Hjertelyd kunne ikke findes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
12 svar
6 synes godt om
29. januar 2015

HVPigen

Bør jeg være nervøs? 

Jeg var idag til jm og alt gik rigtigt godt hun prøvede og lytte efter hjertelyd men fortalte mig også at jeg bare lige skulle vide at hun måske ikke kunne finde den! Jeg er 15+5 idag . 

Jeg gik også derfra tilfreds efter og havde haft en god oplevelse selvom hun ikke kunne finde den og hun sagde at jeg ikke skulle være nervøs og alt så godt ud . 

Men nu kommer jeg så til at tænke på til nf der hørte vi hjertelyd da hun scannede mig ???? 

Jeg er lidt svagt overvægtigt og tænker om den de scanner med er lidt anderledes til at finde hjertelyd da den jo sender lydbøgler ??? 

Men hvad så med den Jm-brugte kan den godt have svagere ved at finde den ind den de bruger når man scanner ??  :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

migxher

Jg oplevede det samme til jordemoder i uge 15 og jeg er endda normal slank næste gang var der til gengæld intet problem med at finde den. Tag det rolig, det er helt normalt.

Anmeld

29. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du skal slet ikke være nervøs.

lad mig gætte: til nf scannede de hvor hjertet Var og satte så lyd på? 

Når jm prøver famler hun jo i blinde. Og da baby stadig er rigtig lille kan det være svært at ramme plet.

Jeg er helt sikker på at baby ligger og hygger sig 

Anmeld

29. januar 2015

l.kjoeller

Til nakkefold kan de centrere lyden lige på barnets hjerte ved hjælp af skanneren og det kan jm ikke. Så du skal ikke være bekymret 

Anmeld

29. januar 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Tror ikke du skal være nervøs.. Jeg er lige som dig 15+5 idag og var også til JM for første gang. Hun spurgte om vi skulle finde hjertelyd og jeg sagde ja tak, dog forventede jeg ikke at hun kunne finde den, for har altid troet det var alt for tidlig, men hun fandt den på mig, efter kort tid alligevel.. 

Men hun sagde også at jeg ikke måtte blive nervøs hvis det tog lang tid at finde den, for det er svært, og kommer nok an på hvordan baby ligger, jeg tror din baby har gemt sig godt og hygger derinde :-)

Anmeld

29. januar 2015

HVPigen

Åh hvor er det dejligt i vil svare og jeg er faktisk lidt mere rolig nu! jeg ved det er mine homoner der spiller ind men hold dog kæft hvor har jeg grædt i smug på arbejdet idag. 

Jeg skal til privat scanning på lørdag og have kønnet afvide 
men jeg har skam stadig lidt svært ved og glæde mig! 
ville ønske hun ikke havde prøvet og finde hjerte lyden! 

Anmeld

29. januar 2015

HVPigen

Inger skriver:

Tror ikke du skal være nervøs.. Jeg er lige som dig 15+5 idag og var også til JM for første gang. Hun spurgte om vi skulle finde hjertelyd og jeg sagde ja tak, dog forventede jeg ikke at hun kunne finde den, for har altid troet det var alt for tidlig, men hun fandt den på mig, efter kort tid alligevel.. 

Men hun sagde også at jeg ikke måtte blive nervøs hvis det tog lang tid at finde den, for det er svært, og kommer nok an på hvordan baby ligger, jeg tror din baby har gemt sig godt og hygger derinde :-)

Hvor du dog heldig! hvor ville jeg ønske det var mig! 
Men om under 28 timer ved jeg ihvertefald mere
og som de andre også skrev, så kørte de jo direkte ind på barnets hjertelyd til nf 

Og den er jo heller ikke ret stor! men man forventer det nok alligevel når de prøver for man vil jo så gerne ligge under det normale som alle andre 

Anmeld

29. januar 2015

Signe-bine

HVPigen skriver:

Åh hvor er det dejligt i vil svare og jeg er faktisk lidt mere rolig nu! jeg ved det er mine homoner der spiller ind men hold dog kæft hvor har jeg grædt i smug på arbejdet idag. 

Jeg skal til privat scanning på lørdag og have kønnet afvide 
men jeg har skam stadig lidt svært ved og glæde mig! 
ville ønske hun ikke havde prøvet og finde hjerte lyden! 

Åååh stakkels dig 

Jeg er sikker på din lille har det fint. Som alle andre siger er det nemmere at finde hjertelyden ved scanning end bare med en dopler.

I min første graviditet prøvede jordemoderen også at finde hjertelyd omkring uge 15. Hun fandt den heller ikke. Vi blev så sendt til akut scanning, selvom hverken vi selv eller jordemoder var bekymrede. Men hun sagde at det var det eneste rigtige når nu hjertelyden ikke kunne findes, for at undgå bekymringer :-) Men alle sygehuse gør nogle af de her ting forskelligt. Til gengæld kan jeg fortælle at min datter er 15mdr idag, på trods af at hjertelyden ikke kunne findes med dopler i uge 15 :-D 

Bare glæd dig til scanningen, du får både kønnet at vide og forsikring om at den lille selvfølgelig havde det godt. Husk at hvis der havde været grund til bekymring havde din jordemoder sendt dig til undersøgelse eller scanning :-)

Anmeld

29. januar 2015

naj88

Min jordemoder ville ikke lytte efter hjertelyd, da jeg var til konsultation i uge 15. Hun sagde netop, at hun for mange gange havde oplevet, at man er blevet helt vildt nervøs, hvis hun ikke har kunnet finde den, og at hun derfor har været nødt til at sende flere til scanning. 

Så jeg synes slet ikke, at du skal være bekymret! Alt er sikkert som det skal være. 

Det bliver dejligt for dig, når du kommer lidt længere hen og mærker liv dagligt, så er der ikke så stor en tvivl om baby er i live. 

Anmeld

29. januar 2015

HVPigen

Tusind tak for alle jeres fantastisk svar . 
Jeg er mere beroligende! og på lørdag viser det sig nok alligevel den lille drillepind bare ikke vil forstyrres  det ville den heller ikke til nf!
den skulle ihvertefald helst ikke vise noget af sig selv hehe! 

Men i har jo ret, jeg burde jo også vide hvis hun virkelig var nervøs eller i tvivl havde hun jo ikke lade mig gå hjem uden scanning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.