Tidlig scanning hvor tidligt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. februar 2015

MortilAlmaogNohr

Ville egentlig først fortælle mine forældre om min graviditet når jeg var længere henne, men da jeg er blevet fyret i fredags har jeg brug for ludt gode råd og hjælp fra min mor omkring situationen at være uden jo og gravid.

Jeg vil gerne have en scanning inden jeg siger noget til dem, så jeg er sikker på at det sidder som det skal, og der er hjertelyd.

Men hvor tidligt kan man scannes? Hvor tidligt blev i scannet og hørte hjertelyd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Man kan vidst se hjertelyd omkring uge 7  Mener selv at vi så hjertelyd et par dage før jeg var 7 uger henne 

Anmeld

1. februar 2015

serinasmor

Ej noget møj ... Er du i a-kasse og har du nået at tjene op til dagpenge ? 

Hvis ja så har du 2 år + barsel til at finde job - hvor det vil være ekstra svært i de 4-6 mdr hvor du er tydeligt gravid ... 

Anmeld

1. februar 2015

August2015

Øv noget møg med fyring

Du skal være ca. 7+0 for at se hjerteblink. 

Jeg var 6+6 til min første scanning. Selve fosteret var jo bare en "lille plet" på scanningsbilledet på det tidspunkt... men hjerteblinket var der.... og det var det, vi havde brug for at se, inden vi fortalte det til mine forældre og søskende juleaften :-)

Held og lykke med det hele.... Krydser fingre for, at alt løser sig for dig/jer :-)

Anmeld

1. februar 2015

Tullemulle

Jeg var 6+0 da jeg så hjerte blink

Anmeld

1. februar 2015

Mrsopsand

Vent til uge 7 så bliver du ikke unødig bekymret. Vi var afsted da jeg var 6+1 og der kunne vi kun se en lille plet, ikke noget hjerteslag. Blev helt vildt ked af det men ved scanning i uge 7 var det helt tydeligt at hjertet slog.

Anmeld

1. februar 2015

l.kjoeller

MortilAlma skriver:

Ville egentlig først fortælle mine forældre om min graviditet når jeg var længere henne, men da jeg er blevet fyret i fredags har jeg brug for ludt gode råd og hjælp fra min mor omkring situationen at være uden jo og gravid.

Jeg vil gerne have en scanning inden jeg siger noget til dem, så jeg er sikker på at det sidder som det skal, og der er hjertelyd.

Men hvor tidligt kan man scannes? Hvor tidligt blev i scannet og hørte hjertelyd?

Nogen klinikker scanner fra 6+0. Men vil  anbefale at vente til 7+0 da du så et mere sikker på at se hjerteblink og kan se meget mere. Hvor  langt er du ? Og blev du fyret før de vidste om din graviditet?  

Anmeld

1. februar 2015

Ønskebaby2015

Ked af at høre om din arbejssituation Men tillykke med graviditeten

Jeg har været til scanning og var kun 6+1 men så hjerteblik. Og det var dejligt bare at blive bekræftet i at man faktisk er gravid ! troede dog at jeg har 7-8,5 uger henne. Men hørte også hjertelyd!

Men det er dog ikke meget man kan se på billederne andet end en lille klump hehe 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. februar 2015

MortilAlmaogNohr

Jeg er 5+0 idag.

Blev fyret før de vidste at jeg var gravid. Testede positivt i torsdags og fredag fyret.

Anmeld

1. februar 2015

MortilAlmaogNohr

Jeg er i a-kasse, men ved ikke om jeg har tjent op til dagpenge. Er slet ikke inde i de regler har aldrig været uden job før, og nu falder det desværre sammen med at jeg også er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.