gravid med borderline

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
4 svar
1 synes godt om
3. februar 2015

minbabysmor

Hej alle sammen.  Jeg ved ikke helt om den her debat er den rigtige at skrive i, men nu prøver jeg. 

Jeg har borderline og er 17+2. Er der andre her der har borderline, som kan fortælle mig om der bliver holdt ekstra øje med en. Er nemlig virkelig bange for at de enten tager barnet eller noget i den stil. Jeg ved jeg kan klare det, men har desværre haft ekstremt dårlige erfaringer med kommunen og så videre, så jeg har absolut ingen tiltro til dem. Er jeg paranoid eller hvordan? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

Sujan

Jeg har en bekendt med borderline, som lige har fået barn. 

Hun har haft lidt ekstra besøg af sundhedsplejerske, men har kun været godt. Hun har fået det så godt efter hun har fået sin søn. Hun er mere selvsikker, har fundet mere ro i sig selv. 

Og alt det til trods for, at hun har haft en dreng der skreg de første måneder og de ikke fik meget søvn. Sundhedsplejersken har kun haft positivt at sige, så der er ikke blevet fulgt mere op på det. 

Men nu er borderline mange ting, så er jo svært at sige i dit tilfælde. Men tror du skal se alt ekstra opsyn, som en hjælp og en chance for at vise du godt kan i stedet for at være negativ omkring det. Det tror jeg vil hjælpe dig, selvom det er svært 

Anmeld

4. februar 2015

Hertz

Har selv borderline og er gravid med mit andet barn. Jeg følte også at jeg fik det bedre efter at være blevet mor og mærker sådan set ikk ret meget til min borderline længere min datter er nu 3 år. Kun hvis jeg bliver rigtig stresset kan jeg godt mærke at jeg stadig har diagnosen og derfor arbejder jeg heller ikke. Fik også lidt ekstra støtte både af Jordemoder og sundhedsplejerske, og valgte selv at kontakte familieafd da jeg stod helt alene da min datter blev født, men de kom 4 gange og synes at jeg klarede det rigtig godt. Her anden gang har jeg også fået lidt ekstra støtte af Jordemoder og sundhedsplejerske men ingen familieafd denne gang, da min datter trives rigtig godt. 

Anmeld

4. februar 2015

Patriark

minbabysmor skriver:

Hej alle sammen.  Jeg ved ikke helt om den her debat er den rigtige at skrive i, men nu prøver jeg. 

Jeg har borderline og er 17+2. Er der andre her der har borderline, som kan fortælle mig om der bliver holdt ekstra øje med en. Er nemlig virkelig bange for at de enten tager barnet eller noget i den stil. Jeg ved jeg kan klare det, men har desværre haft ekstremt dårlige erfaringer med kommunen og så videre, så jeg har absolut ingen tiltro til dem. Er jeg paranoid eller hvordan? 

Som tidligere skrevet kan borderline komme til udtryk på mange måder, mener der er 254 forskellige måder, at have borderline på. Så diagnosen er ikke det afgørende.

Det afgørende er om, du på trods af dine udfordringer kan varetage dit forældreansvar og din forældrerolle på en omsorgsfuld og relevant måde.

Anmeld

4. februar 2015

Aprilbaby2015

For det første, så er Borderline mange ting går an på hvad for nogle problematikker du har? Social angst osv.? 

Altså Borderline er ikke en permanent diagnose, da det en personlighedsforstyrelses lidelse. 

Jeg fik den diagnose for 3 år siden, men blev erklæret "rask/stabil" for 2 år siden. Jeg er gravid i uge 29+4 og regner ikke med at skulle have mere opsyn, med mindre jeg selv beder om det.

det går helt an på hvordan man håndtere hele situationen med at blive mor og alle de daglige udfordringer og forandringer.  

Måske ku du snakke med din JM eller læge om hvad du tror ku være bedst for dig. Det skal jo ikke være angstpragende for dig, hvis SP vil komme lidt flere gange end normalt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.