Hej
Jeg er ny her inde og har et hav af spørgsmål.
Først lidt baggrundsviden - jeg er 36 år, har i forvejen to børn, har været gravid 4 gange i alt. Én provokeret abort og en SA.
SA var i August 2014 og altså sidst jeg var gravid.
Nu er vi klar til at forsøge os med barn nummer tre. Min kæreste har en sygdom i sin penis, hvilket gør at vi MAX kan dyrke sex een gang pr. uge. Dette gør selvfølgelig ikke graviditetsprocessen nemmere. (han skal opereres og bliver forhåbentlig rask til maj, men så længe kan vi simpelthen ikke vente
)
Tidligere er jeg blevet nemt gravid. Har aldrig prøvet at der er gået mere end en cyklus fra det er planlagt til det er sket (men der har vi også dyrket sex hver dag!).
Pt. er jeg i cyklus nr. 2 efter vi planlagde at få et barn, og dette er altså helt nyt for mig, havde troet at jeg upti vupti blev gravid i første hug, trods sparsom med sex. Dette har vi så måtte indse sikkert ikke sker.
Derfor har vi nu købt ægløsningstests, og så må vi planlægge at have sex - meget spøjst!
Mit spørgsmål går i alt sin enkelthed på, er i andre blevet gravide ved at dyrke sex ved hjælp af ægløsningstest?
Er det helt sikkert at en test viser positiv hvis man har ægløsning?
Starter en ægløsningstest med at være svag, og så blive kraftigere og kraftigere de efterfølgende dage, eller er den bare lige pludselig positiv?
Jeg har en meget uregelmæssig cyklus, den varierer fra 24-33 dage. Jeg påtænker at starte med at teste på dag 10, mon ikke det er meget passende?