Eksperthjælp: Kan jeg være belvet gravid.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
6 svar
4 synes godt om
29. januar 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth!

Her til aften har min kæreste og jeg haft sex. For første gang har han ejakuleret inde i mig og for første gang er jeg blevet ejakuleret i. Han har haft en frygt for det, fordi at man altid får at vide "der er mulighed for graviditet" og er noget han har prøvet at undgå siden hans seksuelle debut.

Vi har været sammen i 2,5 år nu og vil rigtig gerne blive forældre. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg har en chance for at blive gravid nu? Der er gået 3 dage siden min menstruation sluttede.

Lisbeths svar

Hej !
Du kan i teorien være blevet gravid.

Det afhænger af;

Din normale cyklus. hvor mange dage der er mellem dine menstruationer. Hvis du har en kort cyklus har du tidligt ægløsning.

Om din menstruation er regelmæssig, eller er den meget ustabil.

Hvis det sidste gælder er det svært at vide hvornår der er ægløsning.

Det sker der er ægløsning på et tidspunkt, hvor kvinden ikke regner med det og det udløser en graviditet.

Sædceller kan holde sig 3-5 døgn og vente på et æg.

Mit svar er, ja alt er muligt.,
På nettet findes en beregner hvornår der er ægløsning, det kan være n hjælp for dig.

Held og lykke med projekt baby.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Lilleblomst

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth!

Her til aften har min kæreste og jeg haft sex. For første gang har han ejakuleret inde i mig og for første gang er jeg blevet ejakuleret i. Han har haft en frygt for det, fordi at man altid får at vide "der er mulighed for graviditet" og er noget han har prøvet at undgå siden hans seksuelle debut.

Vi har været sammen i 2,5 år nu og vil rigtig gerne blive forældre. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg har en chance for at blive gravid nu? Der er gået 3 dage siden min menstruation sluttede.

Lisbeths svar

Hej !
Du kan i teorien være blevet gravid.

Det afhænger af;

Din normale cyklus. hvor mange dage der er mellem dine menstruationer. Hvis du har en kort cyklus har du tidligt ægløsning.

Om din menstruation er regelmæssig, eller er den meget ustabil.

Hvis det sidste gælder er det svært at vide hvornår der er ægløsning.

Det sker der er ægløsning på et tidspunkt, hvor kvinden ikke regner med det og det udløser en graviditet.

Sædceller kan holde sig 3-5 døgn og vente på et æg.

Mit svar er, ja alt er muligt.,
På nettet findes en beregner hvornår der er ægløsning, det kan være n hjælp for dig.

Held og lykke med projekt baby.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Min cyklus er forskellige fra den ene måned til den anden.. Jeg har aldrig brugt prævention, det har jeg altid haft en stor frygt for. Det hjælper mig ikke på nogen måde, at nogen fortæller mig at det er godt og at det ikke skader noget i underlivet, da jeg har hørt om nogle tilfælde hvor piger og kvinder har fået blodprop af p-piller fx.

Men altså, det er som sagt forskelligt. For nu 4 dage siden, da min menstruation sluttede, er der gået 28 dage siden jeg havde det sidst. Og før det varede min cyklus 27 dage. Det skifter fra 26-31 dage. 

Mit næste spørgsmål er så, om jeg kan få det testet? 

Anmeld

29. januar 2015

Mor til Ella

elskerbabyer skriver:

Min cyklus er forskellige fra den ene måned til den anden.. Jeg har aldrig brugt prævention, det har jeg altid haft en stor frygt for. Det hjælper mig ikke på nogen måde, at nogen fortæller mig at det er godt og at det ikke skader noget i underlivet, da jeg har hørt om nogle tilfælde hvor piger og kvinder har fået blodprop af p-piller fx.

Men altså, det er som sagt forskelligt. For nu 4 dage siden, da min menstruation sluttede, er der gået 28 dage siden jeg havde det sidst. Og før det varede min cyklus 27 dage. Det skifter fra 26-31 dage. 

Hvorfor køber du ikke en test???

Anmeld

29. januar 2015

Mor til Ella

elskerbabyer skriver:

Når du altså er gået over tid. 

Anmeld

29. januar 2015

lineog4

elskerbabyer skriver:

Med en cyklus på mellem 26 og 31 dage, er der størst sandsynlighed for din ægløsning 14 dage før mens. Men der er jo ingen grund til at få testet noget, for du ved jo om knapt 24 dage om du er gravid.... Og da problemet ikke umiddelbart synes som at være hos dig, men hos din kæreste mentalt i forhold til han ikke kan ejakulere i en kvinde, så vil jeg sige det er en del penge at bruge på at teste dig. 

Derimod var det måske en god ting at din kæreste opsøgte hjælp, for han kan jo lære at ejakulere i en kvinde.

Anmeld

29. januar 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej Igen !

jeg vil anbefale dig at vente og lave en test , hvis og når du går over tid.

Det er en god ide at fortsætte,som i lige har gjort, hvis ønsket er en baby

Der skal jo sædceller ind i skeden.for at befrugte ægget.

Hvis ikke det lykkes denne gang, kan du på flere måder blive opmærksom på din ægløsning.

Nogen kvinder kan mærke et lille stik eller en ømhed i  en af siderne.

Ved ægløsningstidspunktet kommer der øget udflod. temperaturen kan stige lidt.

Til slut, ja du kan testes. få en snak med egen læge på et tidspunkt

Anmeld

29. januar 2015

Lilleblomst

lisbeth jess skriver:

hej Igen !

jeg vil anbefale dig at vente og lave en test , hvis og når du går over tid.

Det er en god ide at fortsætte,som i lige har gjort, hvis ønsket er en baby

Der skal jo sædceller ind i skeden.for at befrugte ægget.

Hvis ikke det lykkes denne gang, kan du på flere måder blive opmærksom på din ægløsning.

Nogen kvinder kan mærke et lille stik eller en ømhed i  en af siderne.

Ved ægløsningstidspunktet kommer der øget udflod. temperaturen kan stige lidt.

Til slut, ja du kan testes. få en snak med egen læge på et tidspunkt

Tak til jer andre for jeres svar også.. men jeg har en tester herhjemme. Grunden til at jeg ikke bruger den, det er nemlig pga pengene. Var simpelthen bare så spændt, fordi at nu var det jo første gang at han kom inde i mig, så jeg måtte bare spørge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.