Gode råd søges til uro i kroppen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
10 svar
3 synes godt om
1. februar 2015

Masig

Jeg er simpelthen ved at blive sindssyg nu. Er 35+ og har SÅ meget uro i kroppen hele tiden. Uro i benene, smerter og kramper i ballerne/hofterne, smerter i maven, ved ribbenene, lysken og bare generelt uro.

Nogle der har et godt råd til at lindre det lidt? Jeg er så oveni blevet sygemeldt pga plukveer og har fået besked på at aflaste så meget som muligt og helst ligge i sengen/på sofaen det meste af tiden, men jeg kan simpelthen ikke holde det ud pga ovenstående. Det betyder også at jeg stort set ikke får noget søvn, da jeg ikke kan ligge særlig længe ad gangen.

Hvad pokker gør jeg altså? Har overvejet nogle små gåture i løbet af dagen, men det må jeg jo egentlig ikke. Men trænger bare virkelig til at bevæge mig.... Nogle der kan komme med et alternativ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2015

Snoopy77

Åh jeg husker det tydeligt  ift. smerter i hofterne, det hjalp at sove med en pude mellem knæene. 

Hvis du ikke kan gå ture, kan du så ikke tage i svømmehallen? Der hvor jeg gik havde de nogle redskaber man kunne bruge så man fx kunne gå ude på det dybe, eller løbe  det var virkelig dejligt at føle at jeg bevægede mig  

Anmeld

1. februar 2015

Masig

Snoopy77 skriver:

Åh jeg husker det tydeligt  ift. smerter i hofterne, det hjalp at sove med en pude mellem knæene. 

Hvis du ikke kan gå ture, kan du så ikke tage i svømmehallen? Der hvor jeg gik havde de nogle redskaber man kunne bruge så man fx kunne gå ude på det dybe, eller løbe  det var virkelig dejligt at føle at jeg bevægede mig  

Jeg sover også med en pude mellem benene og dynen helt detaljeret placeret under mave og bryst så det aflaster mest muligt. Men lige lidt hjælper det efterhånden.

jeg har også overvejet svømningen. Gjorde jeg meget sidste og det var bare fantastisk. Jeg har bare været i tvivl om det var ok i forhold til lægernes anbefaling af aflastning. Der er jo trods alt lidt fysisk i at skulle afsted, klæde om og alt det der... men helt klart en god måde at bevæge sig på uden at belaste kroppen... så tror jeg da jeg vil prøve... kan jo lige spørge på onsdag når jeg skal til tjek på fb igen hvad de siger til det... 

Anmeld

1. februar 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Zoneterapi!!!! Jeg havde det præcist lige som dig. Efter første zoneterapi sov jeg 8-9 timer 6 nætter i streg uden uro i kroppen! Sååå dejligt. Nu går jeg der hver uge- det har reddet den sidste måned i min graviditet 

Anmeld

1. februar 2015

Nystart

er 3 dage overtid... har ikke sovet i månedvis og haft den lorte uro i kroppen de sidste par måneder....

Jeg har givet op.... jeg kan få lidt linding ved et bad, men så snart vandet er slukket kommer det igen...

Anmeld

1. februar 2015

Masig

BabyLove83 skriver:

Zoneterapi!!!! Jeg havde det præcist lige som dig. Efter første zoneterapi sov jeg 8-9 timer 6 nætter i streg uden uro i kroppen! Sååå dejligt. Nu går jeg der hver uge- det har reddet den sidste måned i min graviditet 

Nåå ja, det havde jeg slet ikke tænkt som en mulighed... Det er da værd at undersøge

Kunne da være rart hvis sådan en lige kunne kurere uroen, så jeg fik bare lidt mere end 2-3 timers søvn

Anmeld

1. februar 2015

Masig

Nystart skriver:

er 3 dage overtid... har ikke sovet i månedvis og haft den lorte uro i kroppen de sidste par måneder....

Jeg har givet op.... jeg kan få lidt linding ved et bad, men så snart vandet er slukket kommer det igen...

Jeg bruger også vores karbad flittigt, både mod uroen og smerterne, men ja så snart jeg står op, så starter det jo bare forfra...

Anmeld

1. februar 2015

Milas14

Jeg havde frygtelig uro hver aften når jeg skulle sove. Massage og udstrækning hjalp på mig. Tror osse der er nogen ting man drikker og spiser som give uro.. Det kan du slå op!

Anmeld

1. februar 2015

Masig

Milas14 skriver:

Jeg havde frygtelig uro hver aften når jeg skulle sove. Massage og udstrækning hjalp på mig. Tror osse der er nogen ting man drikker og spiser som give uro.. Det kan du slå op!

Jeg har prøvet med udstrækning, det gør ikke den store forskel synes jeg, men måske kombineret med lidt massage... Kunne da være jeg skulle prøve at overtale kæresten til en gang massage i aften...

Jeg synes jeg spiser meget varieret, men har alligevel uroen hver dag, så kan ikke lige gennemskue, hvordan det skulle være gennem kosten, men skal da ikke udelukke det...

Anmeld

3. februar 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Hvis du bor i Kbh så koster hun kun 250 for 1,5-2 timer og selvom hun stadig er studerende er hun hamrende god!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.