Hej allesammen, Jeg skriver egentlig på en venindes vegne.. Hun står i den situation at hun er gravid, og er single. Faren ved godt hun er gravid, og vil også gerne være en del af det her barns liv, når den nu engang kommer til verden.. MEN hun vil allerhelst gå igennem det her alene, da de ikke er sammen mere, og hun mener at det bliver for hårdt for hende, og barnet hvis han skal være en del af dens liv, når de hverken bor sammen eller er kærester. Så var det jeg kom i tanke om, er der et eller andet man kan gøre, eller søge om? Altså så hun kan få fuld forældre myndighed over den bette, og han ingenting får med den at gøre? Eller er det bare sådan det er at han også bliver en del af dens liv?
Altså jeg ved godt hun kommer til at få det meste af forældremyndigheden uanset hvad, så længe de ikke er gift..
Men hun er meget desperat efter af få gode råd, da det allerede nu ødelægger hende, at han faktisk er lidt et svin overfor hende..
Håber der er nogle fantastiske mødre/kommende mødre der kan gøre os lidt klogere!
Altså hun kan på ingen måde afholde en far fra at se sit barn, hvis faren ønsker samvær. Heller ikke selvom hun ikke bryder sig om ham.
Og det er også helt forrykt at hun vil holde barnet fra en far der vil det, bare fordi hun synes det ville være nemmere uden ham.
Hvis de har boet sammen 10 måneder inden fødslen kommer de til at have 50/50 forældremyndighed, det har intet at gøre med om de var gift..
Selv hvis de ikke har fælles forældremyndighed så kan han søges om fælles og medmindre der er en meget gyldig grund kan den nemt blive delt til fælles.
Din veninde skal virkelig tage sig sammen, den opførsel og opfattelse af at hun ejer barnet fordi hun har det i maven i 9 måneder, giver anledning til krig imellem mor og far.. og om hun vil det eller ej så er det barnet der bliver sorte per, gidsel pg våben i alt det her.
Din veninde skal sætte sig ned og få ind i hovedet at hun skal have tæt samarbejde med denne mand i 18 år og det bedste for barnet er at begge forældre ser på barnets behov. Og især her i starten, for manden skal med stor sandsynlighed have samvær i hendes lejlighed indtil barnet er stort nok til ikke og have mor i nærheden hele tiden.
Hun har selv ret til at bestemme om far skal med til fødsel, men resten af tiden skal hun samarbejde med faren til hendes barn.