heldyr skriver:
Hej alle!
Jeg fandt for en uge siden ud af at jeg var gravid.
det har overhovedet ikke været planlagt og jeg var virkelig chokeret!
Jeg er meget ung (21 år) og går på universitetet, og min søde kæreste er lidt yngre og går på samme universitet.
Vi ved begge at vi vil have børn med hinanden, bare ikke nu!
Så har jeg brugt den sidste uge på at gå og overveje en abort.. Men jeg kan ikke få mig selv til det.. Også fordi at jeg før har fået af vide at jeg har svært ved at få børn 
så jeg har valgt at beholde barnet og min kæreste er meget støttende. Vi er dog begge bange for hvad fremtiden bringer? Han er bange for at miste sin familie fordi at de vil blive 'sure' på ham.. Jeg ved at hele min familie støtter mig uanset hvad.
Det gør mig bare ondt at han tror det om hans familie
er der nogle som har nogle erfaringer med at være ung og gravid og nervøs?
God aften 
Hej, meget ung?
Jeg blev gravid som 22 årig, og det var helt fint.
vores familier synes det var fantastisk og vi har altid haft fuld støtte og kærlighed alle steder fra.
Dog tror jeg jeres problem eller tankerne herom er den situation i sidder i begge to, med videregående uddannelser som ikke gøres færdigt inden - bolig, økonomien og tanken om at være forældre.
Vi var begge klar her, havde uddannelser, fast arbejde, købt hus, st.car og fået en hund
Men jeg tror ikke altid det er dét der er lykken, at have det hele. Jeg tror at lykken er at man får det bedste ud af den situation man befinder sig i, har hovedet og hjertet med.
For hvorfor skulle du ikke blive en fantastisk mor
Og din kæreste en skøn far!? Jeg er sikker på at i tager den rigtige beslutning og faktisk vil jeg hvis jeg var jer - få talt sammen om det, og fortælle det til jeres familier så hurtigt i kan, for at i kan få jeres familiers accept og støtte! Nogle gange reagere folk meget mere positivt end man regner med