Røde knopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.512 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. februar 2015

Hectar

Jeg har lige pludselig her den anden dag fået disse knopper på min ene arm. Har yderligere et par på brystet og et par stykker på ryggen/skuldrene. Derudover er det som om at der er en lille blære på en af dem.

Hvad kan det være? Har haft det skidt on/off med feber, kvalme/opkastninger og har generelt bare været skidtmads. Alt det kom samtidig med pletterne, så kan ikke lade være med at kæde det sammen? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

serinasmor

Klør de ? 

Kan du evt få nogen til at tjekke dem på ryggen for skorber - ligner skoldkopper

Anmeld

7. februar 2015

Hectar

Klør de ? 

Kan du evt få nogen til at tjekke dem på ryggen for skorber - ligner skoldkopper

Jeg har nemlig haft skoldkopper da jeg var lille, men arbejder i en vuggestue, hvor der lige har været skoldkopper, så det kan måske godt passe. Har hørt om folk, der har haft det to gange. 

De klør helt vildt.

Anmeld

7. februar 2015

Septemberbaby2

Prøv at tjek "fransk rosen". 

Jeg fik nemlig også pletter på hele min overkrop her for et par uger siden (t-shirt området kaldes det) og havde samtidigt haft det halvdårligt i nogle uger - og da jeg er gravid kontaktede jeg 1813 og forhørte mig. De mente ikke det var alvorligt og at jeg kunne vente til egen læge. 

I mellemtiden havde de spredt sig endnu mere, og var begyndt at klø lidt nogle steder. Jeg tog op til min læge, hun kiggede på dem, og kunne fortælle mig at det var "fransk rosen". Ganske ufarligt. Det forekommer oftest hos unge mennesker, og for det meste kun en gang i livet. Det hele passede med mig og nu venter jeg bare på at det går over. 

Anmeld

8. februar 2015

Hectar

Septemberbaby2 skriver:

Prøv at tjek "fransk rosen". 

Jeg fik nemlig også pletter på hele min overkrop her for et par uger siden (t-shirt området kaldes det) og havde samtidigt haft det halvdårligt i nogle uger - og da jeg er gravid kontaktede jeg 1813 og forhørte mig. De mente ikke det var alvorligt og at jeg kunne vente til egen læge. 

I mellemtiden havde de spredt sig endnu mere, og var begyndt at klø lidt nogle steder. Jeg tog op til min læge, hun kiggede på dem, og kunne fortælle mig at det var "fransk rosen". Ganske ufarligt. Det forekommer oftest hos unge mennesker, og for det meste kun en gang i livet. Det hele passede med mig og nu venter jeg bare på at det går over. 

Det passer bare ikke helt med tshirtområdet. Har fået flere knopper fordelt på hele kroppen 

Anmeld

8. februar 2015

Septemberbaby2

Katafalk skriver:

Det passer bare ikke helt med tshirtområdet. Har fået flere knopper fordelt på hele kroppen 

Arh okay. Jeg har ned til midt lår, og også lidt ned af den ene arm. Lægen sagde at det kunne se sådan ud i værste tilfælde.. Pletterne ligner meget, og det kløøør! 

Du må et smut til lægen, det er sgu ikke sjovt at være uvidende om sådan noget.. Håber du finder ud af det! Og god bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.