteret, da jeg ikke kan slappe af og nyde at være ude. Det er ikke livsvigtige spørgsmål, nærmere noget han selv ville finde ud af hvis han gad, men det er bare nemmere at ringe til mig. Søndag formiddag hvor jeg er ude og spise frokost med en veninde ringer vores fælles kammerat mig så op. Han virker underlig og får så sagt ar min eks stadig sover, så han har vores datter selv. Jeg bliver chokkeret og beder ham vække min eks og sige han skal tage sig af vores datter. Han fortæller så at min eks har været oppe kl. 7 da vores datter vågnede, men selv var træt og derfor bare plantede hende i hendes seng igen og gik ind og sov. Vores datter blev selvfølgelig ked af det og frustreret, så kammeraten tager hende op med det samme. Derfor vil han ikke vække ham af frygt for han bliver negativ. (kl. er 11.30 nu). Jeg vælger så at skrive en sms til min eks og bliver gal og siger at han skal stå op nu! Han bliver voldsomt sur og det ender så med at jeg igen bliver ringet op af vores kammerat hvor han siger at min eks har taget sin taske og er skredet med et kort farvel til vores datter.
Her brænder jeg helt sammen. Jeg kommer hjem og vores kammerat fortæller så yderligere at min eks har givet vores datter ble på om dagen selvom hun om dagen er blefri fordi han ikke gad rende med hende på toilet hele tiden
. Og at han om fredagen havde skældt hun ud gentagende gange fordi hun havde grædt og sat og sagt: STOP MED AT GRÆD, STOP MED AT GRÆD!!!!!
Mit hjerte bløder på min datters vejne og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.
Mandag ringer jeg til statsforvaltningen og forklarer dem om episoden og mange andre ting der er foregået tidligere, hvor jeg siger at jeg ikke længere mener det i mit barns tarv at hun skal have alene samvær med sin far.
Damen i statsforvaltningen virker chokkeret og opfordre mig til at søge den fulde forældremyndighed og stoppe samværet med det samme. Hun siger så at han skal søge samvær igennem dem og at det nok bliver overvåget også grundet hans manglende bopæl.
Han har gentagende gange været voldelig overfor mig i fortiden og truet mig med at slå mig ihjel mange gange. Også denne gang. Jeg har dog blokeret hans tlf nummer og facebook osv. Så han ikke kan true mig mere.
Men jeg går ud fra at der kommer et møde i statsforvaltningen og her kommer mine spørgsmål.
Hvordan skal jeg få forklaret at det ikke er for at være usamarbejdsvillig at jeg søger den fulde forældremyndighed? De går jo meget op i at man skal være villig til samarbejde. Men min eks er så ustabil og har mange gange brudt aftaler om samvær osv.
Er der nogle ting der er vigtige at jeg ligger vægt på osv?
Jeg er simpelthen så nervøs. Kom gerne med med erfaringer hvis i har haft søgt fuld forældremyndighed osv?
Undskyld hvis det blev rodet. Jeg håber at det er til at læse.