hej derude
jeg har valgt at være anonym da situationen er følsom.
Jeg har en veninde jeg har kendt i mange år (+10) vi har fået børn ca samtidig, så hendes dreng er lige 3 mdr ældre en min (min er snart 4 hendes er 4)
I dag passer jeg hendes dreng og vi leger alle 3 en leg (min søn, ham og jeg) hvor vi danser (fagter til musik) og da jeg siger så skal vi have armene langt op over hovedet (strækker selv min arm i en hurtig bevægelse op i luften ) skriger han pludselig højt og kaster sig tilbage, jeg trykker straks stop på musikken og sætter mig ned til ham, men han krabber sig væk fra mig, mens hen skriger. Jeg vælger at blive siddende helt stille på gulvet og sige han bare kan komme hen til mig når han har lyst (tænker på det tidspunkt han blev forskrækket) efter et ret langt stykke tid, kommer han hen til mig, men da jeg vil ligge armene om ham kaster han sig væk igen og skriger.
Efter et endnu længere stykke tid, kommer han hen og sidder hos mig og jeg vælger slet ikke at røre mig, han masser sig virkelig indtil mig (altså på grænsen til det gjorde ondt på mig) , og da jeg spørger om han blev forskrækket, svarer han, "min mor slår mig"
jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, og ender med at sige det var da ikke så godt, gør hun det tit? Ja svarer han og græder igen
jeg sidder bare lige så stille og aer ham, og vugger ham blidt, aner ikke hvad jeg dog skal stille op
til sidst leger han med min dreng og de hygger
resten af aftnen gik fint og han er nu puttet, jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, er det bare hjemve der gør han reagere og siger sådan? Han har aldrig gjort det før og jeg har passet ham ca 2 gange om mdr minimum 1 overnatning hver gang siden han var 13 mdr og han har aldrig sagt sådan noget før, Er der noget om snakken? Det kan jeg slet ikke forstille mig min veninde gøre, hun er så blid og rolig, men jeg kan jo ikke se alt, skal jeg snakke med hende, børnehaven eller noget helt andet
Årh hjælp, hvad gør jeg?
Anmeld