Pæn foundation? Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2015

Loa

sandramor skriver:

Det er kun 3 ting  først primer på.... Så rispudder og så mineral pudderen 

men to ting jeg helt sikkert ikke ville undvære er primeren og mineral pudderen   Ris pudderen kan undværes hvis man sys det er for mange ting at skulle huske 

Haha så stærk er jeg i tal 

hvad hedder de to vigtigste produkter du bruger så?

så tror jeg nemlig jeg vil prøve og hoppe i en Matas og finde min farve

hvad er fidusen med primeren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2015

sandramor

Loa skriver:

Haha så stærk er jeg i tal 

hvad hedder de to vigtigste produkter du bruger så?

så tror jeg nemlig jeg vil prøve og hoppe i en Matas og finde min farve

hvad er fidusen med primeren?

Det sys jeg lyder som en god ide . Et råd vil være at evt få Matas til at finde din farve men evt køb den på cocopanda... Der er MANGE penge at spare  

her er billede af de to vigtigste produkter 

samt børsten til pudder også fra youngblood 

fidusen ved primeren er at den udglatter din hud så den ser mere jævn og fin ud og dækker evt porer og andre linier i huden og samtidig gør den at makeuppen eller pudderen holder længere...... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. februar 2015

Loa

sandramor skriver:

Det sys jeg lyder som en god ide . Et råd vil være at evt få Matas til at finde din farve men evt køb den på cocopanda... Der er MANGE penge at spare  

her er billede af de to vigtigste produkter 

samt børsten til pudder også fra youngblood 

fidusen ved primeren er at den udglatter din hud så den ser mere jævn og fin ud og dækker evt porer og andre linier i huden og samtidig gør den at makeuppen eller pudderen holder længere...... 

Tusind tak  

Lyder som en god plan  

den der primer, er det bare noget hvor man lukker øjnene og så sprøjter i hovedet 

Anmeld

8. februar 2015

miss-cl

Jeg renser ansigtet godt, bruger øjen creme og ansigts creme fra Nilens Jord. Har ret mørke rander under øjnene så bruger concealer fra nilens jord, lys puder ovenpå.

Så en mineral puder til hele ansigtet og ned af halsen også fra Nilens jord. 

De blendes godt ind og hvis man vælger en som passer til sin hud om vinter og til sommer så ser det ret naturligt/ensartet ud ☺

Anmeld

8. februar 2015

migxher

Jeg bruger slet ikke foundation, synes aldrig rigtig det har fungeret for mig (: Jeg bruger istedet CC cream fra clinique, den dækker let og udjævner huden lidt, og så med en let pudder også fra clinique og en let concealer rundt om øjnene på de trætte dage. 

Anmeld

9. februar 2015

sandramor

Loa skriver:

Tusind tak  

Lyder som en god plan  

den der primer, er det bare noget hvor man lukker øjnene og så sprøjter i hovedet 

Primeren er en gel  gennemsigtig... Pump et par gange og smør den ind i ansigtet som en creme... Lad den lige virke 2 min... På med pudderen( ikke ret meget da den er meget drøj) og waddawum så er du kørende 

Anmeld

9. februar 2015

Loa

sandramor skriver:

Primeren er en gel  gennemsigtig... Pump et par gange og smør den ind i ansigtet som en creme... Lad den lige virke 2 min... På med pudderen( ikke ret meget da den er meget drøj) og waddawum så er du kørende 

Spændende. Det glæder jeg mig til at kigge nærmere på

Tak for hjælpen

Anmeld

9. februar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Hej tøser, jeg håber i har nogen gode fifs! 

Jeg har efterhånden set et hav af youtube videoer med beskrivelser af hvordan man lægger en perfekt makeup. Det er altsammen meget fint og jeg følger rådene med at eksfoliere ofte, rense huden dagligt og smøre med creme. Jeg synes egentlig min hud burde være okay at lægge make up på. Ingen tørre plamager eller lign det kan sætte sig i. Men! Jeg synes virkelig concealer og foundation er tydelige på huden (har prøvet med flere forskellige) og jeg kan ikke forstå det! Pigerne i videoerne ser så fine ud og umiddelbart ligner det at makeuppen bare lægger sig helt fint og ligner huden, bare pænere. 

Hvordan gør i? Eller er det bare en illusion jeg har om at man kan have helt usynlig make up på? 

Altså makeup kan jo på sin vis altid ses   dog er det vigtigt at man arbejder rigtig med de forskellige produkter, og at farverne passer 

Det er for nogle produkter vigtigt om du bruger pensel, hænderne eller en special børste osv til at putte det på med (:

Kender du ikke nogen der bruger meget makeup? :-) Jeg bruger en del selv, har stort set altid afrensning, toner, creme, foundation, pudder, solskinspudder til at indramme kindbenene og så blush derudover, så fylder jeg bryn ud og derefter mascara 

så kan du måske få en til at ligge det på dig? 

Har en veninde som aldrig brugte makeup, men en dag lå vi en basal makeup på hende - og det var så vildt! Hun blev simpelthen så smuk af den smule hun fik på, fordi det samtidigt passede til hendes hud (: 

Så der skal bare prøves af

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Altså makeup kan jo på sin vis altid ses   dog er det vigtigt at man arbejder rigtig med de forskellige produkter, og at farverne passer 

Det er for nogle produkter vigtigt om du bruger pensel, hænderne eller en special børste osv til at putte det på med (:

Kender du ikke nogen der bruger meget makeup? :-) Jeg bruger en del selv, har stort set altid afrensning, toner, creme, foundation, pudder, solskinspudder til at indramme kindbenene og så blush derudover, så fylder jeg bryn ud og derefter mascara 

så kan du måske få en til at ligge det på dig? 

Har en veninde som aldrig brugte makeup, men en dag lå vi en basal makeup på hende - og det var så vildt! Hun blev simpelthen så smuk af den smule hun fik på, fordi det samtidigt passede til hendes hud (: 

Så der skal bare prøves af

Det er ikke fordi jeg er ny i make up verdenen jeg har bare aldrig formået at finde en foundation, bb cream eller concealer som "smelter" ind i huden. Jeg ved ikke om det skyldes produkterne, min hud eller påførelsen. Har set youtube videoer med de produkter jeg bruger, for at se en prof påføre det, men selvom jeg bruger samme metode så bliver resultatet bare ikke rigtig godt. 

Det ser fint  ud på afstand, men hvis man står tæt på mig ser det ikke særlig godt ud som om det kager lidt, især på kinder og næse. I panden er det som regel pænt nok. 

Anmeld

10. februar 2015

Chellie

Hvad med at tage ind i fx. Magasin, og så få en makeup-artist til at lægge en let dags-makeup på dig? Det er gratis  De plejer at være rigtig søde til at forklare, hvordan de gør, og hvorfor, og så kan du også se, hvilke produkter de vælger at bruge?

Der er også forskellig dække-evne i de forskellige foundations, så måske skal du gå efter en mere transparent af slagsen.. 

Jeg går selv med ret meget makeup til daglig, men prøver også at få den til at se naturlig ud. Ikke et særlig tykt lag, men snarere velvalgte farver og placering, for lige at skjule randerne under øjnene, og se lidt mere frisk ud.. Personligt kom jeg ud over "kage-problemet" ved foundation, da jeg skiftede fingerspidserne ud med en helt almindelig makeup-svamp fra Matas. Jeg bruger så også conceiler, som jeg blender i med resten, med samme svamp, og så lidt lys, transparent puder øverst, til at jævne lidt ud, og forhindre at huden bliver fedtet at se på. Kan det hjælpe? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.