Astmaanfald hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er simpelhen ved at dø af bekymring.

Jeg er gravid i uge 22 og i nat havde jeg et astmaanfald. Trykken for brystet, hoste og hvæsen og åndenød. Om morgenen lagde jeg mærke til blålige læber. Jeg tog til læge om morgen og han ordinerede to slags astmamedicin.

Nu er jeg så skrækslagen for om mit lille barn i maven har taget skade af iltmangelen. Har jo googlet og fundet ud af at det kan give det ufødte barn hjerneskade. Men hvor stor sandsynlighed er der for barnet har taget skade?

Nogle der har haft et astmaanfald under graviditeten og alligevel fået et rask barn, eller det modsatte?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 22 og i nat havde jeg et astmaanfald. Trykken for brystet, hoste og hvæsen og åndenød. Om morgenen lagde jeg mærke til blålige læber. Jeg tog til læge om morgen og han ordinerede to slags astmamedicin.

Nu er jeg så skrækslagen for om mit lille barn i maven har taget skade af iltmangelen. Har jo googlet og fundet ud af at det kan give det ufødte barn hjerneskade. Men hvor stor sandsynlighed er der for barnet har taget skade?

Nogle der har haft et astmaanfald under graviditeten og alligevel fået et rask barn, eller det modsatte?  

Slet ingen eks gravide med astma

Anmeld

5. februar 2015

Snoopy77

Jeg kender desværre ikke til det, men hvad sagde din læge?

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Jeg kender desværre ikke til det, men hvad sagde din læge?

Han sagde bare der ikke skete noget ved det, men synes bare han manede det hurtigt til jorden og ikke rigtig hørte på hvor slemt det havde været.

Anmeld

5. februar 2015

Louise-Nicki-buddi

Anonym skriver:

Slet ingen eks gravide med astma

Jeg har astma men har slet ikke taget min medicin under graviteten . Fordi da jeg stoppede med at ryge født jeg var 6 uger henne . hjælp det rigtig meget på min luft . Så kan desværre ikke hjælpe men tænker lægen ville gøre mere ved det hvis det kunne skade barnet 

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Louise-Nicki-buddi skriver:

Jeg har astma men har slet ikke taget min medicin under graviteten . Fordi da jeg stoppede med at ryge født jeg var 6 uger henne . hjælp det rigtig meget på min luft . Så kan desværre ikke hjælpe men tænker lægen ville gøre mere ved det hvis det kunne skade barnet 

Du har nok ret, men hvad kan de gøre? Altså det var jo stilnet af og man kan jo ikke lave det om der er sket. Jeg burde være stået op i nat og kontaktet en vagtlæge, men havde også sygt barn og ville ikke hive op og sfsted. 

Anmeld

6. februar 2015

Louise-Nicki-buddi

Anonym skriver:

Du har nok ret, men hvad kan de gøre? Altså det var jo stilnet af og man kan jo ikke lave det om der er sket. Jeg burde være stået op i nat og kontaktet en vagtlæge, men havde også sygt barn og ville ikke hive op og sfsted. 

Det ville nok ha hjulpet hvis de havde kunne se du ikke havde nogen god vejrtrækningen . Men kan godt se det ikke er nemt hvis man har et lille barn der hjemme os .

og lige med når man for sådan et anfald ved ikke noget mere ubehagelig ikke at kunne træke vejert man bliver samtidig pisse bange . 

Håber det hele bliver bedre og det ikke sker igen 

Anmeld

6. februar 2015

Louise-Nicki-buddi

Min jordemor tilbød mig at komme op og snakke med en læge på hospitalet . Det er en samtale man bliver tilbudt når man har astma så hør din jordemor om det måske kunne være en magelighed 

Anmeld

6. februar 2015

Lisette W

Anonym skriver:

Jeg er astmatiker og gravid, så jeg har ikke prøvet at føde et barn endnu. Jeg er i uge 31. Men sygehuset har haft mig til fast kontrol gennem min graviditet for at holde øje med min astma da den kan bliver værre under graviditeten.

Sådan som jeg har forstået det er det ikke så godt hvis ikke man får ilt nok. Mellem jul og nytår var min ilt mængde faldet med en liter og det var de bestemt ikke begejstret for og jeg skulle straks i en skrap behandling. Men min baby har det godt, så han har ikke tage skade.

Astmamedicinen kan have indvirkning på barnets vækst, og er lægen eller jordemoderen bekymret vil de scanne dig for at se om din baby er stor nok. Til trods for alt min medicin venter jeg en helt normalt størrelse baby  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.