Er der nogen som har haft kyssesyge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. februar 2015

SRP

Hej piger

Jeg har nu i 5 uger haft en hævet lymfeknude på siden af halsen, og jeg kan også mærke andre små på halsen og ved ørerne. De er ikke ømme, hvilket de jo ofte er ved infektion, og jeg er naturligvis bange for det værste - kræft Må til lægen med det, men kom til at tænke på, om det mon kan skyldes en infektion med kyssesyge, da den kan være langvarig og give hævede lymfeknuder, og jeg har ikke haft den sygdom (i så fald har jeg ikke mærket noget til den). Nogle har feber og er dårlige, men det er jeg nu heller ikke

Er der nogen som har prøvet noget lignende? Håber det blot skyldes en almindelig uskyldig virus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

ErDetSnartNU

Er dine mandler hvide? Da jeg havde kyssesyge var de helt belagte med hvidt 

Anmeld

3. februar 2015

SRP

ErDetSnartNU skriver:

Er dine mandler hvide? Da jeg havde kyssesyge var de helt belagte med hvidt 

Det har jeg ikke umiddelbart tjekket, men havde du ellers symptomer?

Anmeld

3. februar 2015

Steffecph

Da jeg havde kyssesyge havde jeg meget hævede mandler med hvide belægninger, MEGET høj feber, hovedpine og jeg var virkelig dårlig. Jeg har aldrig haft SÅ ondt i mit liv. De mente egentlig det skyldtes halsbetændelse, men penicillinen virkede af gode grunde ikke :-) jeg var syg i ca 6 uger og var først rigtig ovre det efter et par måneder :-)

Men som du selv siger, så er symptomerne forskellige.  Min kæreste har også haft det, men lagde ikke rigtig mærke til det :-) 

Anmeld

3. februar 2015

Pigent

SRP skriver:

Hej piger

Jeg har nu i 5 uger haft en hævet lymfeknude på siden af halsen, og jeg kan også mærke andre små på halsen og ved ørerne. De er ikke ømme, hvilket de jo ofte er ved infektion, og jeg er naturligvis bange for det værste - kræft Må til lægen med det, men kom til at tænke på, om det mon kan skyldes en infektion med kyssesyge, da den kan være langvarig og give hævede lymfeknuder, og jeg har ikke haft den sygdom (i så fald har jeg ikke mærket noget til den). Nogle har feber og er dårlige, men det er jeg nu heller ikke

Er der nogen som har prøvet noget lignende? Håber det blot skyldes en almindelig uskyldig virus.

Jeg har haft kyssesyg og var dårlig af det.

Kunne stort set ikke spise pga ondt i halsen, mine mandler var hævede med hvid belægning, mener også jeg havde feber også var jeg bare dårlig. Der gik måneder inden jeg var helt frisk og kunne lave sport osv. Altså alle de ting de fraråder man laver.

Jeg har hørt om nogen der får det, men først bagefter finder ud af de har haft... 

Anmeld

3. februar 2015

Lady Marion <3

Min datter på 21 har lige haft kyssesyge , hun var blot små dårlig og træt , hendes mandler er fjernet så ondt i halsen havde hun heller ikke 

Anmeld

3. februar 2015

Boble123

Jeg har haft kyssesyge for mange år tilbage. 

Jeg havde en laaaang periode hvor jeg bare var træt! Når jeg kom hjem fra skole gik jeg i seng, og kunne let sove til næste morgen. 

Så begyndte jeg at få influenzasymptomer og lå syg i et stykke tid med det. Og så begyndte jeg at få de typiske tegn på kyssesyge, da influenzaen ligeså stille begyndte at aftage.

Jeg havde så hævede kirtler i armhulerne, at jeg ikke kunne løfte armene. Det var vildt. Så fik jeg hvide belægninger på mandlerne, men det gjorde ikke ondt. 

Så hvis det ikke var pga. hævede kirtler og underlig hvid belægning på mandlerne, så havde jeg nok aldrig tænkt at det kunne være kyssesyge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.