NF scanning og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg er gravid -uge 10+2. Jeg har endnu ikke modtaget en indkaldelse til NF scanning.

Jeg har født to børn, så har være trumlen igennem før, og ved at indkaldelsen kan komme med meget kort varsel.

Vi har for længe siden bestilt vinterferie i Østrig i uge 7, så derfor har jeg ikke mulighed for scanning der. MEN den uge jeg er på ferie er jeg mellem 11+5 til 12+5. Så lige der, hvor man normalt bliver scannet  Jeg er bange for at modtage min indkaldelse mens jeg er på ferie, og derved misse min scanning. 

Det jeg egentlig ville spørge om -Kan man godt tillade sig at ringe til sygehuset, og presse på for at få en tid, som ligger uden for ferien? 

Da jeg under min sidste graviditet fik indkaldelsen dagen før min scanning, og ville ændre tiden, var det SLET ikke en mulighed, så er lidt bange for at jeg ikke kan få NF scanning denne gang...

God aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg er gravid -uge 10+2. Jeg har endnu ikke modtaget en indkaldelse til NF scanning.

Jeg har født to børn, så har være trumlen igennem før, og ved at indkaldelsen kan komme med meget kort varsel.

Vi har for længe siden bestilt vinterferie i Østrig i uge 7, så derfor har jeg ikke mulighed for scanning der. MEN den uge jeg er på ferie er jeg mellem 11+5 til 12+5. Så lige der, hvor man normalt bliver scannet  Jeg er bange for at modtage min indkaldelse mens jeg er på ferie, og derved misse min scanning. 

Det jeg egentlig ville spørge om -Kan man godt tillade sig at ringe til sygehuset, og presse på for at få en tid, som ligger uden for ferien? 

Da jeg under min sidste graviditet fik indkaldelsen dagen før min scanning, og ville ændre tiden, var det SLET ikke en mulighed, så er lidt bange for at jeg ikke kan få NF scanning denne gang...

God aften 

Kan du ikke booke op dit hospitals hjemme side 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Kan du ikke booke op dit hospitals hjemme side 

Nej desværre, dette skal jeg kun gøre ved jordemoderbesøg.  

Scannings tiden får man via brev..

Anmeld

30. januar 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Nej desværre, dette skal jeg kun gøre ved jordemoderbesøg.  

Scannings tiden får man via brev..

Ok øv men prøv at ring og snak med dem og forklar hvorfor du ringer 

Anmeld

30. januar 2015

Kløver

Anonym skriver:

God aften 

Jeg ville give et kald og høre ad jeg har selv fået tid 19 feb hvor jeg er 13+2 ( er 10+3 i dag) da manden har fri i uge 8  

nf er jo mellem 11+0 og 13+6 så de burde sagtens kunne give dig en tid udenfor jeres ferie  

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Jeg ville give et kald og høre ad jeg har selv fået tid 19 feb hvor jeg er 13+2 ( er 10+3 i dag) da manden har fri i uge 8  

nf er jo mellem 11+0 og 13+6 så de burde sagtens kunne give dig en tid udenfor jeres ferie  

Dejligt du allerede har fået en tid 

Ja, der er jo noget af et spænd til 13+6, så muligheden er der. Har bare en dårlig erfaring med at få flyttet tid, fra sidste gang. Men tak for svar -jeg giver dem et ring på mandag 

Anmeld

30. januar 2015

Kløver

Anonym skriver:

Dejligt du allerede har fået en tid 

Ja, der er jo noget af et spænd til 13+6, så muligheden er der. Har bare en dårlig erfaring med at få flyttet tid, fra sidste gang. Men tak for svar -jeg giver dem et ring på mandag 

Det er jo forsøget værd håber det kan lade sig gøre og rigtig god ferie 

Anmeld

30. januar 2015

Hvem?

Anonym skriver:

God aften 

Ja, det kan du - ellers du kan ringe og gøre dem opmærksom på, at du ikke er hjemme i den uge.

I min sidste graviditet var jeg ude og rejse ved MD, og ringede derind og sagde jeg var væk i netop de 10 dage, hvor man normalt scanner - fik tid dagen før afrejsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.