Prik test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.245 visninger
7 svar
6 synes godt om
3. februar 2015

AJ14

Hej

Jeg har i dag været med min pige på 4 år til speciallæge for at blive allergitestet/prik test. Men det gik absolut ikke som forventet for hun stillede sig helt på tværs og ville ikke noget som helst. Så vi fik lov til at gå ud i venteværelset og lege lidt også forsøgte vi igen lidt senere. Men det gik heller ikke. Så måtte gå uden at få hende testet.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Skal lige sige at hun er en MEGET stædig lille dame, så når hun først har sat sig noget i hovedet er det meget svært at rykke med.

Hvad har I andre gjort i lignende situationer og har det hjulpet?

Og hvor lang tid efter fik I dem testet?

Vi har fået noget af det tape med hjem til at lege med, så hun kan blive fortrolig med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2015

De3Guldklumper

AJ14 skriver:

Hej

Jeg har i dag været med min pige på 4 år til speciallæge for at blive allergitestet/prik test. Men det gik absolut ikke som forventet for hun stillede sig helt på tværs og ville ikke noget som helst. Så vi fik lov til at gå ud i venteværelset og lege lidt også forsøgte vi igen lidt senere. Men det gik heller ikke. Så måtte gå uden at få hende testet.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Skal lige sige at hun er en MEGET stædig lille dame, så når hun først har sat sig noget i hovedet er det meget svært at rykke med.

Vi har fået noget af det tape med hjem til at lege med, så hun kan blive fortrolig med det.

Jeg havde holdt hende da det ikke var en beslutning hun skulle tage. 

Ja det kan godt være det er forkert at holde sit barn men hun skal testes af en årsag og så må der gøres det der skal - lige som jeg har holdt mine børn da de skulle lære at få børstet tænder da det heller ikke var noget de brød sig om. 

Anmeld

3. februar 2015

Blirnokaldrigfru

Min datter fik lavet priktest i september måned, da var hun kun 2 år og 2 måneder.. Hun skreg mens hun fik de 16 prikker, og vi holdt hende fast - 2 mand stærk.. Jeg forsøgte at trøste hende imens med snak og tæthed.. Lige bagefter var hun helt tilpas igen ❤️�� en 4 årig er klart nok stærkere, men måske i kan holde hende lidt og aftale at hvis hun får det gjort så får hun et eller andet hun gerne vil have? Min datter fik også 2-3 legesager af sygeplejerskerne fordi hun klarede det så flot, så det gør din 4 Price helt sikkert også ����

Anmeld

3. februar 2015

Rockertand

AJ14 skriver:

Hej

Jeg holder mit barn, når det er nødvendigt.

Hvis din datter ikke ville vaccineres (det vil de færreste børn), så får de jo heller ikke lov at slippe for det, vel? 

Anmeld

3. februar 2015

camsko88

Min datter var knap 1,5 år da hun fik hendes test og da måtte vi holde hende fast. Men bagefter var hun hurtig rolig igen. ( er jo aldrig rart at tvinge sit barn og holde det fast, men nogengange et det nødvendigt ��)

Anmeld

4. februar 2015

esiuol22

jeg vil også sige hold hende tæt ind på dig, så armende er rundt om din hals, trøste og fortæl hun klare det så flot og få det overstået, priktest gør ikke så undt da de ikke stikker dybt, nærmer et overfladisk kras. 

Hvis det hjælper kan du eventuelt ligge arm til først så hun kan se det bare er et lille kreds i hver dråbe

Og ellers mener jeg også de har også kobber til at klistre på ryggen uden prik, men det er irriterende at gå rundt med.

Anmeld

7. februar 2015

AJ14

lægen sagde vi ikke måtte holde hemde. da børn  der bliver holdt jo begynder at græde og når de grder så stiger temperaturen og de begynder at svede og hudennliver fugtug. derfor vilresultztet af sådan en test være usikkert, da sveden kan påvirke svaret på testen. derforholdte jeg hende ikke og mpåtte gå med uforudrettet sag. 

Anmeld

7. februar 2015

Rockertand

AJ14 skriver:

lægen sagde vi ikke måtte holde hemde. da børn  der bliver holdt jo begynder at græde og når de grder så stiger temperaturen og de begynder at svede og hudennliver fugtug. derfor vilresultztet af sådan en test være usikkert, da sveden kan påvirke svaret på testen. derforholdte jeg hende ikke og mpåtte gå med uforudrettet sag. 

Det stemmer ikke.

Vi laver masser af priktest, både vinter, hvor folk sidder og sveder i deres varme striktrøjer, og vi laver dem også i 35 graders varme.

Patienterne må ikke have indtaget antihistamin 48 timer forud for undersøgelsen, og de må heller ikke smøre armene med creme, da vi ikke kan kontrollere indholdsstofferne, men der er ingen andre forholdsregler - vi kan jo ikke forbyde folk at svede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.