Eksperthjælp: Gravid i uge 22, astma anfald, har det skadet barnet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. februar 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth

Jeg er simpelhen ved at dø af bekymring.
Jeg er gravid i uge 22 og i nat havde jeg et astmaanfald. Trykken for brystet, hoste og hvæsen og åndenød. Om morgenen lagde jeg mærke til blålige læber. Jeg tog til læge om morgen og han ordinerede to slags astmamedicin.

Nu er jeg så skrækslagen for om mit lille barn i maven har taget skade af iltmangelen. Har jo googlet og fundet ud af at det kan give det ufødte barn hjerneskade. Men hvor stor sandsynlighed er der for barnet har taget skade?

Hilsen den meget bekymrede gravide

Lisbeths svar

Hej !

Det lyder som en meget hård nat, hvor det har været svært at få vejret.

Godt du kom til læge i dag og straks er sat i behandling.

Hvis det er dit første astma anfald, skal du være opmærksom på forværring af anfald og søge læge. Det er almindeligt astma kan forværres under graviditet.

Hvis du har astma, skal du stadig være opmærksom på forværring og søge læge ved dette..

Klart du er voldsomt bekymret for, om dit barn har taget skade, når du havde så meget åndenød og var lidt blå på læberne.

Din læge har sikkert beroliget dig og fortalt at astmamedicinen både forebygger anfald og hjælper på anfald. Det er vigtigt, for at barnets iltforsyning ikke bliver påvirket.

Astmamedicin skader ikke barnet.

Jeg mener, lægen havde sendt dig videre til undersøgelse, hvis han havde været bekymret.

Når der står hjerneskade, er det flere ubehandlede astma anfald som kan forårsage dette.
Derfor er det vigtigt at søge læge ved astma anfald .

Nu havde du som jeg forstår det ,anfald i nat og var meget påvirket. derfor din bekymring.

Jeg vil anbefale dig at ringe til en jordemoder i morgen, få en snak med hende, om din bekymring. Hun vil sammen med dig vurdere om du skal ses af en læge.

Du skal ikke gå og være så bange.

Held og lykke både med din sundhed og dit kommende barn.

Håber du får sovet i nat.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.