Kvalme kvalme og atter kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle jer der også døjer med kvalme

jeg er i uge 9 eller 9+0 hedder det så uge 9 eller 10??

nå men jeg døjer virkelig med kvalme, jeg kaster ikke op, men tæt på, nogen gange ønsker jeg at kaste op, i håb om at kvalmen går væk. Problemet er at kvalmen gør at jeg er totaL uoplagt og fungere ikke ordentligt på arbejde ( de ved ik noget endnu) 

jeg har ingen appetit overhovedet, mærker ik sult, og når jeg tænker at nu skal jeg have noget ned får jeg kvalme af nærmest alt. Kan lige få frugt ned. Men på ingen måder kød eller fisk eller grøntsager, puha  får kvalme bare at skrive om det. 

Er der andre der har det på samme måde? Hva hjælper og hvornår går det væk. Håber der er nogen der har nogle gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

Louise-Nicki-buddi

Anonym skriver:

nå men jeg døjer virkelig med kvalme, jeg kaster ikke op, men tæt på, nogen gange ønsker jeg at kaste op, i håb om at kvalmen går væk. Problemet er at kvalmen gør at jeg er totaL uoplagt og fungere ikke ordentligt på arbejde ( de ved ik noget endnu) 

jeg har ingen appetit overhovedet, mærker ik sult, og når jeg tænker at nu skal jeg have noget ned får jeg kvalme af nærmest alt. Kan lige få frugt ned. Men på ingen måder kød eller fisk eller grøntsager, puha  får kvalme bare at skrive om det. 

Er der andre der har det på samme måde? Hva hjælper og hvornår går det væk. Håber der er nogen der har nogle gode råd 

Det er svært når du ikke kan spise noget 

min kvalme gik væk ligeså snart jeg spiste noget . 

Det er Meget vigtig at få spist 

Anmeld

29. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

9+0, så er du i 10. uge 

Åh den kvalme  Jeg spiste kun brød i starten, og drak cola og kakao. Bare for at få noget sukker og noget energi, da jeg ikke kunne spise kød osv også!! Så kommer det lidt med tiden, at man bliver sulten efter noget andet. 

Jeg sagde til lægen at jeg ikke kunne spise særlig mange forskellige ting uden at blive dårlig, så sagde han at det i starten var bedre at spise usundt og det man var i stand til at spise, end ikke at få noget! For kroppen har jo behov for indtag! 

Anmeld

29. januar 2015

Lisette W

For mig virkede det at drikke dankvand med saften fra en frisk lime og en lille smule salt. Det fik maven til at slappe af, og så kunne jeg spise lidt, hvilket også hjælper, selvom det ikke virker tiltalende at spise noget som helst. 

Anmeld

29. januar 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

Det siges jo at for nogen forsvinder kvalmen når man når til uge 12.

I mit eget tilfælde startede kvalmen (og opkastningen) først omkring uge 10 og jeg er 13 uger henne nu og det ser ikke ud til at det tager en ende foreløbig 

I starten virkede juice for mig. Og små måltider hver 3 time. Og sea band

Nu virker ingenting 

Anmeld

29. januar 2015

Minmave1976

Ingefær skulle være godt mod kvalme. Prøv evt. saft med ingefær i eller tabletter fra apoteket med ingefær.

Anmeld

30. januar 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.  Jeg må holde ud og håbe at det ik varer ved. På den anden side så tager jeg med glæde imod kvalmen og al den ubehag der følger med når jeg tænker på der er en lille baby derinde. Men hold nu op hvor jeg bekymre mig. Det 24/7 at jeg hele tiden er bange for der noget galt. Fik en scanning da jeg var 8+0 og nu en uge efter har jeg så lyst til at få lavet endnu en.  Der stadig tre uger til nakkefoldsscanning som føles som en evighed.  Det ska lige siges at jeg fik lavet rn scanning fordi jeg blødte og fordi jeg for to måneder siden havden en graviditet uden for livmoderen.  Derfor jeg også er så bekymret denne gang.  Ved ik om det bare er mig.  Men det slemt og føler tiden går ekstem langsomt.  Er der andre der har det på samme måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.