"lime" pynt fast??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.732 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. august 2009

Pingu

Jeg skal lave nogle cookies med pynt, men mangler noget som "lim" til pynten, bla skal der mmf på.

Jeg vil helst ikke bruge glasur da det nok vil flyde ud i kanterne, men kan man ikke lave noget andet der kan bruges som lim?

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

Guldet

Jeg har altid brugt vand!

Anmeld

28. august 2009

Pingu

Julie R skriver:

Jeg har altid brugt vand!

men kan vand få mmf til at klistre fast på en bagt cookie/kiks??

Henriette

Anmeld

28. august 2009

tascia

hvor meget skal du da have "limet" fast, for så vil jeg altså mene at glasur et det eneste rigtige! du laver bare en fast glasur, så flyder det altså ingen steder, og det er jo kun en lille bitte klat der skal på for at pynten bliver siddende :-)

Anmeld

28. august 2009

Pingu

tascia skriver:

hvor meget skal du da have "limet" fast, for så vil jeg altså mene at glasur et det eneste rigtige! du laver bare en fast glasur, så flyder det altså ingen steder, og det er jo kun en lille bitte klat der skal på for at pynten bliver siddende :-)

Nogle af dem bliver dækket helt med udrullet mmf i samme form som cookien. Så det gælder jo om at det ikke falder af!

Henriette

Anmeld

28. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Pingu skriver:

Nogle af dem bliver dækket helt med udrullet mmf i samme form som cookien. Så det gælder jo om at det ikke falder af!

Henriette

så ville jeg klart lave en tyk glasur, der ikke løber, og bruge den... Som Tascia siger, så løber den ikke hvis du laver den tilpas tyk, og den limer også bedre hvis der er mindre vand i

Anmeld

28. august 2009

Pingu

Caroline86 skriver:

så ville jeg klart lave en tyk glasur, der ikke løber, og bruge den... Som Tascia siger, så løber den ikke hvis du laver den tilpas tyk, og den limer også bedre hvis der er mindre vand i

Jeg vil bare så gerne at det ligger helt tæt til cookien og ikke er løftet pga glasur. Jeg har set flere der har lavet disse men aldrig en forklaring på hvordan det "limes" fast!

Hmmm der må altså være noget andet end glasur!

Henriette

Anmeld

28. august 2009

Guldet

Pingu skriver:

men kan vand få mmf til at klistre fast på en bagt cookie/kiks??

Henriette

åhh det er jo lige det..

Ellers kan man købe Tylose lim , som bruges til at lime dekorationer på kager..
Kan købes på www.kagebutikken.dk

Anmeld

28. august 2009

linemus

Pingu skriver:

Jeg vil bare så gerne at det ligger helt tæt til cookien og ikke er løftet pga glasur. Jeg har set flere der har lavet disse men aldrig en forklaring på hvordan det "limes" fast!

Hmmm der må altså være noget andet end glasur!

Henriette

Jeg ville bruge smørcreme ligesom til de store kager. Det har jeg også brugt på muffins. Du kan bare smøre et tyndt lag på - det jævner også kagen ud, så mmf'en ikke bumbler.

- Line

Anmeld

28. august 2009

82Miraklet

linemus skriver:

Jeg ville bruge smørcreme ligesom til de store kager. Det har jeg også brugt på muffins. Du kan bare smøre et tyndt lag på - det jævner også kagen ud, så mmf'en ikke bumbler.

- Line

ja tror da også at smørcreme ville være fint til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.