Tidl. Bulimiker, godkendes inden behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2015

Musen91

Spunken84 skriver:

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring det. Kan huske jeg også tænkte det var grænseoverskridende, men som en anden er inde på handler det om at de kan tage højde for så mange ting som muligt i behandlingsforløbet, for at kunne hjælpe dig bedst muligt. 

Nogle spiseforstyrrelser påvirker jo forplantningsevnen permanent, så hvis de på forhånd ved dette har de mulighed for at tilbyde den behandling der øger chancerne for graviditet bedst. 

Men for at berolige dig lidt, kan jeg fortælle at min kusine også havde bulimi i mange år men har 2 sunde og raske børn den dag i dag. Så det er ikke ensbetydende med at det er umuligt for dig/jer

Håber dog du har et afslappet forhold til at blive vejet da dette er en fast procedure i behandlingsforløbet. Hvis ikke er det endnu en grund til at fortælle dem ærligt hvad du har med i bagagen

Held og lykke med det

Nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor bliver du fast vejet? 

Jeg er da aldrig blevet vejet i mit behandlingsforløb?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

Spunken84

SabrinaSkov skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor bliver du fast vejet? 

Jeg er da aldrig blevet vejet i mit behandlingsforløb?  

Øh.... Kan da godt forstå du bliver nysgerrig for jeg bliver nysgerrig på det modsatte - hvorfor du ikke bliver

Ha ha.... For hver gang vi er startet med et nyt behandlingsforløb hvor vi altid starter med at blive scannet, skal jeg altid vejes. Jeg ligger meget stabilt på 54-55 kilo hver gang, så forstår det egentligt heller ikke, for de må jo kunne se at jeg ikke har taget 20 kilo på siden sidste måned . De siger dog at jeg helst ikke må tabe mig, fordi mit BMI tal åbenbart er godt, så tror muligvis det er af interne årsager - at de bruger oplysningerne til noget forskningsrelateret måske.....Ved det ik

Anmeld

30. januar 2015

Soffy27

Håber da ikke at dine forældreevner bliver vurderet udfra din spiseforstyrrelse - hvilket forresten er utrolig sejt du er kommet igennem.. 

Jeg led selv af alvorlig anoreksi og efterfølgende bulimi og det står også i min journal - jeg ser det ikke som en "plettet straffeattest" men som et redskab de offentlige myndigheder kan bruge for at få et forløb til at foregå på en hensigtsmæssig måde.. Jeg har været rask siden 2008 og blev gravid første gang i 2009 - der blev taget den foranstaltning at jeg kom til en speciel jordmoder,da det er let for nogen som os at falde tilbage i samme mønster grundet de forandringer der sker med kroppen under en graviditet.. Jeg valgte desuden ikke at ville vejes, som man ellers normalt skal - vejede mig hjemmefra,så jeg selv kunne nå at forholde mig til tallene på vægten.. 

Har den dag idag 2 lækre unger til trods for at jeg havde fået af vide jeg aldrig ville kunne få børn og er helt ovre min spiseforstyrrelse..

Du er så sej at du er kommet videre!  

Nå det er måske ikke så relevant i dit tilfælde, men ville ikke smutte uden et skulderklap til dig! 

Flot kæmpet! 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Soffy27 skriver:

Håber da ikke at dine forældreevner bliver vurderet udfra din spiseforstyrrelse - hvilket forresten er utrolig sejt du er kommet igennem.. 

Jeg led selv af alvorlig anoreksi og efterfølgende bulimi og det står også i min journal - jeg ser det ikke som en "plettet straffeattest" men som et redskab de offentlige myndigheder kan bruge for at få et forløb til at foregå på en hensigtsmæssig måde.. Jeg har været rask siden 2008 og blev gravid første gang i 2009 - der blev taget den foranstaltning at jeg kom til en speciel jordmoder,da det er let for nogen som os at falde tilbage i samme mønster grundet de forandringer der sker med kroppen under en graviditet.. Jeg valgte desuden ikke at ville vejes, som man ellers normalt skal - vejede mig hjemmefra,så jeg selv kunne nå at forholde mig til tallene på vægten.. 

Har den dag idag 2 lækre unger til trods for at jeg havde fået af vide jeg aldrig ville kunne få børn og er helt ovre min spiseforstyrrelse..

Du er så sej at du er kommet videre!  

Nå det er måske ikke så relevant i dit tilfælde, men ville ikke smutte uden et skulderklap til dig! 

Flot kæmpet! 

Tak for dit svar og tak for skulderklappet og i lige måde.

Rigtig rart med en solskinshistorie trods du havde fået af vide du ikke kunne få børn, hvor længe prøvede I inden det lykkes at blive gravid? 

Du har ret mht. man bliver tilbudt mere hjælp, hvilket jeg også tror jeg vil tage imod. Måske ikke den med flere dags indlæggelse, da jeg vil føle mig overvåget. Tog du imod det tilbud?

