P-piller som er farlige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. februar 2015

marie_jon

Hej med jer��

faldt over denne artikel forleden dag, og jeg blev da godt og grundigt skræmt!! Jeg er selv på Mini piller, men der er dog mindre hormon i. Er der nogen herinde, som ved lidt mere om dette emne?

nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-01-22-p-piller-oeger-risikoen-for-hjernesvulst

ved ikke lige hvordan man gør den blå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

Anna2706

maria_jo skriver:

Hej med jer��

faldt over denne artikel forleden dag, og jeg blev da godt og grundigt skræmt!! Jeg er selv på Mini piller, men der er dog mindre hormon i. Er der nogen herinde, som ved lidt mere om dette emne?

Jeg ved ikke noget om emnet men læste godt artiklen og blev selv lidt skræmt.. Har været på p-piller i mange år efterhånden 

Anmeld

2. februar 2015

marie_jon

Anna2706 skriver:

Jeg ved ikke noget om emnet men læste godt artiklen og blev selv lidt skræmt.. Har været på p-piller i mange år efterhånden 

Ja lige præcis�� Overvejer at skrive til Sundhedsstyrelsen. Synes det er skræmmende at sådan en artikel kommer ud, og så sker der bare ikke mere? Så kan man gå og frygte det værste. 

Anmeld

2. februar 2015

Rockertand

maria_jo skriver:

Hej med jer��

Helt nøjagtigt, hvad bliver du skræmt over? Det handler om at sætte ting i perspektiv og tænke over din reelle risiko for at få et gliom, som i øvrigt kan have mange andre årsager, ligesom meningeomer og  andre svulster - men hvis man skulle rende rundt og bekymre sig om det, så ville man nok hurtigt få et ret sølle liv.

Det skal også understreges, at der ikke er konkluderet noget, men der er rejst mistanke om en sammenhæng, men reelt set er din risiko for ar få en blodprop eller at blive kørt ned i trafikken noget højere, så tænker måske, at p-pillebrug skal risikovurderes ligesom alt andet medicinbrug, og så må man jo opveje fordele og ulemper 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.