De der kilo...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. januar 2015

Cecilie6700

Hej gravide kvinder

Er der nogen af jer, som i forbindelse med graviditeten har taget en del kilo på, uden at i anede hvor de forsvandt hen?

På tirsdag rammer jeg 22+0, og har indtil videre gået fra 67 kg til omkring 77 kg. 

Som udgangspunkt ser jeg ikke anderledes ud, undtagen på maven. Derfor spurgte jeg min jordemor om min mave kom fra mig eller baby, og hun sagde at det var rent baby. 

Har både målt ben, arme mm og intet er blevet så meget større at det kunne forklare det. 

Er der nogen der har prøvet det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

A&F

Jeps jeg tog 19 kg på her anden gang  , og det kunne ikke ses så meget, selvom jeg gik fra 58 til 77 kg. Har så også tabt det hele igen 

Anmeld

30. januar 2015

MorTil4<3

Har du regnet fostervand og moderkage med i også for det vejer faktisk mere end man skulle  tro hehe 

Anmeld

30. januar 2015

Cecilie6700

SnartMorTil>4 skriver:

Har du regnet fostervand og moderkage med i også for det vejer faktisk mere end man skulle  tro hehe 

Ja, har tænkt på det. Men grundlæggende siger man jo at man tager 12 kg på igennem en graviditet. Og jeg er kun lidt over halvvejs og har taget 10 kg på  

Derudover skal babyen først til at tage vægt på nu. 

Så frygter lidt at ende i den tunge ende inden jeg skal føde. 

Er som udgangspunkt ligeglad med mig selv, men tænker at risikoen for komplikationer i forbindelse med fødslen. 

De overskydende kilo kan man altid smide bagefter 

Anmeld

30. januar 2015

lillespir26

Foster 3500 gram
Moderkage 600 gram
Fostervand 800 gram
Livmoderen 1000 gram
Brysterne 400 gram
Blodvolumen 1200 gram
Væske i vævet 1200 gram
Fedt 3500 gram
Gennemsnitlig vægtstigning 12,1 kilo Fordelt over de 40 uger 

Anmeld

30. januar 2015

lillespir26

Undervægtig 14-15 kg
Normalvægtig 10-15 kg
Overvægtig 8-10 kg
Svært overvægtig 8-10 kg

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. januar 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg tog 28,5 kg på under min graviditet - vejede 89 og endte med en kampvægt på 117,5 - dagen efter jeg havde født var jeg på vægten, der vejede jeg 100 kg - så 17,5 kg tabt på en dag det godt klaret (det skal siges jeg hade "lidt" vand I kroppen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.