Fik du flere samtaler med jordemoderen, scanninger eller andet, som man normalt ikke vil få.

Forstår ikke helt det med vejning, du skrev du valgte ikke at blive vejet men vejede dig hjemmefra?

Anmeld

30. januar 2015

Soffy27

Flere dages indlæggelse? Nej det mener jeg ikke jeg blev tilbudt.. 

Jamen det skete faktisk 4 mdr efter jeg havde smidt p pillerne - så det var hurtigt.. 

Jeg kunne ikke lide at en offentlig instans skulle veje mig. Var så nervøs for at jeg ville reagere på tallet, så vejede mig hjemmefra og hvis tallet ikke var så skræmmende så kunne jeg fortælle dem det.. Mærkeligt som hovedet tænker..  

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Soffy27 skriver:

Flere dages indlæggelse? Nej det mener jeg ikke jeg blev tilbudt.. 

Jamen det skete faktisk 4 mdr efter jeg havde smidt p pillerne - så det var hurtigt.. 

Jeg kunne ikke lide at en offentlig instans skulle veje mig. Var så nervøs for at jeg ville reagere på tallet, så vejede mig hjemmefra og hvis tallet ikke var så skræmmende så kunne jeg fortælle dem det.. Mærkeligt som hovedet tænker..  

Synes jeg har læst mig frem til at man bliver tilbudt af blive på sygehuset op til 4 dage efter fødsel og ikke kun en dag.

Arh på den måde

Anmeld

30. januar 2015

Soffy27

Nårh ja.. Godmorgen til mig.. 

Med den første fik jeg en "omsorgshånd" på min journal der gjorde at jeg kunne blive i 14 dage efter fødsel.. Dette mente hospitalet så ikke var nødvendigt, så røg hjem 2 timer efter.. 

Med den mindste fik jeg det samme, men der var behovet der ikke for mit vedkommende (4 år efter førstfødte), men min jordmoder insisterede, så det var muligt hvis jeg synes.. Der tog jeg gladeligt hjem samme dag, selvom hospitalet syntes jeg skulle blive, nu når jeg havde muligheden. 

Min spiseforstyrrelse blev udviklet efter et meget voldeligt forhold både psykisk og fysisk, og derfor var man nervøs for at der kunne komme en voldsom efter-reaktion.. Dette slap jeg heldigvis for, og jeg har det helt fantastisk igen med mine 2 skønne unger og vidunderlige mand.. 

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Soffy27 skriver:

Nårh ja.. Godmorgen til mig.. 

Med den første fik jeg en "omsorgshånd" på min journal der gjorde at jeg kunne blive i 14 dage efter fødsel.. Dette mente hospitalet så ikke var nødvendigt, så røg hjem 2 timer efter.. 

Med den mindste fik jeg det samme, men der var behovet der ikke for mit vedkommende (4 år efter førstfødte), men min jordmoder insisterede, så det var muligt hvis jeg synes.. Der tog jeg gladeligt hjem samme dag, selvom hospitalet syntes jeg skulle blive, nu når jeg havde muligheden. 

Min spiseforstyrrelse blev udviklet efter et meget voldeligt forhold både psykisk og fysisk, og derfor var man nervøs for at der kunne komme en voldsom efter-reaktion.. Dette slap jeg heldigvis for, og jeg har det helt fantastisk igen med mine 2 skønne unger og vidunderlige mand.. 

Okay, det lyder godt. Skønt du er kommet videre 

Anmeld

30. januar 2015

Musen91

Spunken84 skriver:

Øh.... Kan da godt forstå du bliver nysgerrig for jeg bliver nysgerrig på det modsatte - hvorfor du ikke bliver

Ha ha.... For hver gang vi er startet med et nyt behandlingsforløb hvor vi altid starter med at blive scannet, skal jeg altid vejes. Jeg ligger meget stabilt på 54-55 kilo hver gang, så forstår det egentligt heller ikke, for de må jo kunne se at jeg ikke har taget 20 kilo på siden sidste måned . De siger dog at jeg helst ikke må tabe mig, fordi mit BMI tal åbenbart er godt, så tror muligvis det er af interne årsager - at de bruger oplysningerne til noget forskningsrelateret måske.....Ved det ik

Lyder mærkeligt det er så forskelligt! 

Hvor går du henne? 

Jeg startede ved Maigaard og var igennem næsten et år og er aldrig blevet vejet, nu går jeg i Odense og heller ikke der har jeg set en vægt

Anmeld

2. februar 2015

Spunken84

SabrinaSkov skriver:

Lyder mærkeligt det er så forskelligt! 

Hvor går du henne? 

Jeg startede ved Maigaard og var igennem næsten et år og er aldrig blevet vejet, nu går jeg i Odense og heller ikke der har jeg set en vægt

Er på Skejby:-) Ja det er da lidt sært.... måske er det så fordi jeg ikke må tabe mig....aner det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.