9 mdr, kan ikke tygge mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.627 visninger
7 svar
2 synes godt om
1. februar 2015

missehxx

Hej piger.

Min søn er nu snart 9 mdr, og kan endnu kun spise grød og mos. Al mad der skal tygges spytter han ud igen

Jeg er fortvivlet og bange for at han aldrig lærer at spise rigtig mad...

Er der andre med børn der har været længe om at lære det? Er der håb endnu??

Han bliver tilbudt både mad der skal tygges og så suppleret op med mos bagefter, for at han kan blive mæt, til alle måltider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2015

l.kjoeller

Hej piger.

Min søn er nu snart 9 mdr, og kan endnu kun spise grød og mos. Al mad der skal tygges spytter han ud igen

Han bliver tilbudt både mad der skal tygges og så suppleret op med mos bagefter, for at han kan blive mæt, til alle måltider.

Min datter var lægge om at gide det der skal tygges..det var pga hun havde ømme gummer. Så længe han smager ville jeg ikke bekymre mig. Når han er klar kender han smagen og så går det af sig selv. Evt vend ham til grovere mos med lidt klumper. Min datter spiser  helt normalt  i dag. 

Anmeld

1. februar 2015

missehxx

l.kjoeller skriver:

Min datter var lægge om at gide det der skal tygges..det var pga hun havde ømme gummer. Så længe han smager ville jeg ikke bekymre mig. Når han er klar kender han smagen og så går det af sig selv. Evt vend ham til grovere mos med lidt klumper. Min datter spiser  helt normalt  i dag. 

Dejligt at høre. Han får rimelig grov mos, og også de der glad med "rigtig mad", hvor der er klumper i. Men de fleste af klumperne ryger også ud igen. Man bliver bare så bekymret når han er så langt bagud madmæssigt :/

Anmeld

1. februar 2015

l.kjoeller

missehxx skriver:

Dejligt at høre. Han får rimelig grov mos, og også de der glad med "rigtig mad", hvor der er klumper i. Men de fleste af klumperne ryger også ud igen. Man bliver bare så bekymret når han er så langt bagud madmæssigt :/

Synes jeg slet ikke han er. Hvem ved om der er tænder på vej. Og hvis man nu er sulten og ikke har så mange tænder så gider han nok ikke besværet.  Det bedste du kan gøre er ikke at lade dig stresse.  Han skal nok tage fra engang når blot du bliver ved at tilbyde 

Anmeld

1. februar 2015

Sprit25

missehxx skriver:

Åh der er godt nok meget med den bette mand jeg er sikker på det hele nok skal komme! Hvilket rugbrød starter du med?

Anmeld

1. februar 2015

missehxx

Han har 6 tænder, så han brude godt kunne tygge
Han får bondebrød. Vi har også prøvet med sandwichrugbrød og boller, det er det samme...

Anmeld

1. februar 2015

Sprit25

missehxx skriver:

Han har 6 tænder, så han brude godt kunne tygge
Han får bondebrød. Vi har også prøvet med sandwichrugbrød og boller, det er det samme...

Hvad med almindelig rugbrød dyppet i mælk. Altså uden kerner

Anmeld

1. februar 2015

Clisolka

missehxx skriver:

Hej piger.

Det skal nok komme! 

Min ældste spiste det samme som os da hun var 9 mrd., mens lillebror er en lille stædig én  Han begyndte først at spise rigtig mad, da han startede i vuggestue som 8 mrd. Jeg startede med grød og mos da han var 5 mrd., men jeg har aldrig nogensinde stresset så meget over, at han ikke ville spise. Efter et stykke tid opgav jeg og udsatte det i et stykke tid! Lige fra første ske kom i munden blev det spyttet ud igen. Sikke en kamp 

Nu er han snart 17 mrd. og spiser stadig ikke særlig meget - så jeg har én af hver herhjemme. En der spiser alt på sin tallerken og en småtspisende  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.