Skal man sige noget til børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
6 svar
4 synes godt om
5. februar 2015

moaren

Idag var der "bedsteforældredag" i børnehaven og bedstemor tog afsted og lavede fastelavns-halløj med vores søn 

De havde haft en hyggelig eftermiddag, men bedstemor syntes personalet var meget anonyme og det var det samme sidste gang hun var afsted. Hun blev ikke budt velkommen, skulle selv lokalisere knægten (fair nok) og vidste ikke hvem der var personale og hvem der var bedste. 

Syntes faktisk det er meget skuffende. Hvis de vælger at holde sådan nogle dage, så skal det da være fordi det er noget de "gider" og har overskud til. Jeg har på det sidste tænkt lidt over, at jeg syntes personalet virker sure/trætte/opgivende eller hvad man nu skal kalde det. 

Skal man snakke med dem, eller hvad? Og hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Meandu

Ja det synes jeg. Det kan være at de ikke er klar over det. Synes at de er dor dårligt at de ikke præsenter sig osv. Jeg ville sige det. Og ville blive glad for hvis nogen sagde de til mig og jeg selv ikke var Opmærksom på det. Er selv pæd

Anmeld

5. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig skal personalet ikke virke trætte, uoplagte mv. Men jeg synes ikke, at man kan brokke sig over, at de ikke kommer og præsentere sig selv. Hvis der er 50 børn i en børnehaven skulle de godt nok holde styr på hvem de har givet hånden til og sagt "hej, jeg hedder ....". Så jeg synes det er ok, at de ikke gør det

Anmeld

5. februar 2015

esioul

Moaren skriver:

Idag var der "bedsteforældredag" i børnehaven og bedstemor tog afsted og lavede fastelavns-halløj med vores søn 

De havde haft en hyggelig eftermiddag, men bedstemor syntes personalet var meget anonyme og det var det samme sidste gang hun var afsted. Hun blev ikke budt velkommen, skulle selv lokalisere knægten (fair nok) og vidste ikke hvem der var personale og hvem der var bedste. 

Syntes faktisk det er meget skuffende. Hvis de vælger at holde sådan nogle dage, så skal det da være fordi det er noget de "gider" og har overskud til. Jeg har på det sidste tænkt lidt over, at jeg syntes personalet virker sure/trætte/opgivende eller hvad man nu skal kalde det. 

Synes selv der er rigtig meget at se til når det vælter ind med forældre/bedsteforældre, samtidig med der er børn der skal passes.

Jeg ville nok ikke selv gå rundt og præsentere mig. Der sker simpelthen meget på en gang. 

Mon ikke vi alle kan være trætte og udkørte i perioder. Men varer det ved ville jeg nok nævne det. 

Anmeld

6. februar 2015

God-mor

Moaren skriver:

Jeg ville da helt sikkert nævne det, hvis du generelt syntes, at de virker sure/uoplagte! Pædagoger kan som vi andre selvfølgelig have en dårlig dag, men det kan man altså ikke lade sig mærke med overfor hverken forældre eller børn, det er ikke så professionelt. Mit indtryk er at der i mange institutioner lige nu, er en trykket/presset stemning grundet de mange besparelser og fyringsrunde som finder/har fundet sted. Min venindes datter er netop blev flyttet fra sin vuggestue, grundet dårlig stemning blandt personalet, som så smittede af hos børnene. 

Anmeld

6. februar 2015

dpb

Moaren skriver:

Umiddelbart kunne jeg godt finde på at fortælle dem om bedstemors oplevelse af dagen.... For det er med garanti ikke det der er hensigten fra personalets side Ikke på en bebrejdende måde, men mere blot for at gøre opmærksom på det... Det kan være at de ikke har tænkt over at præsentere sig osv. jeg kunne nok godt være lidt fræk og foreslå at de til næste år lige den ene dag havde lavet navneskilte som de gik rundt med på, så det var synligt hvem der var personale og hvem der ikke var Man kan ikke forvente at blive budt velkommen som sådan, for det er der bare ikke mandskab til... der kan ikke stå en personale (evt. fra hver stue) i indgangsdøren(e) og hilse pænt velkommen til alle der kommer ind... det gør de jo heller ikke til hverdag med forældre osv. der kommer og går

Qnuz

Anmeld

6. februar 2015

moaren

Tak for svar piger 

I har selvfølgelig ret i, at personalet ikke kan gå rundt og give hånd til alle bedsterne, men de gør bare intet for at "byde velkommen" eller på anden vis vise, at de er personale. Ved de er pressede og det har jeg fuld forståelse for, men så skulle de nok springe sådan et arrangement over 

Kan ikke helt finde ud af om jeg skal kontakte én fra forældrebestyrelsen og snakke lidt med hende om hvad jeg skal gøre ved det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.