Samlet gave i klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.119 visninger
10 svar
6 synes godt om
5. februar 2015

TNBC

Godmorgen de damer...

Jeg sad lige og læste det her, to mails en stjerne har fået.. Og kom til at tænke på hvad jeg ville tænke over at få den mail. Tænker stadigvæk, og ville lige hører jeres tanker.

http://www.mummypages.ie/star-blasts-school-mums-who-asked-for-money-for-birthday-presents

Skal siges at det er 7-8årige piger(Da Ava som bliver skrevet om, er fra 2007)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

lineog4

I min søns klasse har de (jeg var modstander derfor "de") besluttet man køber en fælles gave og denne gives i skolen - dvs. Jeg skal kæbe en fødseladagsgave om året og denne skal koste 250 som er baseret på 10 kr pr elev (de er så gost nok 28 elever). 

Jeg må indrømme jeg nyder ikke at skulle huske de små gaver, nød at holde børnefødselsdagen uden gaveræset. Men og det er et stort MEN, hvorfor ikke bare lade være med at købe gaven, hvorfor ikke lave en gavefri klasse (det forslag faldt ikke i god jord). Nu skal jeg skrive til en forælder, få en gaveliste som kan give 250 kr i indkøb, jeg føler jeg får en bestillingsliste - noget forældrene bare selv kunne have købt. For mig er gaver drømme, håb, tanker og ikke bestillinger.

Jeg kan slet ikke forstå man behøver give gaver til hinanden i skolen...

og fedt svar forresten

Anmeld

5. februar 2015

TNBC

lineog4 skriver:

I min søns klasse har de (jeg var modstander derfor "de") besluttet man køber en fælles gave og denne gives i skolen - dvs. Jeg skal kæbe en fødseladagsgave om året og denne skal koste 250 som er baseret på 10 kr pr elev (de er så gost nok 28 elever). 

Jeg må indrømme jeg nyder ikke at skulle huske de små gaver, nød at holde børnefødselsdagen uden gaveræset. Men og det er et stort MEN, hvorfor ikke bare lade være med at købe gaven, hvorfor ikke lave en gavefri klasse (det forslag faldt ikke i god jord). Nu skal jeg skrive til en forælder, få en gaveliste som kan give 250 kr i indkøb, jeg føler jeg får en bestillingsliste - noget forældrene bare selv kunne have købt. For mig er gaver drømme, håb, tanker og ikke bestillinger.

og fedt svar forresten

Jeg er ret enig med dig. Jeg synes ikke at man skal som en klasse sidde og købe kindle og bord til et andet barn. Det må være familiegaver..

Jeg vil hellere at mit barn går ned og finder en gave selv, til det barn der har fødselsdag, det er da sjovere på den måde(synes jeg) Eller samles et par børn og købe en til sammen.

Jeg kan også godt li svaret..

Anmeld

5. februar 2015

Pikku Myy

lineog4 skriver:

og fedt svar forresten

I min søns klasse gør de noget lignende, men det er lidt anderledes. Det er lærerne der indhenter 3 ønsker til 150 kr, og så bestemmer resten af børnene hvad klassen skal give. Forældrene er bare dem der sørger for at gaven bliver købt. Det lyder som om der er et rigtig godt fællesskab, hvor de går og glæder sig til fødselsdagen sammen, men det er måske netop fordi det er noget børnene gør sammen ...

Anmeld

5. februar 2015

TNBC

Pikku Myy skriver:

I min søns klasse gør de noget lignende, men det er lidt anderledes. Det er lærerne der indhenter 3 ønsker til 150 kr, og så bestemmer resten af børnene hvad klassen skal give. Forældrene er bare dem der sørger for at gaven bliver købt. Det lyder som om der er et rigtig godt fællesskab, hvor de går og glæder sig til fødselsdagen sammen, men det er måske netop fordi det er noget børnene gør sammen ...

Det giver også lidt mere mening, fordi det er børnene der bestemmer hvad de skal give. I de her mail, er der kun et ønske fra hver pige og det er bare det de skal have, og det synes jeg ødelægger det ved en fødselsdag. 

Anmeld

5. februar 2015

Pikku Myy

Yurie skriver:

Det giver også lidt mere mening, fordi det er børnene der bestemmer hvad de skal give. I de her mail, er der kun et ønske fra hver pige og det er bare det de skal have, og det synes jeg ødelægger det ved en fødselsdag. 

Det synes jeg også (læste først linket efter jeg havde svaret lineog4). Så ville det da give mere mening helt at droppe gaven, og så bruge de sparede penge på ens eget barn (hvis man finder det nødvendigt ...).

Anmeld

5. februar 2015

lineog4

Pikku Myy skriver:

Sådan en ordning ville jeg støtte hundrede procent.

Jeg foreslog udover den gavefriklasse også et noget mindre beløb, fx 100 kr som er rigeligt til at købe en god gave. 

Anmeld

5. februar 2015

TNBC

Pikku Myy skriver:

Det synes jeg også (læste først linket efter jeg havde svaret lineog4). Så ville det da give mere mening helt at droppe gaven, og så bruge de sparede penge på ens eget barn (hvis man finder det nødvendigt ...).

Ja, som hun siger, det lyder som en bestillingsliste, og de ting synes jeg egentligt, er noget familie bør købe til de børn, ikke deres klassekammerater.

Anmeld

5. februar 2015

lineog4

Pikku Myy skriver:

Et år fik jeg også et ønske og kun et og efterfulgt af den koster 249.99 i den og den butik.

I år fik jeg lidt mere at vælge imellem og kunne tage min søn med på råd, så han følte han var en del af det.

Anmeld

5. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

I thea's klasse gir de for 20-30 kr pr barn, så hvert barn har en lille gave med til festen. Thea elsker at finde en gave til sine veninder, pakke den ind, skrive kort osv. Det fungere rigtig godt.

Ka godt se fidusen i at klassen gav en fælles gave, hvor de feks gav 10-15 pr barn, og havde lidt forskellige ønsker at vælge imellem, eller selv ku finde på en gave.

Det at forældrene sende et ønske ud, er vel ok, så længer der også er plads til at man ka finde på noget andet.. Ka jo være at den eneste måde de børn har mulighed for at få deres ønske opfyldt på, er ved at ønske sig det på denne måde..

Hendes svar tilbage syntes jeg bare er unødvendigt, da hun jo bare ku ha valgt at hendes datter selv gav en gave. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.